Planul de marketing pentru lansarea pe piata a noului produs Red Bull Memoenergy

Extras din referat Cum descarc?

CUM A INCEPUT TOTUL
Inspirat de bauturile functionale din Orientul Indepartat, Dietrich Mateschitz a fondat Red Bull la mijlocul anilor '80. El a creat formula bauturii energizante Red Bull si a dezvoltat un concept de marketing unic. Red Bull Energy Drink a fost pus in vanzare pentru prima data pe piata interna din Austria in data de 1 aprilie 1987. Acest eveniment nu a reprezentat doar lansarea unui produs complet nou, ci a semnat, de fapt, nasterea unei categorii de produse complet noi. Astazi, produsul este disponibil in 171 de tari, iar pana in acest moment au fost consumate peste 62 de miliarde de cutii de Red Bull.
In 2016, a fost vandut un total de 6,062 miliarde de doze de Red Bull la nivel mondial, reprezentand o crestere cu 1,8% fata de 2015, care s-a dovedit deja un an de succes. Pentru prima data, cifra de afaceri a companiei a depasit pragul de sase miliarde de euro, crescand de la 5,903 miliarde la 6,029 miliarde de euro. Principalele motive pentru aceste cifre atat de pozitive includ vanzarile extraordinare inregistrate pe pietele din Chile (+28%), Scandinavia (+13%), Polonia (+13%), Olanda (+12%) si Africa de Sud (+10%), combinate cu o gestionare eficienta a costurilor si cu investitii continue in promovarea brandului.
In Romania, bautura energizanta Red Bull este comercializata prin intermediul Red Bull Romania SRL. Domeniul principal de activitate este ,,Comert cu ridicata al bauturilor". Codul CAEN specific acestei activitati este: 5134
La sfarsitul anului 2016, Red Bull avea 11.865 de angajati in 171 de tari, comparativ cu sfarsitul anului 2015, cand existau 10.997 de angajati in 169 de tari.
NEVOILE SATISFACUTE
MEMOENERGY DRINK stimuleaza memoria si iti confera energie pe o durata foarte mare. 
Energizantul sporeste capacitatea de concentrare si memorare si diminueaza oboseala fizica si psihica. Memoenergy contine o combinatie speciala formata din mai multe ingrediente active care au o influenta pozitiva asupra memoriei si concentrarii si care cresc confortul general al organismului in timpul studiului.
Produsul Memoenergy contine: 
-  Cofeina sustine capacitatea de concentrare si este adecvata in caz de oboseala psihica si fizica.
-  Taurina este un aminoacid prezent in corpul uman si in dieta zilnica. Este implicat intr-o multime de procese biologice. 
-  Zaharoza si glucoza sunt tipuri diferite de zaharuri care se regasesc si in alimentatia zilnica.
-  Ginkgo Biloba si Vitamina B6 contribuie la imbunatatirea capacitatii de memorare.
-  Magneziul actioneaza pozitiv asupra functionarii corecte a sistemului nervos si muscular.
-  Apa de izvor din Alpi, este un igredient cheie pentru Red Bull.
Apa din Red Bull este provenita din izvoarele din Alpi de cea mai buna calitate, din Austria si Elvetia. Ingrediente precum taurina, cofeina si vitaminele sunt produse sintetic pentru a asigura o calitate superioara si consistenta. Toate ingredientele se conformeaza reglementarilor alimentare.
ANALIZA PIETEI
Principalii concurenti directi pe acest segment sunt Burn, Hell, Monster, Rockstar si totodata, pe categoria energizantelor mai activeaza si marcile unor companii precum PepsiCo (Adrenaline sau Rockstar), Dacardi Impex (un distribuitor din Oradea) cu marcile New Force si Big Party, Tymbark (producator de bauturi racoritoare) cu marca importata Tiger sau importatorul de bauturi spirtoase PPD Romania, care distribuie energizantul Shark. 
In ceea ce priveste portofoliul de produse, spre deosebire de liderul de piata Red Bull, Burn nu detine o varianta fara zahar a produsului pentru persoanele ce prefera acest tip de bautura. In concurenta directa dintre aceste doua marci, acest fapt subclaseaza cu mult vanzarile companiei Coca Cola Romania pe acest segment de piata, deoarece la ora actuala, vanzarile de bauturi fara zahar constituie in jur de 15-20% din vanzarile totale de bauturi.
Vanzarile marcii Burn pe piata din Romania se afla pe pozitia secunda cu un procent de aproximativ 18,4%.
Produsele de substitutie constituie o concurenta directa pentru produsele sectorului, limitand profiturile ce pot fi obtinute. In cazul Red Bull principalele produse de substitutie sunt bauturile carbogazoase, in special cele cu continut de cofeina sau cafeaua in sine.
Exista diferite criterii prin care se face segmentarea pietei. Un prim criteriu il reprezinta 
varsta, iar in ceea ce priveste produsul nostru, fiind o bautura energizanta, publicul tinta va fi 
format din persoane intre 18 si 40 de ani. 
Spatiul geografic este un alt criteriu important, in mediul urban consumul bauturilor energizante este mai mare fata de mediul rural.
In calitate de consumatori al bauturilor energizante, oamenii cumpara acest produs pentru ca ei considera ca li se potriveste si pentru ca uneori au nevoie de mai multa energie, iar pe elevi si studenti i-ar putea ajuta pentru a invata eficient. Alegerea unei astfel de bauturi nu depinde in mare masura de situatia materiala a persoanei, avand un pret accesibil, se adreseaza adreseaza publicului larg.
STRATEGIA CONCURENTIALA - DIFERENTIEREA -
Am ales ca strategie concurentiala diferentierea deoarce am luat decizia de a pune in valoare ,,calitatile" energizantului MEMOENERGY, acesta se diferentiaza de intreaga gama de energizante de pe piata datorita continutului de Ginko Biloba care ajuta memorarea informatiilor cu mai multa usurinta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul de marketing pentru lansarea pe piata a noului produs Red Bull Memoenergy.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!