Piata Vinului - Murfatlar

Cuprins referat Cum descarc?

1. Mediul de marketing 3
1.1. Oportunitati si amenintari din mediul extern 3
1.2. Puncte tari si puncte slabe din mediul intern 6
1.3. Analiza SWOT 7
2. Cumparatori 8
2.1. Piata - categorii de consumatori si nonconsumatori 8
2.2. Segmentarea pietei 9
2.3. Segmentarea dupa avantaje 10
3. Concurenti 11
4. Tendinte ale pietei pentru urmatorii 2 ani 12


Extras din referat Cum descarc?

Murfatlar
Podgoria Murfatlar este amplasata in una dintre cele mai bune regiuni, intre Dunare si Marea Neagra, in centrul Podisului Dobrogei. Plaiurile viticole cuprind peste 3000 de hectare din zona localitatilor Murfatlar, Valul lui Traian, Poarta Alba si Siminoc. Climatul continental, diversitatea amplasarii plantatiilor viticole, efectul protector al reliefului impotriva curentilor reci, influenta favorabila a apropierii de Marea Neagra, ofera podgoriei Murfatlar un microclimat favorabil. Podgoria Muraftlar a continuat traditia stramosilor sai viticultori, acumuland experienta in cei aproape 100 de ani de activitate desfasurata in epoca moderna. 
1. Mediul de marketing
1.1. Oportunitati si amenintari din mediul extern 
a) Micromediul
Micromediul reprezinta acei factori care influenteaza direct capacitatea firmei de a-si servi clientela, si anume clientii de pe piata, furnizorii, intermediari comerciali, concurentii si publicul. In aceasta componenta a mediului de marketing se regasesc toate elementele care afecteaza activitatea firmei intr-un mod direct, permanent si puternic. Cele doua componente ale micromediului sunt mediul intern al firmei si micromediul extern al acesteia. Mediul intern al firmei Murfatlar este format din firma insasi precum si natura ei, iar micromediul extern este rezultat al factorilor si al fortelor care se intersecteaza direct cu abilitatea firmei de satisfacere a nevoilor si preferintelor consumatorilor.
Clientii sunt cei mai importanti actori ai micromediului intreprinderii Murfatlar. Necesitatile lor sunt baza obiectivelor politicii de marketing a companiei. Clientii, atat cei curenti, cat si cei potentiali, sunt cu totii importanti pentru o activitate profitabila. Acestia sunt consumatori finali ai produsului, adica sunt cei care asigura piata de desfacere a produselor, consumand vin produs la Murfatlar. Varsta acestor persoane este cuprinsa intre 25 si 60 de ani si provin atat din mediul urban, cat si din mediul rural. Pretul sortimentelor Murfatlar, pe piata romaneasca, variaza intre 16,89 - 60 RON/sticla, in functie de tipul acestora, de aceea venitul pe care il au consumatorii nu este unul scazut, ci din contra, unul mediu sau mare. 
Furnizorii sunt reprezentati de prestatorii de servicii si de furnizorii de forta de munca. Cei dintai sunt cei care indeplinesc o serie de servicii necesare pentru desfasurarea activitatilor companiei Murfatlar (consultantii in marketing, servicii bancare). O alta categorie este redata de furnizorii de forta de munca - factori de mediu ce influenteaza actiunile producatorilor de vin, datorita rolului important al factorului uman in procesul muncii. In aceasta grupa sunt cuprinse: unitatile de invatamant (Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara- Facultatea de Horticultura), oficiile de forta de munca, persoane aflate in cautarea unor locuri de munca.
Intermediarii comerciali ajuta compania sa promoveze, sa vanda si sa-si distribuie produsele consumatorilor finali. Acestia ii includ pe vanzatori, firme de distributie fizica, servicii de marketing ale agentiilor si intermediarii financiari.
Concurentii reprezinta o alta componenta de baza a micromediului intreprinderii. Ei reprezinta o amenintare pentru compania in cauza. Exista doua tipuri de competitori: concurenti din industria de profil si concurenti potentiali. Principalii concurenti pentru Murfatlar pe piata romaneasca sunt Jidvei, cu o cota de piata de 14,5%, urmat de Cotnari- 13,1% si Vincon- 7,8%. Cei potentiali sunt reprezentati de firme care ar putea intra usor pe piata si care si-ar putea castiga clienti prin servicii mai bune, printr-o gestionare eficienta a oportunitatilor, prin abilitati de comunicare si interpersonale foarte bune, prin programul de management si marketing adecvat, prin capitalul investit adecvat.
Publicul este orice grupare inzestrata cu un interes efectiv sau potential, care influenteaza capacitatea companiei de vin Murfatlar de a-si atinge obiectivele. Cele mai importante tipuri de public sunt: publicul financiar, publicul media, publicul guvernamental, publicul cetatenilor, publicul local, publicul general, publicul intern.
Simpla prezenta pe piata a unei intreprinderi determina un contact permanent ale acesteia cu micromediul. Organizatia intra intr-un ansamblu de relatii, prin intermediul carora isi proiecteaza si apoi finalizeaza activitatea economica. Este vorba de producerea si ingrijirea podgoriilor, de achizitionarea de materie prima si de servicii, de asigurarea necesarului de resurse financiare, umane si materiale, iar apoi, de comercializarea produselor sale catre publicul tinta. Aceste relatii care au loc intre intreprindere si componentele micromediului sau, reprezinta, prin rolul si continutul lor, relatii de piata. Ele sunt relatii de colaborare ce se stabilesc intre intreprindere si furnizorii si/sau clientii sai.
b) Macromediul
Macromediul este format din totalitatea factorilor din exteriorul companiei Murfatlar care ii influenteaza activitatea in mod indirect (prin intermediul micromediului), pe o perioada lunga de timp. Acest ansamblu de variabile, factori, forte necontrolabile de catre firma constituie climatul, mediul general in care se desfasoara activitatile. O organizatie nu poate face prea mult pentru a schimba sau pentru a influenta acesti factori, poate doar sa-i monitorizeze si sa-i anticipeze. Macromediul se refera la mediul demografic, mediul economic, mediul natural, mediul tehnologic, mediul politico-legislativ, mediul cultural.
Mediul demografic: populatia reprezinta principalul purtator al cererii. Referindu-ne la Romania, populatia totala, in anul 2009, era de 21,482 milioane persoane. Consumul de vin al romanilor a inregistrat miscari oscilante in perioada 2000- 2004, dar a atins nivelul maxim in anul 2004, cand s-au inregistrat 30 litri pe cap de locuitor. Acest nivel este si acum in continua crestere, desi romanii tind sa devina bautori de bere. La nivel mondial, situatia este preconizata la un consum de vin de 233 milioane hectolitri. Romania ocupa locul 18, la egalitate cu Belgia, dar inainte de S.U.A., date stabilite pentru consumul de vin.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Vinului - Murfatlar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!