Piața Produselor Cosmetice

Referat
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 13468
Mărime: 1.56MB (arhivat)
Publicat de: Adrian L.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Teodor Mincu

Cuprins

  1. Introducere
  2. a) Aria pietei
  3. b) Structura pietei
  4. c) Capacitatea pietei
  5. d) Dinamica pietei
  6. e) Dezvoltarea pietei
  7. f) Conjunctura pietei
  8. g) Cererea si oferta
  9. h) Preturile si tarifele
  10. i) Importurile si exporturile
  11. j) Bibliografia

Extras din referat

1.)Introducere

În fata stiintei merceologice se pune problema studierii si decelarii unor legitati, interdependente si conexiuni între diferitele grupe si subgrupe de marfuri, ordonarea si pozitionarea diferitelor grupe de marfuri mai vechi si mai noi, diferite ansambluri sortimentale determinând conturarea unui nou domeniu de cerectare a marfurilor, sortimentologia. Succesele tehnice actuale si cele pe care prognoza tehnologica le anticipeaza se cer corelate cu perspectivele dezvoltarii economice, cu estimarile pe care prognoza economica le efectueaza asupra resurselor umane si financiare de care dispune societatea în viitor. Realizarea practica a diversificarii sortimentale de catre producatori implica luarea în considerare, comensurarea si dimensionarea nevoilor de consum (evaluate pe segmente detaliate de consumatori si folosind criterii stiintifice de particularizare).

Piata cosmeticelor este repartizata, în functie de destinatia produselor, pe urmatoarele segmente:

- produse de de îngrijire a pielii;

- produse capilare (de îngrijire a parului);

- articole de toaleta (parfumerie aloolica);

- machiaj (cosmetica decorativa);

- produse pentru igiena corporala.

Produsele cosmetice, de îngrijire si articolele de toaleta reprezinta o piata foarte importanta, ale carei cifre de afaceri sunt ametitoare. În 1999 s-au înregistrat vânzari de cosmetice în zonele principale ale lumii, dupa cum urmeaza: Europa de Vest: 26 miliarde de euro, la mica diferenta America de Nord: 23 miliarde de euro, Japonia: 12 miliarde de euro, iar restul lumii 20 miliarde de euro. În baza acestor date se poate reprezenta grafic (figura 1.1) distributia mondiala a pietei cosmeticelor în respectiva perioada de referinta. Piata mondiala a produselor cosmetice si de toaleta a fost evaluata în anul 2000 la 175,4 miliarde USD, cu 2,2 mai mult decât în1999.

Principalii producatori din domeniu, pe plan mondial sunt grupati în tabelul 1.1

2.)Aria pietei

Piata produselor cosmetice se regaseste in toate regiunile tarii avand o pondere ridicata in mediul urban.,unde cererea este mult mai ridicata. Cunoasterea relatiei piata-spatiu prezinta o importanta deosebita pentru intreprinderile producatoare dar si pentru cele comerciale ; structurarea ofertei, logistica marfurilor,amploarea si dispersarea spatiilor de depozitare si a punctelor de desfacere ,organizarea vanzarilor,etc sunt direct legate de teritorialitatea pietei,de spatiul economico-geografic unde urmeaza a se intalni cererea si oferta.

Structura vânzarilor pe regiuni administrativ-teritoriale

Structura vânzarilor pe regiuni de dezvoltare

Regiunea Sud-Est

Prahova,Buzau,Braila,Tulcea,Constanta,Calarasi,Giurgiu,Dâmbovita,Ialomita,Bucuresti.

Regiunea Nord-Est Covasna,Vrancea,Galati,Bacau,Vaslui,Harghita,Neamt,Iasi,Botosani,Suceava.

Regiunea Centru-Vest

Timis,Hunedoara,Sibiu,Arad,Alba,Mures,Bihor,Cluj,Bistrita-Nasaud,Salaj,Satu-Mare,Maramures.

Regiunea Sud

Caras-Severin,Gorj,Vâlcea,Arges,Mehedinti,Dolj,Opt,Teleorman

Cea mai mare vânzare o au produsele publice, deoarece sunt destinate unei game mai largi de posibili clienti, apoi sunt urmate de catre produsele profesionale si apoi de produsele de lux, produse pe care nu si le poate permite oricine, ci numai anumite persoane pentru care numai imaginea lor conteaza.

Preview document

Piața Produselor Cosmetice - Pagina 1
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 2
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 3
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 4
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 5
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 6
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 7
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 8
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 9
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 10
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 11
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 12
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 13
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 14
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 15
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 16
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 17
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 18
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 19
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 20
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 21
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 22
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 23
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 24
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 25
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 26
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 27
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 28
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 29
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 30
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 31
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 32
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 33
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 34
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 35
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 36
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 37
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 38
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 39
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 40
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 41
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 42
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 43
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 44
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 45
Piața Produselor Cosmetice - Pagina 46

Conținut arhivă zip

  • Piata Produselor Cosmetice.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu de piață - cosmetice

1. Istoria cosmeticelor de-a lungul timpului Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de...

Marketingul și Elementul sau Central - Consumatorul-

1.1. Conceptul de marketing Dinamismul economico-social a avut ca rezultat, între altele, accentuarea separarii productiei si consumului,...

Piața produselor cosmetice

a) Aria pietei Ca repartizare, piata produselor cosmetice se regaseste in toate regiunile tarii avand o pondere ridicata in mediul urban, unde...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Internaționalizarea produselor cosmetice pe o piață străină

Capitolul 1: Descrierea companiei, misiunea si obiectivele propuse Compania “Natural Charm” este un simbol al produselor cosmetice din Romania,...

Studiul Calității Produselor Cosmetice

INTRODUCERE Industria cosmetică s-a dezvoltat și a devenit un domeniu foarte complex și specializat. Acest domeniu a combinat cunoștinţele de...

Studiu de piață - piața produselor cosmetice

a.1) Aria pietei Datele prezentate in cele ce urmeaza referitoare la piata produselor cosmetice fac referire la teritoriul Romaniei. a.2)...

Falsificarea Produselor Cosmetice

Capitolul 1 Motivaţia temei alese şi obiectivele propuse Am ales să vorbim despre tema „Falsificarea produselor cosmetice”, deoarece este o...

Confuzia ca fapt de concurență neloială în comercializarea produselor cosmetice și a parfumurilor

Istoria produselor cosmetice Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de anul 4000 I.C....

Studiu de piață - cosmetice

1. Istoria cosmeticelor de-a lungul timpului Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de...

Plan de Marketing - SC Farmec SA

S.C. Farmec S.A. Cluj Napoca Cu peste 400 de produse în portofoliu și peste 600 de angajați, Farmec SA este unul dintre cei mai mari producători...

Prezentarea sistemului de distribuție în cadrul companiei Yves Rocher România

Cap. 1. Caracterizarea firmei Yves Rocher 1.1 Date de identificare Yves Rochere este o companie franceză fondată în anul 1959, care a reuşit să...

Ai nevoie de altceva?