Extras din referat
Introducere
Dacia Automobile S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.
Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), județul Argeș, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia
Miercuri, 18 februarie 2010, a avut loc la Fratelli Studio cea de-a doua editie a Premiilor de Excelenta in Comunicare IAA (International Advertising Association). Printre castigatorii de anul acesta s-a aflat si Rafael Treguer, Directorul de Marketing Dacia Renault. Acesta a fost premiat pentru cresterea vanzarilor de automobile Dacia si Renault si pentru impunerea marcii romanesti la nivel international.
Dacia isi propune sa isi pastreza cota de piata si strategiile, practicate pana in present conform spuselor directorului de marketing: "Vom pastra, in general, strategia din acest an. Procentele alocate canalelor media vor ramane neschimbate, bugetul va fi aproape la fel ca si cel din anul acesta. Obiectivele principale vor fi consolidarea imaginii de brand si pastrarea cotei de piata din prezent, de a de 31,7%eclarat directorul de marketing Rafael Treguer.”
In conditiile in care Programul Rabla a primit o noua suplimentare prin cele 50.000 de vouchere, industria autohtona capata tot mai mult optimism. Dacia si-a stabilit ca scop vanzarea a 25.000 de masini noi prin acest program in 2010. Dintre acestea, 10% ar trebui sa fie unitati Duster, dupa cum a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
In urmatorii patru ani, constructorul francez Renault intentioneaza sa creasca vanzarile de Dacia din Europa cu 50%, profitand de bugetele reduse ale europenilor care se indreapta acum spre masini ieftine
Dacia este în pas cu timpul, face totul pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor săi oferind automobile moderne, care răspund nevoilor de mobilitate ale timpului nostru.
Misiunea dacia in 2010 a fost lansarea primului vehicul de teren Dacia, care a fost indeplinita la Salonul Auto de la Geneva unde la lansat primiul suv romanesc denumit Dacia Duster. Acesta a fost foarte bine vazut de specialist.
Meseriile existente in cadrul Grupului Dacia Renault Romania
Specificitatea domeniului face ca ponderea meseriilor cu profil tehnic sa fie majoritara (inginerie, fabricatie, mentenanta etc). Oportunitati interesante de cariera exista insa si in celelalte activitati precum achizitii, financiar, IT, juridic, calitate, comunicare sau resurse umane.
Proiectul este structurat in doua capitole mari, si anume:
A. Analiza mediului de marketing; in care vor fi prezentate urmatoarele subcapitole:
a. Descrierea ofertei: (prezentarea gamei de produse, prezentarea diferitelor niveluri de prețuri, oferte promotionale, discounturi, descrierea principalelor mijloace de distributie a produsului, prezentarea mijloacelor de promovare utilizate de firma).
b. Descrierea pietei tinta: (prezentarea caracteristicilor pietei tinta, segmentele de piata, perceptile clientiilor fata de produsele si servicile oferite, volumul segmentelor de piata).
c. Evaluarea retelei de distribuitori: (descrierea canalelor, prezentarea avantajelor/dezavantajelor, aprecierea beneficilor atrase si evaluarea criterilor de distributie utilizate de firma)
d. Analiza concurentei: (prezentarea concurentilor directi sau indirecti precum si aprecierea punctelor tari sau slabe si estimarea unor trenduri concurentiale).
e. Situatia financiara: (va fi prezentata analiza vanzarilor curente(ultimii 2-3 ani),analiza profitului obtinut(ultimii 2-3 ani),analiza volumului pietei si analiza cotelor de piata(a companiei si a concurentilor).
f. Analiza macromediului: (vor fi prezentate modurile prin care elemente ale macromediului influenteaza compania).
g. Analiza SWOT
B. Recomandari;folosite de companie pentru a imbunatati relatia actuala a firmei cu mediul ie de marketing.
A. Analiza mediului de marketing
a. Descrierea ofertei
Pentru a vinde cat mai multe automobile, Dacia Group Renault are o gama larga de produse, iar pentru a satisface cat mai multe nevoi ale clientilor si pentru a incasa venituri cat mai mari Dacia Group Renault a produs 7 modele de autovehicole cu diferite motorizari.
1. Dacia Logan:
- este prin excelenta un vehicul generos cu spatiul interior, iar cele 5 locuri sunt o confirmare a acestei viziuni. Cele trei locuri de pe bancheta din spate sunt extreme de confortabile gratie dimensiunilor remarcabile ale habitaclului in aceasta zona. Portbagajul de 510 litri permite depozitarea mai multor valize voluminoase. Indiferent ca mergeti la cumparaturi, la servicfiu sau in vacanta, Dacia Logan va raspunde tuturor nevoilor dumneavoastra
-acesta cuprinde mai multe versiuni:
Versiunea Motor Combustibil Pret
Versiuneal Logan 1.2 16V 75 CP benzina 6250 EUR
Versiunea Ambience 1.16V 75 CP benzina 8500 EUR
Versiunea Preference 1.16V 105 CP benzina 9250 EUR
Versiunea Laureate 1. MPI 85 CP benzina 8700 EUR
Versiunea Prestige 1. dCi 75 CP disel 10150 EUR
Versiunea Black Line 1. dCi 90 CP disel 10700 EUR
Versiunea Preference GPL 1. MPI 75CP GPL 9500 EUR
*Versiunile de Dacia Logan sunt la pretul si dotarile standard ascetora li se pot adauga si alte optiuni si dotari.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Marketing - Dacia.doc