Piața Testelor de Sarcină

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2857
Mărime: 96.23KB (arhivat)
Publicat de: Alex Tofan
Puncte necesare: 5

Extras din referat

PIAŢA

1. ELEMENTELE SPECIFICE ALE MEDIULUI DE MARKETING

Piaţa deţine rolul principal în structura mediului extern al firmei. Datorită factorilor ce alcătuiesc "mediul economic", piaţa este practic conectată la toate celelalte componente ale macromediului, fiind influenţată de modificările ce apar în structurile şi în evoluţiile acestora. Pentru orice întreprindere, piaţa reprezintă elementul de referinţă pentru activităţile pe care le desfăşoară.,servind acesteia, în mod succesiv, ca sursă de informaţie, termen de confruntare, "barometru" al realizărilor efective şi al şanselor viitoare .

Macromediul întreprinderii reprezintă ansamblul factorilor (variabilelor) ce constituie climatul general în care acesta îşi desfăşoară activitatea.

Aceşti factori exercită în permanenţă o influenţă mai mică sau mai mare asupra activităţii întreprinderii, aflându-se într-o permanentă schimbare. Toate firmele sunt conştiente de acest lucru dar nu toate sunt la fel de eficiente în monitorizarea mediului extern, a tendinţelor factorilor de mediu şi în adaptarea activităţilor desfăşurate în consecinţă.

Mediul demografic este variabila macromediului cu multiple influente asupra activităţii întreprinderii, deoarece situaţia demografică, mai ales în ceea ce priveşte structura pe varstă şi pe sex a populaţiei, rata natalităţii şi speranţa medie de viaţă, au efecte multiple atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung asupra activităţii întreprinderii, ceea ce presupune studierea continuă şi a prognozelor demografice. În anul 2007 în România locuiau 11 040 843 femei şi în acelaşi an s-au născut 214 728 copii.

Mediul economic poate fi considerat elementul esenţial al pieţei întrucât influenţează decisiv funcţionarea şi nivelul ei de dezvoltare.Totodată constituie cadrul concret în care întreprinderea activează, fiind definit de mai mulţi factori printre care gradul de ocupare al forţei de muncă, structura veniturilor şi a cheltuielilor populaţiei. Astfel, în 2007 cheltuielile totale au fost de 1541,96 RON lunar/gospodărie , veniturile totale au fost de 1686,74 RON lunar/gospodărie şi populaţia activă era de 9 994 000 persoane.

Mediul social-cultural este constituit din totalitatea factorilor, condiţiilor şi relaţiilor care vizează sistemul de valori, obiceiuri, tradiţii, credinţe şi normele care modelează societatea şi reglementează comportamentul indivizilor şi a grupurilor. Aceste elemente afectează consumul prin schimbările psihologice, modificarea stilului de viaţă, care au impact direct asupra comportamentului consumatorului, care se reflectă în relaţiile întreprinderii cu piaţa, impunând o diversificare a politicii de piaţă.

Un studiu efectuat de către Compania IMR&CG a relevat că tinerele şi femeile cu vârste sub 25 de ani manifestă o mare deschidere către subiectele legate de sexualitate şi discută cu mare lejeritate pe teme privind relaţiile intime, în special cu prietenele şi iubiţii.

În cazul tinerelor cu vârste între 18 şi 20 de ani există o barieră în educarea sexuală. Potrivit studiului, tinerele şi femeile sub 30 de ani consideră că sunt încă supuse unui sistem de educaţie bazat pe ameninţare, vinovăţie şi teamă. Discuţiile legate de prevenire, contracepţie şi controlul naşterii demonstrează că femeile sub 21 de ani reacţionează defensiv în ceea ce priveşte ideea de a lua anticoncepţionale, motivând viaţa sexuală inconstantă, ascunderea faţă de părinţi, dereglările funcţionale produse de anticoncepţionale.

Mediul tehnologic constituie cadrul de dezvoltare a întreprinderii şi îşi pune amprenta în special asupra gradului de înzestrare tehnică şi a ritmului modernizării produselor şi tehnologiilor. Vom avea în vedere alocarea de fonduri băneşti pentru activităţi de cercetare şi dezvoltare de noi produse, care să răspundă unor nevoi ale consumatorilor aflate într-o continuă diversificare şi multiplicare.

Mediul natural a devenit o componentă a macromediului care nu mai poate fi ignorată deoarece orice întreprindere este obligată să folosească numai tehnologii nepoluante şi să-şi organizeze astfel întreaga activitate încât să protejeze mediul ambiant, dar să şi combată degradarea lui.

