Planul de marketing al companiei Audi

Cuprins referat Cum descarc?

1. Descrierea companiei, a starii actuale si a pietei pe care activeaza 2
2. Analiza mediului concurential al firmei 4
3. Analiza SWOT  7
4. Obiective strategice de marketing 8
5. Strategia de marketing  10
a) Strategia produsului  10
b) Strategia pretului  11
c) Strategia de distributie  11
d) Strategia de promovare  12
6. Concluzii  13
Bibliografie  14


Extras din referat Cum descarc?

Audi este una dintre cele mai vechi companii producatoare de automobile din Germania. Povestea acestei companii a inceput intr-un atelier de reparatii pentru vehicule motorizate din Koln-Ehrenfeld, infiintat in 1899 de catre August Horch. In 1902, Horch si-a mutat afacerea la Reichenbach. Apoi acesta s-a mutat in Zwickau, unde afacerea s-a transformat intr-o societate pe actiuni, iar activitatea acesteia a continuat sa creasca.
Marca Audi
Modul in care a fost creat numele ,,Audi" este foarte interesant. In 1909 au inceput sa apara neintelegeri intre August Horch si mebrii consiliului de productie al ,,Horch & Cie". In cele din urma, el a fost constrans sa abandoneze compania. Imediat dupa acest eveniment, a infiintat o alta societate, insa nu mai avea dreptul sa-si foloseasca propriul nume in titulatura firmei. Acesta era deja marca inregistrata. El a recurs la traducerea cuvantului ,,horch" care insemna ,,auzi", in latina - ,,audi". Horch a pornit din nou la drum, producand automobile la scara restransa bazandu-se pe acelasi principiu calitativ, si nu cantitativ. In scurt timp Audi a ajuns sa fie una dintre cele mai apreciate marci de automobile. Emblema Audi cu cele patru cercuri reprezinta una dintre cele mai vechi uzine de automobile din Germania si unirea in 1932 a patru producatori de vehicule: Audi, DKW, Horch si Wanderer. Aceste companii au stat la baza formarii Audi AG de astazi.
Audi este o subdiviziune a Grupului Volkswagen. Capitalul societatii Audi este detinut aproape in totalitate (99,14%) de Volkswagen. Compania isi are sediul principal in Ingolstadt, Bavaria, Germania. Automobilele Audi, cu exceptia celor doua uzine germane din Ingolstadt si Neckarsulm, mai sunt fabricate si in orasele: Gyor (Ungaria), Bratislava (Slovacia), Changchun (China), Bruxelles (Belgia) si Aurangabad (India).
Piata automobilelor de lux
In 2015 cele trei marci germane producatoare de automobile de lux au inregistrat cresteri fata de anul precedent. Insa, unii au crescut mai mult ca altii. Marea batalie s-a dat pentru locul 2. Daca in anul 2014 Audi vindea mai bine ca Mercedes-Benz si s-a pozitionat pe cea de-a doua pozitie, atunci in 2015 Mercedes-Benz a impins Audi pe cea de-a treia pozitie, clasamentul devenid asftel: 1 - BMW; 2 - Mercedes-Benz; 3 - Audi.
3
La nivel de piete, Audi a realizat urmatoarele inregistrari privind vanzarea automobilelor:
o China: ? 1,4 %
o Rusia: ? 24,6 %
o SUA: ? 11 %
o Europa: ? 5%
Cresterea modesta a companiei Audi, fata de concurenti, a fost influentata partial de scandalul motoarelor diesel. Totusi, cei de la Audi se lauda cu vanzarile foarte bune ale lui Q7 in Europa si ale noului A4 in prima luna completa de la lansarea pe piata, iar 2016 este primul an de cariera completa a noului A4, fapt care va impulsiona si mai mult vanzarile. Si noul Audi TT se vinde foarte bine, devenind cel mai bine vandut model in segmentul sau.
4
2. Analiza mediului concurential al firmei
Ca in orice industrie, concurenta este mare, chiar si in segmentul producatorilor de masini de lux.
BMW este un producator german de automobile, motociclete si motoare, avand sediul central in Munchen.
Mercedes-Benz este o marca germana consacrata de automobile, autobuze, camioane si auto trenuri rutiere care este proprietatea companiei pe actiuni DaimlerChrysler, cu sediul in Stuttgart.
Audi are un avantaj competitiv semnificativ fata de rivalii BMW si Mercedes-Benz, asta deoarece se poate folosi de compania-mama, Volkswagen Group. Cei de la Audi se straduie pentru a avea o imagine corporativa de top in ceea ce priveste marca, calitatea, inovatia, design-ul, cultura corporativa si integritatea.
Managementul corporativ al Audi se bazeaza pe expertiza si conducerea companiei si promoveaza interesele a peste 80.000 de angajati pasionati, care lucreaza in regim continuu pentru un automobil premium la nivel mondial, precum si interesele actionarilor si clientilor Audi din intreaga lume. Managerii Audi formeaza baza pentru un management corporatist responsabil.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul de marketing al companiei Audi.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

https://ro.wikipedia.org/wiki/Audi
- http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/razboiul-audi-vs.-bmw-vs.-
mercedes-benz-in-ultimii-10-ani-cine-e-cel-mai-tare-12629747
- http://bmwblog.ro/videos/video-reclame-audi-care-ataca-bmw-si-ceilalti-competitori
- http://www.audi.com/en/company.html
- http://piataauto.md/Stiri/2016/01/Audi-vs-BMW-vs-Mercedes-Benz-cine-vandutmult-
2015-schimbari-clasament/
- http://ziaruldeiasi.ro/stiri/mercedes-depaseste-bmw-ar-putea-deveni-lider-pe-piataautomobilelor-
de-lux--146889.html
- http://radiochisinau.md/mercedes-ar-putea-deveni-in-2016-lider-pe-piataautomobilelor-
de-lux---42630.html
- http://www.auto-testdrive.ro/topul-vanzarilor-in-segmentul-premium-pe-2015-bmwdin-
nou-primii-mercedes-benz-au-devansat-audi
- http://www.automarket.ro/stiri/avem-un-nou-lider-in-segmentul-premium-mercedes-asurclasat-
audi-si-bmw-la-69185.html


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!