Planificarea constituie un instrument managerial utilizat pentru a face fata problemelor generate de cresterea complexitatii mediului (mediul fiind principalul factor care face necesara planificarea pe termen scurt sau mediu pentru o firma).
Existenta unor factori interni sau externi din mediu (intern sau extern) face necesara dezvoltarea unui sistem de planificare pentru un anumit orizont de timp (mediu sau lung).
Pentru o astfel de constructie a unui plan sau program de actiune trebuie avute in vedere parcurgerea a cel putin 3 etape:
a) Stabilirea obiectivelor
b) Elaborarea programelor
c) Intocmirea bugetelor
a) Stabilirea obiectivelor
Obiectivele sunt exprimate predominant cantitativ sub forma profitului, cifrei de afaceri, etc, acestea fiind delimitate in timp si reflectate in actiuni.
OBS! In literatura de specialitate, nu numai in marketingul international, aceste obiective se mai numesc si target-uri sau tinte.
b) Elaborarea programelor
Aceste programe de actiune se recomanda a fi intocmite in mod distinct pe functiunile firmei (cercetare-dezvoltare, comerciala, productie, etc).
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.