Plan de Marketing - Dacia

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3672
Mărime: 25.89KB (arhivat)
Publicat de: Amza Costache
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tichindelean Mihai

Extras din referat

Introducere

Dacia Automobile S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.

Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), județul Argeș, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia

Miercuri, 18 februarie 2010, a avut loc la Fratelli Studio cea de-a doua editie a Premiilor de Excelenta in Comunicare IAA (International Advertising Association). Printre castigatorii de anul acesta s-a aflat si Rafael Treguer, Directorul de Marketing Dacia Renault. Acesta a fost premiat pentru cresterea vanzarilor de automobile Dacia si Renault si pentru impunerea marcii romanesti la nivel international.

Dacia isi propune sa isi pastreza cota de piata si strategiile, practicate pana in present conform spuselor directorului de marketing: "Vom pastra, in general, strategia din acest an. Procentele alocate canalelor media vor ramane neschimbate, bugetul va fi aproape la fel ca si cel din anul acesta. Obiectivele principale vor fi consolidarea imaginii de brand si pastrarea cotei de piata din prezent, de a de 31,7%eclarat directorul de marketing Rafael Treguer.”

In conditiile in care Programul Rabla a primit o noua suplimentare prin cele 50.000 de vouchere, industria autohtona capata tot mai mult optimism. Dacia si-a stabilit ca scop vanzarea a 25.000 de masini noi prin acest program in 2010. Dintre acestea, 10% ar trebui sa fie unitati Duster, dupa cum a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.

In urmatorii patru ani, constructorul francez Renault intentioneaza sa creasca vanzarile de Dacia din Europa cu 50%, profitand de bugetele reduse ale europenilor care se indreapta acum spre masini ieftine

Dacia este în pas cu timpul, face totul pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor săi oferind automobile moderne, care răspund nevoilor de mobilitate ale timpului nostru.

Misiunea dacia in 2010 a fost lansarea primului vehicul de teren Dacia, care a fost indeplinita la Salonul Auto de la Geneva unde la lansat primiul suv romanesc denumit Dacia Duster. Acesta a fost foarte bine vazut de specialist.

Meseriile existente in cadrul Grupului Dacia Renault Romania

Specificitatea domeniului face ca ponderea meseriilor cu profil tehnic sa fie majoritara (inginerie, fabricatie, mentenanta etc). Oportunitati interesante de cariera exista insa si in celelalte activitati precum achizitii, financiar, IT, juridic, calitate, comunicare sau resurse umane.

Proiectul este structurat in doua capitole mari, si anume:

A. Analiza mediului de marketing; in care vor fi prezentate urmatoarele subcapitole:

a. Descrierea ofertei: (prezentarea gamei de produse, prezentarea diferitelor niveluri de prețuri, oferte promotionale, discounturi, descrierea principalelor mijloace de distributie a produsului, prezentarea mijloacelor de promovare utilizate de firma).

b. Descrierea pietei tinta: (prezentarea caracteristicilor pietei tinta, segmentele de piata, perceptile clientiilor fata de produsele si servicile oferite, volumul segmentelor de piata).

c. Evaluarea retelei de distribuitori: (descrierea canalelor, prezentarea avantajelor/dezavantajelor, aprecierea beneficilor atrase si evaluarea criterilor de distributie utilizate de firma)

d. Analiza concurentei: (prezentarea concurentilor directi sau indirecti precum si aprecierea punctelor tari sau slabe si estimarea unor trenduri concurentiale).

e. Situatia financiara: (va fi prezentata analiza vanzarilor curente(ultimii 2-3 ani),analiza profitului obtinut(ultimii 2-3 ani),analiza volumului pietei si analiza cotelor de piata(a companiei si a concurentilor).

f. Analiza macromediului: (vor fi prezentate modurile prin care elemente ale macromediului influenteaza compania).

g. Analiza SWOT

B. Recomandari;folosite de companie pentru a imbunatati relatia actuala a firmei cu mediul ie de marketing.

A. Analiza mediului de marketing

a. Descrierea ofertei

Pentru a vinde cat mai multe automobile, Dacia Group Renault are o gama larga de produse, iar pentru a satisface cat mai multe nevoi ale clientilor si pentru a incasa venituri cat mai mari Dacia Group Renault a produs 7 modele de autovehicole cu diferite motorizari.

