Extras din referat
1. Prezentarea generala
Scopul planului consta in pregatirea in vederea lansari unui nou produs Danon pe piata Oradiei si anume iaurtul cu prune de 500 ml pe perioada de :
18.05.2007 – 20.05.2007 in magazinul Real si
28.05.2007 – 30.05.2007 in magazinul Metro.
Instrumentul utilizat in vederea lansarii este promovarea la locul vanzarii.
Acest plan se afla in subordinea departamentului de marketing iar in vederea lansarii si a promovarii noului sortiment de iaurt s-au angajat 2 promoterite care isi vor desfasura activitatea in locatiile si perioadele mentionate mai sus.
Planul prezinta importanta avand in vedere progresul tehnic ce ofera avantaje competitive , datorita concurentei acerbe .
Problema cu care firma s-a confruntat in realizarea planului a fost obtinerea autorizatiei pentru promovarea produselor in incinta magazinelor Metro si Selgros.
2. Obiective
- degustarea a 50 de pahare de iaurt pe zi de catre clientii potentiali;
- impartirea a 50 de pliante degustatorilor;
- vanzarea a 500 pahare de iaurt in cele 6 zile;
- strangerea a 50 de taloane pe zi in vederea extragerii taloanelor de concurs;
Observatie : daca pe durata promotiei in una dintre cele 6 zile sunt oferite spre degustare un numar mai mare de pahare cu iaurt , bugetul se suplimenteaza cu maxim 50 de pahare pe zi;
3. Analiza situatiei
Data si locul infiintarii SC.DANON s-a infiintat in 2003, in Oradea, fiind situata pe strada Constantin Brancoveanu, numarul 23;
Puncte de lucru 3 centre de colectare a laptelui situate in localitati in apropierea Oradiei si anume : Sanmarin, Nojorid si Girisul Negru
Personal Firma are 100 de angajati , dintre care:
- la colectarea laptelui(10),
- la fabrica (68 de angajati , care se ocupa cu producerea produselor din lapte),
- o contabila,
- un manager,
- sase specialisti in prelucrarea laptelui,
- doua ingrijitoare si doi portari,
- 2 promoteri
Puncte tari - pretul redus al laptelui colectat din mediul rural.
- Obtinerea iaurtului – fara conservanti, fermenti naturali.
- Ofera magazinelor, frigidere frigorifice cu marca firmei in vederea depozitarii produselor sale.
- Produsele firmei sunt controlate veterinar sanitar
- Consumatorul poate apela gratuit la numarul consumatorului gratuit
Punctele slabe - distributie precara in raport cu concurenta;
- promovare scazuta fata de concurenta;
Distributie Produsele firmei sunt distribuite doar pe teritoriul Oradiei , folosind canale de distributie scurte;
Concurenta Friesland liderul pietei de lactate cu o cota de 50% se bucura de o pozitie buna ca urmare a experientei, a unei promovari intense a produselor, a distribuirii produselor pe intreg teritoriul Romaniei.
Friss principal concurent pe piata Oradiei a carui cota de piata este de 5 %
Prolacta cu o cota de piata de 2%;
Danon se bucura de o cota de piata de 2% insa in crestere, crestere data ca urmare a activitatii de promovare;
Furnizori
Aplast, care furnizeaza mase plastice
RDS pentru telefonie,
Electrica SA pentru energie electrica,
Papel pentru papetarie
Departamentul de marketing este compus dintr-un director si doi promoteri
Personalul de contact cu clientul sunt promoterii, angajati de firma in vederea comunicarii acestora despre produsele firmei, si de a cunoaste cum sa convinga populatia pentru a incerca produsele firmei
Performante In urma unui sondaj facut de firma Mercury Research s-a tras concluzia ca produsele firmei, se afla pe locul doi in preferintele consumatorilor din Oradea
O necesitate, putem spune este promovarea intensa a produselor, pentru a atrage populatia.
4. Incadrarea planului in strategia de marketing
Strategia firmei consta in cresterea cotei de piata a produselor firmei la nivel national.
Avand in vedere strategia firmei pe termen lung, prezentul plan ce consta in lansarea pe piata prin diferite tehnici de promovare a noului sortiment de iaurt face un prim pas in atingerea strategiei
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Marketing pentru Iaurtul Danone.doc