Piața produselor de panificație afectate de criza economică

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1665
Mărime: 12.02KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE ECONOMIA AGROALIMENTARĂ ȘI A MEDIULUI

Extras din referat

Recesiune sau nu, produsele de panificație nu ies din meniul zilnic.

Deși meniul românilor variază de la o zi la alta, există totuși o constantă, un aliment care nu lipsește de pe masă indiferent de anotimp sau de starea mediului economic: pâinea. Fie ca este vorba de franzela, paine integrală, cu semințe de cereale sau graham, feliată sau nu, există cate un sortiment care sa raspundă nevoilor si gusturilor oricaruia dintre noi.

Insă, nu putem sa nu ne intrebam cum si in ce masură va fi afectat sectorul productiei de panificatie in acest an, atunci cand știm ca recesiunea a inceput sa se strecoare si pe sub ușile noastre.

In 2008, piața romanească de produse de panificație a fost estimată la aproximativ 2 milioane tone in volum si in jur de 2,3 miliarde euro in valoare, potrivit oficialilor Pambac, unul dintre cei mai importanti producatori de pe piata de profil, care preconizează pentru anul in curs o scădere in volum de maxim 2%.

Până nu de mult, numeroși analiști afirmau ca in Romania nu va fi criză financiară si au refuzat sa anticipeze convulsiile economiei in caz real de criză. Cu toate acestea, criza s-a instalat si se transforma tot mai mult intr-o criză economică la nivel macro.

Companiile din România au anunțat concedieri masive, reduceri ale producției, investițiilor pentru inceputul lui 2009, din cauza scăderii comenzilor pe fondul accentuării efectelor crizei economice si financiare mondiale. Criza economică ar putea afecta investițiile din industria panificatiei, estimate la 100 de milioane de euro pentru 2009, din cauza ingreunării accesării creditelor. Valoarea pieţei româneşti de produse de morărit, panificaţie şi produse făinoase va creşte în 2009 cu circa trei la sută, faţă de valoarea estimată pentru 2008, de aproximativ două miliarde de euro, potrivit datelor furnizate de Rompan. "Pentru anul 2009 se estimează o creştere cantitativă a produselor de 2-3 la sută datorită creşterii numărului populaţiei consumatoare prin întoarcerea în ţară a câtorva mii de muncitori români", a declarat preşedintele patronatului din industrie Rompan,citat de Agerpres.

Investiţiile realizate în anul 2008 în sectorul de morărit panificaţie se ridică la circa 180 milioane de euro, din care cele mai multe au demarat în zona prelucrării secundare a cerealelor (panificaţie, paste făinoase, biscuiţi, patiserie, cereale pentru mic dejun) datorită accesului la finanţarea europeană valabilă pentru anul 2008.

Potrivit preşedintelui Rompan, în acest an companiile din sector vor fi afectate de criza financiară întrucât vor accesa mai greu credite bancare.

"Problemele întâmpinate acum de companiile din sector sunt legate de accesul mai greu la credite bancare, dar şi de nivelul dobânzilor. Vom avea probleme legate de distribuitorii produselor noastre, care au şi ei un acces mai greu la credite şi oricând pot intra în incapacitate de plată", a subliniat Popescu.

În ceea ce priveşte nivelul pieţei negre, preşedintele Rompan a afirmat că în sectorul de morărit şi panificaţie se înregistrează cel mai ridicat din UE, de circa 40 la sută, iar acest lucru este datorat nivelului extrem de ridicat de taxe şi impozite şi în special a TVA, care se ridică la 19 la sută, comparativ cu media europeană de numai 5-7 la sută.

Consumul de pâine şi produse de panificaţie pe cap de locuitor în România se situează în prezent la circa 108-110 kg, mult mai ridicat decât în celelalte ţări din Uniunea Europeană, unde media este 78-80 kg/om anual. În ceea ce priveşte consumul de paste făinoase acesta se menţine la un nivel foarte scăzut de 2,8 kg/om/an, comparativ cu media europeană de circa 8 kg/om anual.

Preview document

Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 1
Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 2
Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 3
Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 4
Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 5
Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 6
Piața produselor de panificație afectate de criza economică - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Piata Produselor de Panificatie Afectate de Criza Economica.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

România și Fondul Monetar Internațional

INTRODUCERE Obiectivul acestei lucrări îl reprezintă analiza relațiilor dintre România și FMI în contextul statutului de stat membru FMI de care...

Plan de Afaceri - Laborator Patiserie

1. Sumar executiv. Principalul scop al unu plan de afaceri este de a determina drumul de parcurs al unei intreprinderi intr-o anumita perioada de...

Studiul Posibilităților de Îmbunătățire a Modului de Consum al Pâinii

1. DESCRIEREA GENERALĂ A LANŢULUI DE PRODUCŢIE/CONSUM/END OF LIFE A PÂINII 1.1 Descrierea generală a pâinii În contextul integrării României în...

Analiza Sistemului de Distribuție

1. PREZENTAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE VEL PITAR Cu un rol important în domeniul producţiei şi distribuţiei de specialităţi de cofetărie şi...

Studiu de fazabilitate al laboratorului de analize fizico-chimice și microbilogice

Titlul proiectului: Laborator de analize fizico- chimice și microbiologice Domeniu: Servicii Capitolul1. Prezentare generală a proiectului...

Cofetăria Sweet Delice

INTRODUCERE Pentru inceput va vom dezvalui motivul alegerii noastre! "Sweet Delice - un gust de vis" Aceasta afacere este considerat una din...

Analiza Riscului de Faliment - Studiu de Caz SC Vel Pitar SRL

REZUMAT Riscul este un termen familiar pentru cei mai mulţi oameni. Cei mai mulţi dintre ei au o viziune negativistă asupra riscului. Pentru ei,...

Comercializarea Pâinii în Municipiul București

Introducere Pâinea este considerată ca fiind aliment de bază în alimentaţia de zi cu zi. Specialiştii afirmă că, pentru a demara ziua în formă,...

Ai nevoie de altceva?