Cuprins
- Introducere
- a) Aria pietei
- b) Structura pietei
- c) Capacitatea pietei
- d) Dinamica pietei
- e) Dezvoltarea pietei
- f) Conjunctura pietei
- g) Cererea si oferta
- h) Preturile si tarifele
- i) Importurile si exporturile
- j) Bibliografia
Extras din referat
1.)Introducere
În fata stiintei merceologice se pune problema studierii si decelarii unor legitati, interdependente si conexiuni între diferitele grupe si subgrupe de marfuri, ordonarea si pozitionarea diferitelor grupe de marfuri mai vechi si mai noi, diferite ansambluri sortimentale determinând conturarea unui nou domeniu de cerectare a marfurilor, sortimentologia. Succesele tehnice actuale si cele pe care prognoza tehnologica le anticipeaza se cer corelate cu perspectivele dezvoltarii economice, cu estimarile pe care prognoza economica le efectueaza asupra resurselor umane si financiare de care dispune societatea în viitor. Realizarea practica a diversificarii sortimentale de catre producatori implica luarea în considerare, comensurarea si dimensionarea nevoilor de consum (evaluate pe segmente detaliate de consumatori si folosind criterii stiintifice de particularizare).
Piata cosmeticelor este repartizata, în functie de destinatia produselor, pe urmatoarele segmente:
- produse de de îngrijire a pielii;
- produse capilare (de îngrijire a parului);
- articole de toaleta (parfumerie aloolica);
- machiaj (cosmetica decorativa);
- produse pentru igiena corporala.
Produsele cosmetice, de îngrijire si articolele de toaleta reprezinta o piata foarte importanta, ale carei cifre de afaceri sunt ametitoare. În 1999 s-au înregistrat vânzari de cosmetice în zonele principale ale lumii, dupa cum urmeaza: Europa de Vest: 26 miliarde de euro, la mica diferenta America de Nord: 23 miliarde de euro, Japonia: 12 miliarde de euro, iar restul lumii 20 miliarde de euro. În baza acestor date se poate reprezenta grafic (figura 1.1) distributia mondiala a pietei cosmeticelor în respectiva perioada de referinta. Piata mondiala a produselor cosmetice si de toaleta a fost evaluata în anul 2000 la 175,4 miliarde USD, cu 2,2 mai mult decât în1999.
Principalii producatori din domeniu, pe plan mondial sunt grupati în tabelul 1.1
2.)Aria pietei
Piata produselor cosmetice se regaseste in toate regiunile tarii avand o pondere ridicata in mediul urban.,unde cererea este mult mai ridicata. Cunoasterea relatiei piata-spatiu prezinta o importanta deosebita pentru intreprinderile producatoare dar si pentru cele comerciale ; structurarea ofertei, logistica marfurilor,amploarea si dispersarea spatiilor de depozitare si a punctelor de desfacere ,organizarea vanzarilor,etc sunt direct legate de teritorialitatea pietei,de spatiul economico-geografic unde urmeaza a se intalni cererea si oferta.
Structura vânzarilor pe regiuni administrativ-teritoriale
Structura vânzarilor pe regiuni de dezvoltare
Regiunea Sud-Est
Prahova,Buzau,Braila,Tulcea,Constanta,Calarasi,Giurgiu,Dâmbovita,Ialomita,Bucuresti.
Regiunea Nord-Est Covasna,Vrancea,Galati,Bacau,Vaslui,Harghita,Neamt,Iasi,Botosani,Suceava.
Regiunea Centru-Vest
Timis,Hunedoara,Sibiu,Arad,Alba,Mures,Bihor,Cluj,Bistrita-Nasaud,Salaj,Satu-Mare,Maramures.
Regiunea Sud
Caras-Severin,Gorj,Vâlcea,Arges,Mehedinti,Dolj,Opt,Teleorman
Cea mai mare vânzare o au produsele publice, deoarece sunt destinate unei game mai largi de posibili clienti, apoi sunt urmate de catre produsele profesionale si apoi de produsele de lux, produse pe care nu si le poate permite oricine, ci numai anumite persoane pentru care numai imaginea lor conteaza.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Piata Produselor Cosmetice.doc