Extras din referat
Sinteza planului
Istoricul firmei și activitatea sa:
Societatea prezentata se numeste SC.Casa Verde SA si ss-a înființat în anul 1996,. Obiectul principal de activitate al societății îl reprezintă „activități specifice pentru restaurante și alimentație publică”,. Pe parcursul timpuli , restaurantul deținut de societate și-a mărit numarul l de clienți,iar gradul de utilizare a capacității sale de deservire evoluând de la 45% în anul 1996 la aprox. 75% în anul 2001.
În prezent valoarea lunară a cifrei de afaceri aste de aprox. 1.900.000 lei, 25% fiind asigurată de serviciile de catering.
Prezentarea serviciilor:
Restaurantul Casa Verde oferă un meniu cu mâncăruri și băuturi deosebite, cu specific național , oferind clientilor posibilitatea de a alege dintr-o gama larga de produse. Societatea si-a creat un nume foarte bun datorita regulilor stricte in privinta calitatii serviciilor,acest lucru reprezentand si un avantaj concurențial.
Piața:
Acest restaurant este unul exclusivist , adresandu-se in special clientilor cu pretentii. Condiția esențială de competitivitate într-un astfel de sector o reprezintă satisfacerea exigențelor clienților printr-un meniu variat, de o calitate ireprosabile,si asigurarea unui ambient plăcut în incita restaurantului .
Ce le mai mari riscuri provin din posibilitatea intrării pe piață a unor reprezentanți ai lanțurilor mult mai cunoiscute de restaurante.
Principalele aspecte financiare:
datorita numarului din ce in ce mai mare de clienti , s-a ajuns la concluzia ca ce mai buna solutie pentru a satisface nevoile acestora ar fi extinderea spatiului din restaurant.
Pentru dezvoltarea activității societatea consideră necesară extinderea restaurantului,aceasta investiție necesitand o suma de 300.000 euro.
Descrirea afacerii
1. Descrirea ideii de afaceri:
Prin intermediul restaurantului Casa Verde, SC Casa Verde SA prestează servicii de alimentație publică de aprox. 6 ani. În acest interval de timp, ca urmare a calității ireprosabile a serviciilor sale, restaurantul și-a câstigat un renume binemeritat și o cotă de piață confortabilă. Calitatea ofertei și prețurile accesibile atrag totuși un număr important de consumatori din zona vestică a orasului Pitesti. În prezent, capacitatea de deservire a restaurantului este utilizată în proporție de 75%.
2. Prezentarea intreprinderii:
Prezentatrea situației actuale:
În prezent societatea dispune de un capital social de 480.000 mii lei, reprezentat de un număr de 4800 de acțiuni în valoare de 100 mii lei/ acțiune. Finanțarea activității sale se face predominant din surse proprii, la data întocmirii planului de afaceri structura de finanțare a activității cuprinzând în proporție de 80% capitaluri proprii și 20% datorii curente către furnizori, acționari și instituții ale statului.
La această dată, SC Casa Verde SA și-a consolidat imaginea și poziția de piață-țintă, valoarea cifrei de afaceri a anului 2001 ajungând la nivelul record de aprox 5000.000 euro
Structura actuală a cifrei de afaceri lunare este următoarea:
Structura lunară a
cifrei de afaceri Procent Valoare lunară
(mii lei) Număr mediu de
clienți (zilnic)
Servicii directe în in-
cinta restaurantului 85% 1.087.500 300
Cei 300 de clienți direcți ai restaurantului se traduc într-un număr mediu zilnic de 10 clienți/ masă (la o capacitate a restaurantului de 30 mese – aprox. 120 locuri).
3. Descrierea produselor și serviciilor:
Obiectivul unității este de a satisface pe deplin exigențele gastronomice ale clienților, având în vedere că preocuparea oamenilor pentru o alimentație sănătoasă și hrănitoare este în creștere în ultimii ani – conform studiilor de piață efectuate de Agenție de monitorizare a tendințelor de consum în anul 2001.
Produse și servicii:
Restaurantul a reușit sa isi atraga un numar foarte mare de clienti datorita varietatii produselor si a bauturilor disponibile . Actuala structură a ofertei poate fi urmărită în tabelul următor:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Afaceri - SC Casa Verde SA.doc