Piata Vanzarilor de Ciocolata din Romania

Extras din referat Cum descarc?

Desi o plac, romanii consuma putina ciocolata, in special sub forma de tablete (70% din piata), considerate energizante (chiar inlocuitor al cafelei). Batoanele si pralinele se multumesc cu cote de piata minore, de 20% si respectiv 10%.
Potrivit producatorilor, in general, ciocolata cu lapte domina piata, urmata de ciocolata alba si de tabletele cu diferite umpluturi, respectiv cremele de cappuccino, capsuni, visine, brandy si caramel. 
CARACTERIZARE GENERALA
Vanzarile de produse din ciocolata pe piata romaneasca au crescut cu 19% in volum anul trecut fata de 2005, pana la 28.000 de tone, echivalentul a 280 de milioane de tablete de 100 de grame, arata un studiu al companiei de cercetare a pietei ACNielsen. Valoric, piata ciocolatei a ajuns anul trecut la 186 mil. euro, in crestere cu 23% fata de 2005. 
Evolutia retailului modern din ultimul an s-a resimtit si la nivelul pietei ciocolatei. Astfel, vanzarile de produse pe baza de ciocolata in retelele mari de hipermarketuri si supermarketuri au crescut cu 47% anul trecut fata de 2005 (in volum), potrivit ACNielsen.
Acestea au ajuns in 2006 la o pondere de 21% din volumul total al pietei de ciocolata si aproximativ 24% din valoare.
"Circa 76% dintre gospodariile din Romania consuma ciocolata, ceea ce este un grad de penetrare bun", a spus Cristina Mosteanu, senior brand manager pentru produsele din ciocolata la Kraft Foods Romania, companie al carei portofoliu include marcile Poiana si Milka. 
Potrivit estimarilor Business Standard, pe segmentul tabletelor de ciocolata, lider este Kraft Foods Romania, cu o cota de peste 45%, urmata de Kandia-Excelent, cu circa 24% si Supreme Chocolat, cu aproximativ 23%. La mare distanta se afla Heidi Chocolat Suisse. Masterfoods sta mai bine pe partea de batoane, unde detine o cota de aproximativ 30%.
Patru mari jucatori concentreaza peste 95% din aceasta piata:
1. Kraft Foods Romania, subsidiara locala a concernului multinational Kraft aproximativ 45% 
2. Kandia-Excelent, producator autohton, aproximativ 24%
3. Supreme Chocolat, producator autohton, parte a Supreme Group, aproximativ 23% 
4. Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach Chocolatier Suisse, aproximativ 3,3%. 
In toate segmentele de pret (premium, mediu si economic), brandurile acestor jucatori domina clar rafturile cu tablete de ciocolata ale marilor retaileri din mediul urban:
o segmentul premium este impartit de Milka, Poiana Senzatii (Kraft), Heidi si Anidor (Supreme) 
o segmentul mediu apartine brandurilor Kandia, Poiana (Kraft) si Primola (Supreme) 
o segmentul economic include Laura (Kandia-Excelent) Africana (Kraft) si Novatini (Supreme). 
Alegerile pe care le are la dispozitie consumatorul roman de tablete de ciocolata sunt asadar destul de limitate in materie de branduri (3-4 in fiecare segment). Dar preferintele de consum par sa fie influentate in primul rand de ingredientele ciocolatei, domeniu in care optiunile sunt mult mai numeroase, atat la nivel de brand cat si la nivel de segment de piata. Ca si in alte domenii de activitate, identitatea verbala a brandurilor de ciocolata tablete reflecta cu concizie specifica elemente din respectivele strategii de brand. O scurta privire asupra lucrurilor care apropie si a celor care despart aceste identitati ne poate dovedi acest lucru.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Vanzarilor de Ciocolata din Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!