Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone

Referat
8/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1140
Mărime: 12.75KB (arhivat)
Publicat de: Doru Dumitrescu
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dorin Coita
UNIVERSITATEA DIN ORADEA FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZEREA MARKETING

Extras din referat

1. Prezentarea generala

Scopul planului consta in pregatirea in vederea lansari unui nou produs Danon pe piata Oradiei si anume iaurtul cu prune de 500 ml pe perioada de :

18.05.2007 – 20.05.2007 in magazinul Real si

28.05.2007 – 30.05.2007 in magazinul Metro.

Instrumentul utilizat in vederea lansarii este promovarea la locul vanzarii.

Acest plan se afla in subordinea departamentului de marketing iar in vederea lansarii si a promovarii noului sortiment de iaurt s-au angajat 2 promoterite care isi vor desfasura activitatea in locatiile si perioadele mentionate mai sus.

Planul prezinta importanta avand in vedere progresul tehnic ce ofera avantaje competitive , datorita concurentei acerbe .

Problema cu care firma s-a confruntat in realizarea planului a fost obtinerea autorizatiei pentru promovarea produselor in incinta magazinelor Metro si Selgros.

2. Obiective

- degustarea a 50 de pahare de iaurt pe zi de catre clientii potentiali;

- impartirea a 50 de pliante degustatorilor;

- vanzarea a 500 pahare de iaurt in cele 6 zile;

- strangerea a 50 de taloane pe zi in vederea extragerii taloanelor de concurs;

Observatie : daca pe durata promotiei in una dintre cele 6 zile sunt oferite spre degustare un numar mai mare de pahare cu iaurt , bugetul se suplimenteaza cu maxim 50 de pahare pe zi;

3. Analiza situatiei

Data si locul infiintarii SC.DANON s-a infiintat in 2003, in Oradea, fiind situata pe strada Constantin Brancoveanu, numarul 23;

Puncte de lucru 3 centre de colectare a laptelui situate in localitati in apropierea Oradiei si anume : Sanmarin, Nojorid si Girisul Negru

Personal Firma are 100 de angajati , dintre care:

- la colectarea laptelui(10),

- la fabrica (68 de angajati , care se ocupa cu producerea produselor din lapte),

- o contabila,

- un manager,

- sase specialisti in prelucrarea laptelui,

- doua ingrijitoare si doi portari,

- 2 promoteri

Puncte tari - pretul redus al laptelui colectat din mediul rural.

- Obtinerea iaurtului – fara conservanti, fermenti naturali.

- Ofera magazinelor, frigidere frigorifice cu marca firmei in vederea depozitarii produselor sale.

- Produsele firmei sunt controlate veterinar sanitar

- Consumatorul poate apela gratuit la numarul consumatorului gratuit

Punctele slabe - distributie precara in raport cu concurenta;

- promovare scazuta fata de concurenta;

Distributie Produsele firmei sunt distribuite doar pe teritoriul Oradiei , folosind canale de distributie scurte;

Concurenta Friesland liderul pietei de lactate cu o cota de 50% se bucura de o pozitie buna ca urmare a experientei, a unei promovari intense a produselor, a distribuirii produselor pe intreg teritoriul Romaniei.

Friss principal concurent pe piata Oradiei a carui cota de piata este de 5 %

Prolacta cu o cota de piata de 2%;

Danon se bucura de o cota de piata de 2% insa in crestere, crestere data ca urmare a activitatii de promovare;

Furnizori

Aplast, care furnizeaza mase plastice

RDS pentru telefonie,

Electrica SA pentru energie electrica,

Papel pentru papetarie

Departamentul de marketing este compus dintr-un director si doi promoteri

Personalul de contact cu clientul sunt promoterii, angajati de firma in vederea comunicarii acestora despre produsele firmei, si de a cunoaste cum sa convinga populatia pentru a incerca produsele firmei

Performante In urma unui sondaj facut de firma Mercury Research s-a tras concluzia ca produsele firmei, se afla pe locul doi in preferintele consumatorilor din Oradea

O necesitate, putem spune este promovarea intensa a produselor, pentru a atrage populatia.

4. Incadrarea planului in strategia de marketing

Strategia firmei consta in cresterea cotei de piata a produselor firmei la nivel national.

Avand in vedere strategia firmei pe termen lung, prezentul plan ce consta in lansarea pe piata prin diferite tehnici de promovare a noului sortiment de iaurt face un prim pas in atingerea strategiei

Preview document

Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 1
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 2
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 3
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 4
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 5
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 6
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 7
Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de Marketing - SC Sinergy Laser Point SA

Rezumat S.C. Sinergy Laser Point S.A. este o firmă autohtonă prezentă pe piaţa electronicelor, în special a laserelor, de peste 50 de ani. Ea...

Promovare - ceas de mână

Obiectivele politicii de promovare În condiţiile economiei contemporane, ale sporirii şi diversificării neîntrerupte a bunurilor şi serviciilor...

Plan de Marketing

Integrarea in strategia de afaceri Planul de marketing este parte integranta din strategia de afaceri a GIPO. Acesta va fi consistent cu strategia...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Plan de marketing internațional - Harley Davidson

1.Prezentare generala De ce este atât de deosebit un Harley-Davidson ? Există numeroase mituri despre această maşinărie puternică – mituri care...

Strategii și Politici de Marketing - Studiu de Caz SC Fares Trading SRL

I. Definirea conceptelor de strategie, politică şi tactică de marketing Strategia de marketing constituie linia generală, orientarea pentru...

Marketing

Introducere Racordarea economiei naţionale la cerinţele şi tendinţele economiei de piaţă, impune întreprinderilor din Republica Moldova o...

Marketing-ul în asigurări

Trăim zi de zi, procurându-ne bunuri şi servicii sau suntem angrenati în cadrul societăţilor, a organizaţiilor care furnizează aceste lucruri....

Te-ar putea interesa și

Globalizare versus regionalizare. tendințe și perspective

INTRODUCERE Lucrarea de licență cu titlul “Globalizare și Regionalizare” își propune un studiu asupra acestor două procese,deoarece această temă...

Comunicarea în Situații de Criză

Introducere Astăzi, termenul de „criză” a intrat în vocabularul cotidian. El este folosit frecvent riscând să se demonetizeze datorită...

Elaborarea programului de marketing pentru lansarea pe piața românească a unui produs

INTRODUCERE Lumea economico-socială cunoaşte, la început de mileniu XXI, transformări radicale. Omenirea se confruntă cu probleme complicate şi...

Date Generale despre Danone

1.Prezentarea firmei 1.1.Istoric Povestea unei afaceri este în primul rând o poveste despre oameni. În spatele numelui Danone se află mii de...

Plan de marketing privind lansarea unui nou produs pe piață - iaurtul Babydino cu portocale și fulgi de ciocolată, în cadrul companiei Danone

Capitolul 1.-Justificarea alegerii temei Am ales această temă, deoarece iaurtul este considerat a fi unul dintre alimentele sănătoase din familia...

Piața iaurturilor în România

Introducere Iaurturile constituie una dintre cele mai dinamice categorii de pe piaţa produselor lactate proaspete, ritmul de creştere anual fiind...

Danone România

S.C Danone România S.R.L Cap. 1 Prezentarea si descrierea activitatii curente 1.1 Nume si localizare Danone este cea mai mare companie...

Analiza comparativă de marketing pentru mărcile Activia și Fruttis

Partea I : Elemente definitorii ale pietei iaurtului 1.1 Capacitatea pietei In acest moment pe piata lactatelor exista aproape 500 de companii,...

Ai nevoie de altceva?