1. Dacia Logan:

- este prin excelenta un vehicul generos cu spatiul interior, iar cele 5 locuri sunt o confirmare a acestei viziuni. Cele trei locuri de pe bancheta din spate sunt extreme de confortabile gratie dimensiunilor remarcabile ale habitaclului in aceasta zona. Portbagajul de 510 litri permite depozitarea mai multor valize voluminoase. Indiferent ca mergeti la cumparaturi, la servicfiu sau in vacanta, Dacia Logan va raspunde tuturor nevoilor dumneavoastra

-acesta cuprinde mai multe versiuni:

Versiunea Motor Combustibil Pret

Versiuneal Logan 1.2 16V 75 CP benzina 6250 EUR

Versiunea Ambience 1.16V 75 CP benzina 8500 EUR

Versiunea Preference 1.16V 105 CP benzina 9250 EUR

Versiunea Laureate 1. MPI 85 CP benzina 8700 EUR

Versiunea Prestige 1. dCi 75 CP disel 10150 EUR

Versiunea Black Line 1. dCi 90 CP disel 10700 EUR

Versiunea Preference GPL 1. MPI 75CP GPL 9500 EUR

*Versiunile de Dacia Logan sunt la pretul si dotarile standard ascetora li se pot adauga si alte optiuni si dotari.

Preview document

Plan de Marketing - Dacia - Pagina 1
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 2
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 3
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 4
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 5
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 6
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 7
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 8
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 9
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 10
Plan de Marketing - Dacia - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Plan de Marketing - Dacia.doc

Alții au mai descărcat și

Promovarea PepsiCo Inc. cu Ajutorul Social Media

Introducere Motivaţia acestei teme constă în faptul că în ultimii 2-3 ani am observat o explozie a social media, atât la nivel global, cât şi la...

Mix-ul de Marketing al Firmei Dacia

I. PREZENTAREA FIRMEI Construcţia Uzinei de Autoturisme Piteşti a început în 1966, la Colibaşi, judeţul Argeş. După ce în anul 1968, se semnează...

Strategii și Politici de Marketing. Studiu de Caz - Dacia Duster

Capitolul 1. Prezentare generală Automobile Dacia După 20 de ani de la căderea comunismului, direcţia de dezvoltare a României este una incertă,...

Analiza SWOT a managementului comunicării la Dacia Group Renault

Analiza managementul comunicării la întreprinderea de automobile Dacia Dacia, marca în jurul careia s-a creat si dezvoltat industria de automobile...

Planificarea de Marketing - MobExpert

1. Analiza mediului intern si extern O etapă deosebit de importantă a procesului planificării de marketing este desfăşurarea mediului intern şi...

Automobile-Dacia SA

1. Short introduction “Automobile Dacia” is inspired by the historic region which constitutes most of the territory of Romania today. Today, Dacia...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Plan de marketing privind promovarea și ofertarea serviciilor de consultanță ale firmei SC Accent SRL

1.Aspecte introductive S.C. Accent S.R.L. si-a inceput activitatea in anul 2002 la initiativa a doi asociati , si are ca principal obiect de...

Fundamentarea politicii de distribuție a SC Automobile Dacia SA în vederea creșterii profitabilității acesteia

INTRODUCERE Scriitorul englez Edward Morgan Forster a scris în anul 1909 o nuvelă intitulată „Maşina se opreşte”, o nuvelă în care a descris o...

Plan Marketing - SC Automobile Dacia SA

Descrierea Firmei denumire: SC Automobile Dacia SA sediu social: str. Uzinei, nr. 1, Mioveni, 115400, jud. Arges, Romania inregistrata la...

Plan de Marketing - Lansare Wild Cherry în România

1. Aspecte introductive Istoric De la „Brad’s Drink” la Pepsi Cola Un secol de istorie al unuia dintre brandurile care definesc societatea...

Publicitatea în Cadrul Companiei Dacia

INTRODUCERE Unde ar fi lumea fără publicitate- Nu ar mai exista companii gigant cu cifre de afaceri astronomice , cu o răspăndire globală ci doar...

Managementul marketingului serviciilor în cadrul societăților comerciale

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICĂ A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR ÎN ACTIVITATEA ECONOMICĂ 1.1. Obiectivele și importanța...

Planificarea afacerii în unitățile economice - Studiu de caz SC Pescarom SRL

CAPITOLUL I. ROLUL PLANIFICĂRII AFACERII CA SUBSISTEM AL GESTIUNII ÎNTREPRINDERII 1.1. Particularitățile planificării în economia tranzitorie...

Ai nevoie de altceva?