Extras din referat
. În accepţiunea marketingului, noţiunea de produs semnifică orice ansamblu de elemente care poate declanşa cerere pe o piaţă. Produsul trebuie conceput şi analizat prin avantajele sau utilitatea pe care o aşteaptă cumpărătorul de la el. Acestea iau forma concretă a unor funcţii pe care produsul le poate îndeplini.
Firma SC SUN SRL comercializează ochelari de soare cu protecţie UV, iar prin noul model încearcă să surprindă consumatorii prin ceva “nemaiîntâlnit”.
Ochelarii de soare cu protecţie UV prezintă elemente de noutate: pot fi folosiţi de persoane care nu au probleme cu vederea, cât şi de cei care au (lentilele cu protecţie UV având şi dioptrii), încorporarea unui MP3 player cu slot pentru card micro SD, care poate varia de la 128 Mb pana la 1 Gb
Noua pereche de ochelari de soare cu protecţie UV prezintă următoarele particularităţi:
-lentilele folosite de cei care nu au probleme cu vederea sunt confecţionate din policarbonat (este un material plastic durabil, rezistent şi uşor), iar pentru cei care au probleme cu vederea din CR-39 (este un material plastic folosit in special pentru lentilele de corecţie a vederii)
-cromatica lentilelor - culoarea acestora ajută in absorbirea luminii. Culoarea lentilelor pentru ochelarii de soare se poate alege in funcţie de preferinţa personală, dar este bine să se ia în calcul diferitele beneficii:
- tonuri de gri - reduce luminozitatea si nu distorsionează culorile.
- tonuri de maro - distorsionează modul in care se percep culorile.
- tonuri de galben - ajută la vedere, dar distorsionează şi mai mult culorile.
- tonuri de verde - creează un contrast între obiecte .
- tonuri de roz - asigură un contrast bun între obiecte pe fundaluri verzi sau albastre
-ramele de ochelari:dintr-un metal ultrarezistent : grylamid, având forme diferite si dimensiuni .
-firul de la MP3 player este din oţel flexibil acoperit de un material textil extra fin, reglaj de volum pe fir.
-căşti: din plastic acoperit cu material textil.
Funcţia de bază a produsului este cea de protecţie împotriva radiaţiilor UV, prin funcţia secundară consumatorul se poate ‘delecta’ şi asculta muzică prin integrarea MP3 player-ului si îi este asigurată si o portabilitate usoară, iar prin lentilele cu dioptrii se pot ameliora problemele de vedere ale consumatorilor.
Firma incearcă să introducă pe piaţă inca trei produse pentru a-i da consumatorului posibilitatea de a alege:
a)”DOUBLE SUN” pentru a-i da consumatorului posibilitatea de a alege. Produsul are ca funcţie secundară un dispozitiv pentru detectarea radiaţiilor ultraviolete folosit în special de consumatorii cu vârstă cuprinsă între 18 şi 35 de ani ce au probleme cardiovasculare.
În rama lateral dreaptă a ochelarilor este introdus un microcip care avertizează atunci când radiaţiile sunt din ce în ce mai putenice şi astfel ei se pot proteja şi deplasa în locurile cu mai puţine radiaţii.
b) Cel de-al doilea produs pe care firma noastra vrea sa il scoata pe piata este MEGASUN, fiind realizat pentru a crea confortul si starea de relaxare de care are nevoie orice persoana.ochelarii au incorporate o minicamera cu o rezolutie de 2 megapixeli care are rolul de a surprinde momentele cele mai importante din viata oricarei persoane.Mai sunt prevazuti cu o mufa USB pentru descarcarea simpla si rapida a pozelor direct pe PC.
c)Cel de-al treilea produs este Memory Sun care este prevazut cu un stick de memorie de 1gb, care poate stoca circa 20 de ore de muzica, timp in care utilizatorii vor putea asculta muzica lor preferata, in acelasi timp putandu-se bucura si de protectie impotriva razelor UV.
2. Firma S.C. SUN S.R.L., cu sediul în Iaşi, str. Sf. Lazăr, nr.8 este o firmă producătoare de ochelari de sore, care încearcă să aducă pe piaţa românească produse de o calitate superioară, la preţuri acceptabile.
Numele firmei este unul din elementele care contribuie la susţinerea produsului.Numele firmei este SUN,termen ce provine din limba engleză şi se traduce prin soare. De ce soare? Pentru că soarele este cel care emite în cea mai mare radiaţii ultraviolete, şi astfel activitatea firmei este de a proteja consumatorul de radiaţiile solare prin producerea şi comercealizarea de ochelari de soare cu protecţie UV.
Logo-ul (marca) reprezintă un semn distinctiv, original şi care are rolul de a individualiza şi identifica produsele promovate. În acest caz, marca este reprezentată de imaginea “soarelui cu ochelari”:
Sigla firmei are în prim plan imaginea soarelui cu ochelari, ochelari negri care îl fac şi pe soare să fie protejat de propriile radiaţii. Soluţia pe care trebuie sa o adopte consumatorii este folosirea ochelarilor de soare SUN ON YOU. Prin această imagine este sugerată chiar funcţia de bază: cea de protecţie împotriva radiaţiilor ultraviolete.
Şi ambalajul contribuie la susţinerea produsului. Firma SC SUN SRL foloseşte ambalaje reciclabile pentru a proteja consumatorul, produsul şi mediul înconjurător.
Funcţiile indeplinite de ambalaj sunt următoarele:
-consistenţă: cuprinde şi acoperă produsul propriu zis ,astfel încât formează
împreună un ansamblu solidar.
-protecţie: faţă de lumina care deteriorează culoarea ramelelor şi protecţie mecanică, pentru a nu se zgâria,pentru a nu sparge lentilele.
-comunicare şi promovare :ambalajul jucând rolul de “vânzator mut”.Produsul captează
atenţia consumatorului prin design,formă şi utilitate.
-conferă avantaj diferenţial: prin studiul realizat de firma din care reiese faptul că consumatorii preferă forma ovală,greutate cât mai redusă şi culorile adoptate de ambalaj.
-segmentare: unul dintre cele 2 produse poate fi plasat în ambalaje diferite(cel din plastic fiind mai ieftin decât cel din metal) şi astfel va duce la o segmentare a pieţei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Produs - Ochelari de Soare.doc