Piata Serviciilor de Cercetare de Marketing in Romania

Extras din referat Cum descarc?

Piata serviciilor de cercetare de marketing din Romania este foarte variata.
Iata cateva fime ce ocupa principalele locuri in top in desfasurarea activitatii de cercetare de marketing.

AB Research Group 

AB Research Group este o firma de cercetari de marketing infiintata in ianuarie 2002.
Are urmatoarele obiective:
Dezvoltarea cercetarii fundamentale in domeniul social 
Analiza organizationala 
Evaluarea performantelor institutionale 
Analiza de politici publice 
Studii electorale 
Dezvoltarea si profesionalizarea cercetarii de marketing
AB Research Group poate oferi suport afacerilor prin urmatoarele tipuri de cercetari de marketing: 
Cercetari care preced lansarea unui produs nou pe piata daca se intentioneaza lansarea pe piata a unui produs nou si se doreste luarea celor mai bune decizii cu privire la modul si mediile in care va fi comercializat, pret, ambalaj, sortimente; 
Evaluari premergatoare campaniei publicitare daca se intentioneaza organizarea unei campanii de imagini pentru unul dintre produsele companiei; 
Cercetari care succed lansarii unui produs nou pe piata daca se doreste un feed-back dinspre consumatori in urma lansarii unui nou produs pe piata; 
Cercetari destinate evaluarii pozitiei pe piata a companiei sau a unui produs daca se doreste aflarea rapida si obiectiva cum sunt situate pe piata compania si produsul; 
Evaluari de impact (post-campanie) daca produsul sau compania s-a bucurat de curand de o campanie de imagine.
Consultanta si training in domeniul analizei organizationale
Departamentul pentru analize cantitative / calitative
Principalele surse de informatie pentru AB Research Group sunt bazele de date provenind atat din surse publice (de exemplu Barometru de Opinie Publica) cat si din cercetarile realizate. Pentru analiza acestor baze de date dispune de o echipa de cercetatori care isi pun in valoare abilitatile logice, matematice, statistice si de operare cu computerul. Aceasta echipa formeaza Departamentul pentru analize cantitative. 

Departamentul pentru cercetare fundamentala
Rezultatele inregistrate de cele doua departamente (analiza cantitativa / analiza calitativa) sunt ancorate in contextul social si integrate in lucrari stiintifice care sintetizeaza cele mai semnificative aspecte ale evolutiei economice si sociale. Atat pentru acest obiectiv, cat si pentru noi proiecte care urmeaza a fi dezvoltate AB Research Group si-a format o echipa de cercetatori cu abilitati deosebite de analiza, sinteza si comunicare. Aceasta echipa formeaza Departamentul pentru cercetare fundamentala. 
AB Research Group ofera consultanta pentru urmatoarele domenii:
- managementul conflictului 
- managementul comunicarii 
- evaluare institutionala 
- strategii de comunicare persuasiva si imbunatatire a discursului 
- evaluarea retelelelor de comunicare organizationala si selectia resurselor umane 

Activitatile de baza sunt orientate spre diverse domenii:

Media
Profilul consumatorilor de media 
Masuratori de audienta 

Evaluari
Evaluari ale politicilor publice 
Analiza opiniei publice 
Evaluari comunitare 
Organizatii neguvernamentale 
Evaluarea performantelor institutionale 
Marketing
Produse de larg consum 
Produse farmaceutice 
Sondaje electorale 
Exit poll-uri 
Telecomunicatii 
Constructii 

AB Research Group desfasoara doua tipuri de cercetari: cercetare aplicata si cercetare fundamentala. 
Cercetarea aplicata presupune dezvoltarea de proiecte de cercetare care au ca principal obiectiv analiza pietei. Cercetarea aplicata isi propune sa identifice strategiile optime pentru atingerea obiectivelor companiilor. Aceasta presupune preocuparea cercetatorilor de a exprima rezultatele cercetarii din limbajul stiintific in limbajul factorilor de decizie din firme. 
Cercetarea fundamentala furnizeaza cunostinte bine fundamentate din domeniul social si este sursa celor mai multe dintre noile idei stiintifice din sfera socialului. Este baza cunoasterii si intelegerii necesare pentru elaborarea politicilor si strategiilor in diferite domenii de interes ale vietii sociale. Dezvolta proiecte de cercetare focalizate in mod deosebit asupra dinamicii sociale si mecanismelor care stau la baza schimbarilor sociale, politice si economice, pe termen mediu si lung, din societatea romaneasca. Departamentul de cercetare fundamentala urmareste in principal analiza schimbarilor profunde din societatea romaneasca. 
Institutii internationale 
Banca Mondiala: Guvernare si dezvoltare locala (parteneriat Universitatea Bucuresti); Evaluarea calitatii antreprenoriatului in mediul universitar (parteneriat Universitatea Bucuresti); Studii de gen 
BERD / OECD / Pactul de Stabilitate: Evaluarea politicilor publice in domeniul IMM-urilor; Consultanta in evaluarea politicilor publice din Republica Moldova OSF: Rolul cultelor in procesul integrarii europene (parteneriat Synergy) FIMAN: Calibrare politica publica in domeniul conservarii fondului forestier; Identificarea stakeholder-urilor in campana de comunicare pentru mentinerea biodiversitatii in Romania si Delta Dunarii 
Asociatia Jurnalistilor din Domeniul Medical: Evaluare politica publica in domeniul sanatatii


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Serviciilor de Cercetare de Marketing in Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!