Plan de Marketing Pentru Lansarea Magazinului Metro Eco

Previzualizare referat:

Extras din referat:

La scurt timp dupa schimbarea regimului comunist si in tara noastra s-a simtit nevoia schimbarii si modernizarii sistemului de achizitionare de produse, fie ele alimentare sau industriale. Astfel pe piata au inceput sa-si manifeste interesul pentru constructia de supermarketuri o serie de investitori cu experienta in domeniu care au vizat pentru inceput zone ale tarii cu nivel mai ridicat al veniturilor si cu densitate mare a populatiei. Astfel prima companie straina care a patruns pe piata din Romania si care si-a propus comercializarea sub acelasi acoperis atat a produselor alimentare cat si a celor industriale in sistem en-gross a fost compania germana METRO.

Conceptul de hipermarket denumeste un magazin cu o suprafata de peste 2500 metri patrati, din care mai mult de 35% este destinata vanzarii de produse non-alimentare, localizat la iesirea din marile orase sau in cadrul unor mari centre comerciale, cu o gama larga de produse si care acorda o mare atentie serviciilor, asezarii marfurilor la raft, fidelizarii clientilor, care foloseste metode variate de promovare a vanzarilor si campanii de advertising.

La inceputul anului 1996 compania METRO AG investeste in Romania deschizand primul magazin. Exact peste un an, in octombrie 1997, are loc inaugurarea celui de-al doilea magazin. In total, la momentul actual, in Romania exista 30 de centre de distributie, cu o suprafata totala de vanzare de peste 190.000 de mp si un numar de 19.500 de produse comercializate in intreaga retea.

1. Planul strategic al firmei

Scopul acestui plan de marketing consta in analiza mediului de marketing in care actioneaza societatea METRO Cash&Carry, in vederea cresterii cotei de piata din Romania pentru produsele alimentare dar si industriale comercializate in sistem en-gross, prin introducerea unui nou concept de magazin. Se urmareste in acest sens extinderea actualei retele de magazine dar si promovarea unui nou tip - ECO. Acest tip de magazin se intinde pe o suprafata de vanzare cuprinsa intre 2500-5000 m2 si contine cu precadere produse alimentare.

Prin aceasta strategie se urmareste cresterea vanzarilor si ocuparea pozitiei de lider pe piata. Un aspect important avut in vedere este ca se doreste ca activitatea comerciala sa nu aiba efecte daunatoare asupra mediului inconjurator.

Tehnicile de promovare vor pune accent in mod special pe garantia calitatii produselor si a serviciilor oferite.

1.1. Misiunea

Misiunea este un element de referinta pentru procesul de planificare, este o declaratie concisa, referitoare la scopul organizatiei, fiind o expresie a ratiunii de a fi a acesteia.

Totodata este o activitate complexa si de mare raspundere pentru conducerea superioara a concernului METRO, ea trebuind sa exprime scopul, plecand de la contextul mediului in care actioneaza, de a asigura convergenta eforturilor firmei in aceeasi directie, de a crea un anumit climat organizational si de a orienta stabilirea obiectivelor, strategiilor si programelor de actiune viitoare ale firmei.

1.2. Obiective generale de marketing

- Obiective financiare:

- atingerea si depasirea cifrei de afaceri in raport cu magazinele existente;

- profitul sa atinga cotele preconizate pentru amortizarea investitiei;

- realizarea si reglarea fluxului de numerar necesar.

- Obiective strategice:

- acoperirea segmentului de piata;

- calitatea produselor la nivelul standardelor companiei;

- pozitia in top;

- satisfactia clientilor;

- gradul de acoperire a pietei;

- acordarea de servicii de calitate superioara.

Prin aceste obiective se urmareste, modificarea in sens favorabil a perceptiilor consumatorilor potentiali, cautandu-se sa asigure formarea unor idei corecte despre firma, respectiv despre produsele pe care le ofera si avantajele lor.

2. Analiza mediului

O etapa deosebit de importanta a procesului planificarii de marketing este desfasurarea auditului intern si extern. Pe baza sa este realizata apoi analiza de tip SWOT. Evaluarea temeinica si corecta a situatiei intreprinderii si a mediului in care ea actioneaza, cu ajutorul auditului si analizei SWOT.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Plan de Marketing Pentru Lansarea Magazinului Metro Eco.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
2 382 cuvinte
Nr caractere:
13 081 caractere
Marime:
19.79KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, magazin
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!