1. Prezentarea generala Scopul planului consta in pregatirea in vederea lansari unui nou produs Danon pe piata Oradiei si anume iaurtul cu prune de 500 ml pe perioada de : 18.05.2007 - 20.05.2007 in magazinul Real si 28.05.2007 - 30.05.2007 in magazinul Metro. Instrumentul utilizat in vederea lansarii este promovarea la locul vanzarii. Acest plan se afla in subordinea departamentului de marketing iar in vederea lansarii si a promovarii noului sortiment de iaurt s-au angajat 2 promoterite care isi vor desfasura activitatea in locatiile si perioadele mentionate mai sus. Planul prezinta importanta avand in vedere progresul tehnic ce ofera avantaje competitive , datorita concurentei acerbe . Problema cu care firma s-a confruntat in realizarea planului a fost obtinerea autorizatiei pentru promovarea produselor in incinta magazinelor Metro si Selgros. 2. Obiective - degustarea a 50 de pahare de iaurt pe zi de catre clientii potentiali; - impartirea a 50 de pliante degustatorilor; - vanzarea a 500 pahare de iaurt in cele 6 zile; - strangerea a 50 de taloane pe zi in vederea extragerii taloanelor de concurs; Observatie : daca pe durata promotiei in una dintre cele 6 zile sunt oferite spre degustare un numar mai mare de pahare cu iaurt , bugetul se suplimenteaza cu maxim 50 de pahare pe zi; 3. Analiza situatiei Data si locul infiintarii SC.DANON s-a infiintat in 2003, in Oradea, fiind situata pe strada Constantin Brancoveanu, numarul 23; Puncte de lucru 3 centre de colectare a laptelui situate in localitati in apropierea Oradiei si anume : Sanmarin, Nojorid si Girisul Negru Personal Firma are 100 de angajati , dintre care: - la colectarea laptelui(10), - la fabrica (68 de angajati , care se ocupa cu producerea produselor din lapte), - o contabila, - un manager, - sase specialisti in prelucrarea laptelui, - doua ingrijitoare si doi portari, - 2 promoteri Puncte tari - pretul redus al laptelui colectat din mediul rural. - Obtinerea iaurtului - fara conservanti, fermenti naturali. - Ofera magazinelor, frigidere frigorifice cu marca firmei in vederea depozitarii produselor sale. - Produsele firmei sunt controlate veterinar sanitar - Consumatorul poate apela gratuit la numarul consumatorului gratuit Punctele slabe - distributie precara in raport cu concurenta; - promovare scazuta fata de concurenta; Distributie Produsele firmei sunt distribuite doar pe teritoriul Oradiei , folosind canale de distributie scurte; Concurenta Friesland liderul pietei de lactate cu o cota de 50% se bucura de o pozitie buna ca urmare a experientei, a unei promovari intense a produselor, a distribuirii produselor pe intreg teritoriul Romaniei. Friss principal concurent pe piata Oradiei a carui cota de piata este de 5 % Prolacta cu o cota de piata de 2%; Danon se bucura de o cota de piata de 2% insa in crestere, crestere data ca urmare a activitatii de promovare; Furnizori Aplast, care furnizeaza mase plastice RDS pentru telefonie, Electrica SA pentru energie electrica, Papel pentru papetarie Departamentul de marketing este compus dintr-un director si doi promoteri Personalul de contact cu clientul sunt promoterii, angajati de firma in vederea comunicarii acestora despre produsele firmei, si de a cunoaste cum sa convinga populatia pentru a incerca produsele firmei Performante In urma unui sondaj facut de firma Mercury Research s-a tras concluzia ca produsele firmei, se afla pe locul doi in preferintele consumatorilor din Oradea O necesitate, putem spune este promovarea intensa a produselor, pentru a atrage populatia. 4. Incadrarea planului in strategia de marketing Strategia firmei consta in cresterea cotei de piata a produselor firmei la nivel national. Avand in vedere strategia firmei pe termen lung, prezentul plan ce consta in lansarea pe piata prin diferite tehnici de promovare a noului sortiment de iaurt face un prim pas in atingerea strategiei
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.