2. CUMPĂRĂTORII

Variabila fundamentală de care dispune orice produs o constituie consumatorul final, acesta fiind considerat orice subiect economic al cărui comportament este îndreptat spre satisfacerea nevoilor şi trebuinţelor individuale.Astfel, rezultă necesitatea pentru întreprinzător ca în momentul stabilirii strategiei de dezvoltare a firmei şi a elaborării planului de faceri, să ia în calcul întreaga paletă a consumatorilor sau utilizatorilor finali.

Este foarte important să îşi cunoască clientul pentru a şti cărui segment de piaţă trebuie să se adreseze.

În cazul testelor de sarcină consumatorii sunt reprezentaţi de persoanele de sex feminin cu o vârstă minimă de 15 ani până la 45-50 ani. În ceea ce priveşte nonconsumatorii, aceştia pot fi relativi, reprezentaţi de fetele sub 14 ani şi absoluţi, în categoria cărora se înscriu persoanele de gen masculin şi femeile care au ajuns la menopauză.

Însă pentru a cunoaşte segmentul de piaţă , trebuie să avem în vedere anumite criterii. În ceea ce priveşte piaţa testelor de sarcină cele mai reprezentative criterii sunt:

1. Criterii geografice:

- regiune: Muntenia, Moldova, Dobrogea, Transilvania, Banat, Oltenia.

Regiunea aleasa de noi pentru a ne lansa produsul este Moldova deoarece în anul 2007 numărul nou-născuţilor era mai mare ca în celalalte regiuni, şi anume de 42 456, indicând o rată a natalităţii de 11,4 nou-născuţi la 1000 de locuitori.

2. Criterii demografice:

- vârsta: sub 14 ani, 15-24 ani, 25-34 ani, 35-49 ani, peste 50 ani.

Produsul nostru se adresează femeilor cu vârsta cuprinsă între 15-50 ani, numărul acestora în anul 2007 fiind de 5 499 019.

- mediul: urban sau rural.

Mediul ales de noi pentru lansarea produsului este cel urban deoarece aici numărul femeilor este mai mare decât în cel rural, si anume: 3 375 713, respectiv 2 123 306.

3. Criterii psihografice:

- stil de viaţă: ordonat sau dezordonat.

Produsul nostru vizează persoanele cu un stil de viaţă dezordonat.

4. Criterii comportamentale:

- avantaje: în momentul achiziţionării unui produs acesta trebuie să ofere consumatorilor o serie de avantaje care să le satisfacă nevoile.

Astfel, şi testele de sarcină au anumite avantaje, care să satisfacă preferinţele variate ale femeilor. Printre aceste avantaje avem:

- modul după care funcţionează este unul destul de simplu putând fi manevrate (folosite) cu usurinţă mai ales că sunt însoţite de un prospect foarte detaliat care iţi explică în ce fel trebuie aplicat şi ce greşeli să nu faci pentru a obţine un rezultat cât mai aproape de adevăr;

- procentul de siguranţă este foarte ridicat.

Preview document

Piața Testelor de Sarcină - Pagina 1
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 2
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 3
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 4
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 5
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 6
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 7
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 8
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 9
Piața Testelor de Sarcină - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Piata Testelor de Sarcina.doc

Te-ar putea interesa și

Promovarea Produsului Turistic Bucovina

CAPITOLUL I. POLITICA DE PRODUS 1.1.Conceptul de produs „Conceptul de produs” susţine că vor fi preferate de consumatori acele produse care oferă...

Mixul de marketing - produs Test de Sarcină

Capilolul 1: Analiza pieţei produsului 1.1.Identificarea pieţei Piaţa în care se încadrează produsul nostru,test de sarcină,este o piaţă de...

Plan de marketing - teste de sarcină

Firma “DR.MAGGIC Pharm.SA.” îşi propune să lanseze un nou produs pe piaţă şi anume testul de sarcină GodFather Check. Acest obiectiv a fost...

Lansarea pe piață a produselor Velvet

Din punct de vedere istoric, aparitia testelor de sarcina pe baza de urina a fost determinata de nevoia consumatoarelor de a depista usor si sigur...

Cercetare de marketing - teste de sarcină

1. Studiu de piaţă pentru investigarea cerinţelor consumatorilor “ Cercetarea de marketing reprezintă culegerea, procesarea şi analiza...

Mixul de marketing pentru produsul test de sarcină

1. Configurarea produsului 1.1 Atribute Caractere fizice: - culoare:albă; - gabarit: 4 grame; - dimensiuni: 10x1cm; Funcţii: - de bază:...

Cercetarea pe piața produsului - test de sarcină

1. Cercetarea pe piaţa produsului: TEST DE SARCINĂ 2. Problema decizională Scopul cercetării noastre reprezintă aflarea preferinţelor...

Procesul cercetării de marketing

Managerii de marketing comanda adeseori, pentru analizarea unor probleme si posibilitati precise studii de marketing formale, cum ar fi: o ancheta...

Ai nevoie de altceva?