Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1819
Mărime: 522.70KB (arhivat)
Publicat de: Iuliana C.
Puncte necesare: 7

Extras din referat

CUM A INCEPUT TOTUL

Inspirat de băuturile funcționale din Orientul Îndepărtat, Dietrich Mateschitz a fondat Red Bull la mijlocul anilor '80. El a creat formula băuturii energizante Red Bull și a dezvoltat un concept de marketing unic. Red Bull Energy Drink a fost pus în vânzare pentru prima dată pe piața internă din Austria în data de 1 aprilie 1987. Acest eveniment nu a reprezentat doar lansarea unui produs complet nou, ci a semnat, de fapt, nașterea unei categorii de produse complet noi. Astăzi, produsul este disponibil în 171 de țări, iar până în acest moment au fost consumate peste 62 de miliarde de cutii de Red Bull.

În 2016, a fost vândut un total de 6,062 miliarde de doze de Red Bull la nivel mondial, reprezentând o creștere cu 1,8% față de 2015, care s-a dovedit deja un an de succes. Pentru prima dată, cifra de afaceri a companiei a depășit pragul de șase miliarde de euro, crescând de la 5,903 miliarde la 6,029 miliarde de euro. Principalele motive pentru aceste cifre atât de pozitive includ vânzările extraordinare înregistrate pe piețele din Chile (+28%), Scandinavia (+13%), Polonia (+13%), Olanda (+12%) și Africa de Sud (+10%), combinate cu o gestionare eficientă a costurilor și cu investiții continue în promovarea brandului.

In Romania, bautura energizanta Red Bull este comercializata prin intermediul Red Bull Romania SRL. Domeniul principal de activitate este „Comert cu ridicata al bauturilor”. Codul CAEN specific acestei activitati este: 5134

La sfarsitul anului 2016, Red Bull avea 11.865 de angajati in 171 de tari, comparativ cu sfarsitul anului 2015, cand existau 10.997 de angajati in 169 de tari.

NEVOILE SATISFACUTE

MEMOENERGY DRINK stimuleaza memoria si iti confera energie pe o durata foarte mare.

Energizantul sporeste capacitatea de concentrare si memorare si diminueaza oboseala fizica si psihica. Memoenergy contine o combinatie speciala formata din mai multe ingrediente active care au o influenta pozitiva asupra memoriei si concentrarii si care cresc confortul general al organismului in timpul studiului.

Produsul Memoenergy contine:

- Cofeina sustine capacitatea de concentrare si este adecvata in caz de oboseala psihica si fizica.

- Taurina este un aminoacid prezent in corpul uman si in dieta zilnica. Este implicat intr-o multime de procese biologice.

- Zaharoza si glucoza sunt tipuri diferite de zaharuri care se regasesc si in alimentatia zilnica.

- Ginkgo Biloba si Vitamina B6 contribuie la imbunatatirea capacitatii de memorare.

- Magneziul actioneaza pozitiv asupra functionarii corecte a sistemului nervos si muscular.

- Apa de izvor din Alpi, este un igredient cheie pentru Red Bull.

Apa din Red Bull este provenita din izvoarele din Alpi de cea mai buna calitate, din Austria si Elvetia. Ingrediente precum taurina, cofeina si vitaminele sunt produse sintetic pentru a asigura o calitate superioara si consistenta. Toate ingredientele se conformeaza reglementarilor alimentare.

ANALIZA PIETEI

Principalii concurenti directi pe acest segment sunt Burn, Hell, Monster, Rockstar si totodată, pe categoria energizantelor mai activează și mărcile unor companii precum PepsiCo (Adrenaline sau Rockstar), Dacardi Impex (un distribuitor din Oradea) cu mărcile New Force și Big Party, Tymbark (producător de băuturi răcoritoare) cu marca importată Tiger sau importatorul de băuturi spirtoase PPD România, care distribuie energizantul Shark.

In ceea ce priveste portofoliul de produse, spre deosebire de liderul de piata Red Bull, Burn nu detine o varianta fara zahar a produsului pentru persoanele ce prefera acest tip de bautura. In concurenta directa dintre aceste doua marci, acest fapt subclaseaza cu mult vanzarile companiei Coca Cola Romania pe acest segment de piata, deoarece la ora actuala, vanzarile de bauturi fara zahar constituie in jur de 15-20% din vanzarile totale de bauturi.

Vanzarile marcii Burn pe piata din Romania se afla pe pozitia secunda cu un procent de aproximativ 18,4%.

Produsele de substituție constituie o concurență directă pentru produsele sectorului, limitând profiturile ce pot fi obținute. In cazul Red Bull principalele produse de substitutie sunt bauturile carbogazoase, in special cele cu continut de cofeina sau cafeaua in sine.

Există diferite criterii prin care se face segmentarea pieței. Un prim criteriu îl reprezintă

vârsta, iar în ceea ce privește produsul nostru, fiind o băutură energizanta, publicul țintă va fi

format din persoane între 18 și 40 de ani.

Spațiul geografic este un alt criteriu important, in mediul urban consumul bauturilor energizante este mai mare fata de mediul rural.

În calitate de consumatori al bauturilor energizante, oamenii cumpără acest produs pentru că ei consideră că li se potrivește si pentru ca uneori au nevoie de mai multa energie, iar pe elevi si studenti i-ar putea ajuta pentru a invata eficient. Alegerea unei astfel de bauturi nu depinde în mare măsură de situația materială a persoanei, având un pret accesibil, se adresează adresează publicului larg.

STRATEGIA CONCURENTIALA - DIFERENTIEREA -

Am ales ca strategie concurentiala diferentierea deoarce am luat decizia de a pune in valoare „calitatile” energizantului MEMOENERGY, acesta se diferentiaza de intreaga gama de energizante de pe piata datorita continutului de Ginko Biloba care ajuta memorarea informatiilor cu mai multa usurinta.

Preview document

Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 1
Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 2
Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 3
Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 4
Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 5
Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 6
Planul de marketing pentru lansarea pe piață a noului produs Red Bull Memoenergy - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Planul de marketing pentru lansarea pe piata a noului produs Red Bull Memoenergy.docx

Alții au mai descărcat și

Program de marketing privind lansarea pe piață a unui nou produs

Program de marketing privind lansarea pe piata a unui nou produs Pe baza unei analize a portofoliului de activitati firma ANA ELECTRONIC din...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?