Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2767
Mărime: 62.63KB (arhivat)
Publicat de: Virgil Antal
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Balaure Virgil

Extras din referat

Particularităţile pieţei turistice sunt determinate atât de acţiunea factorilor prezentaţi, cât şi de modul de manifestare a celor două laturi ale sale, oferta şi cererea.

Dintre particularităţile determinate de acţiunea acestor factori, importante sunt:

 piaţă cu finalitate specifică. Consumatorul de produse turistice doreşte să-şi procure satisfacţiile pe care le generează acţiunile respective, fără a avea ca scop final achiziţionarea şi consumul produsului turistic (ca marfă);

 piaţă puternic segmentată. Satisfacţiile procurate sunt individualizate prin ofertă, iar preferinţele consumatorilor de produse turistice sunt individualizate prin cerere. Atât oferta (ce poate livra o multitudine de servicii), cât şi cererea (ce poate solicita o multitudine de servicii) conduc la segmentarea pieţei în grupuri foarte mici, mergându-se până la individualizare;

 piaţă cu o complexitate aparte în timp şi spaţiu. Dorinţa de cumpărare începe o dată cu perceperea ofertei turistice de către consumator, sub forma unei imagini construite prin sintetizarea tuturor informaţiilor primite (mult subiectivism). Decizia de cumpărare este luată de către consumator pe baza acestor imagini, iar livrarea propriu-zisă are loc mai târziu, o dată cu consumul;

 piaţă multidimensională. Nu totdeauna consumatorul este cel care decide procurarea unui produs (serviciu) turistic, pe piaţa turistică existând persoane care iniţiază (iniţiator), influenţează (influent), decid (decident), cumpără (persoana care plăteşte) şi utilizează (consumator), care se numesc participanţi la cumpărare;

 piaţă cu risc mai accentuat. Riscul porneşte de la crearea imaginii (ofertă), de la perceperea ei şi formarea cererii şi continuă până la consumul produsului turistic ce se realizează după o anumită perioadă de timp de la cumpărare. Existenţa unui grad mare de subiectivism în modul de previzionare a satisfacţiilor consumatorilor deseori conduce la insatisfacţii.

Înnoirea produselor turistice

Crearea de noi produse turistice reprezintă “mijlocul prin care se asigură atingerea simultană a tuturor obiectivelor politicii de produs turistic”. Înnoirea produselor turistice este un instrument al politicii de marketing, utilizat în operaţionalizarea alternativelor strategice de creştere a complexităţii şi calităţii lor, menţinând obiectivul strategic de satisfacere totală a necesităţilor şi dorinţelor consumatorului. Ea este impusă şi de schimbarea preferinţelor, apariţia noilor tehnologii, precum şi de eforturile şi realizările concurenţei. Fiecare produs îşi are ciclul său de viaţă, respectiv se naşte, traversează câteva etape de creştere şi ajunge eventual la declin deoarece noile produse ce apar satisfac mai bine nevoile sau dorinţele consumatorului. Întreprinderile de turism pot obţine noi produse prin achiziţie de noi destinaţii şi licenţe pentru noi servicii sau prin utilizarea propriilor cercetări pentru lărgirea şi modernizarea produselor existente.

Prin produse turistice noi se înţeleg atât produse originale, cât şi produse cu îmbunătăţiri, respectiv noi mărci de produse pe care întreprinderea le obţine prin eforturi proprii. În principiu, paleta de tipuri noi de produse turistice porneşte de la inovaţiile majore şi se termină la schimbări de stil, fiind recunoscute şase tipuri caracteristice:

1. inovaţii majore (produse noi, necunoscute până în momentul apariţiei);

2. noi apariţii (produse substitut);

3. noi servicii pentru piaţa actuală (produsele existente pe alte pieţe);

4. extinderea liniei de servicii (produsele actuale se completează cu servicii suplimentare);

5. perfecţionarea produselor existente (modificarea serviciilor auxiliare fără modificarea serviciului de bază);

6. schimbarea stilului (acelaşi serviciu se oferă prin schimbări ale personalului, comportamentului acestuia şi / sau modificarea mediului ambiant).

Apariţia noilor produse oferă întreprinderii şansele obţinerii unui profit mai mare sau pierderi însemnate în cazul în care produsele nu sunt acceptate de consumatori. Din acest motiv, obţinerea noilor produse turistice trebuie să fie rezultatul unui proces care, după Kotler, trebuie să cuprindă ca etape generarea de idei, selectarea de idei, crearea şi testarea conceptului de produs, elaborarea strategiei de marketing, analiza afacerii, crearea produsului, testarea pieţei şi comercializarea.

Preview document

Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 1
Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 2
Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 3
Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 4
Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 5
Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 6
Piața Turistică și Ciclul de Viață al Produselor Turistice - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Piata Turistica si Ciclul de Viata al Produselor Turistice.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Promovarea unui Produs Turistic

PROMOVAREA UNUI PRODUS TURISTIC 1.1 MARKETING TURISTIC – GENERALITATI Cresterea puternica a volumului si diversificarea ofertei turistice a...

Proiecția dezvoltării unui produs turistic în contextul atragerii de fonduri europene. Studiul de caz - Pensiunea Pinul Negru Băile Herculane

Capitolul 1. POLITICA DE MARKETING A ÎNTREPRINDERII 1.1 Coordonatele politicii de marketing a întreprinderii În prezent, firma îşi desfăşoară...

Strategie ANT

România a reprezentat o destinatie turistica importanta pentru piata zonala, promovând, cu precadere, produsele turistice de litoral, statiunile...

Studiu comparativ privind dezvoltarea turismului internațional în Europa, America și Asia de Sud Est Pacific

Introducere Mileniul trei debutează cu schimbări globale, profunde, strâns legate de crizele declanşate pe plan mondial şi intenţiile de reformă a...

Program de marketing pentru participarea agenției de turism Atlantic Tour

INTRODUCERE Agenţiile private de turism formează veriga de bază a instituţiilor care activează în industria turistică. Pot fi considerate agenţii...

Agenția SC Olga Travel

CAPITOLUL I. TURISMUL MILENIULUI III Dinamismul, profunzimea şi amploarea transformărilor din toate domeniile vieţii economice şi sociale- ca...

Amenajarea turistică în zona montană - studiu de caz - amenajarea turistică în zona Lacul Roșu

Introducere 1.Argumentearea alegerii temei Prin structura acestui proiect se face in prima parte o imagine a desfasurarii activitatiile turistice...

Politici și strategii de marketing turistic - ciclul de viață al produsului turistic

În lucrarea “Marketingul turismului”, Oscar Snack abordează ciclul de viaţă al produsului turistic ca pe o “rezultantă dinamică al corelaţiei...

Ai nevoie de altceva?