Piata Intreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

1.1. CONTINUTUL PIETEI INTREPRINDERII
Piata reprezinta mai multe intreprinderi, care isi asigura vinzarea marfurilor sau se asociaza cu "totalitatea cumparatorilor actuali si potentiali ai unei intreprinderi". 
Piata intreprinderii reprezinta spatiul economico-geografic in care aceasta este prezenta cu produsele si serviciile sale, unde potentialul sau uman, material si financiar ii confera o anumita influenta si un anumit prestigiu.
Totusi imaginea pietei ramane incompleta, fara luarea in consideratie a celor doua categorii ale sale: cererea si oferta. O alta definitie a pietei,mult mai completa, prezinta piata drept "sfera economica in care productia ( de bunuri materiale si servicii) apare sub forma de oferta de marfuri, iar nevoile (solvabile) de consum- sub forma de cerere de marfuri, piata reprezinta sfera manifestarii si confruntarii ofertei si cererii, a realizarii lor prin intermediul actelor de vanzare cumparare".
Abordarea marketing a pietei, avand un asemenea punct de plecare, nu poate ramane in limitele unor coordonate teoretice generale; ea va fi, inainte de toate o abordare practica, cunostintele despre piata trebuind sa fie operante, sa serveasca unor actiuni practice.
Piata intreprinderii este privita ca un agent economic independent, ce apare in cadrul pietei prin intermediul produselor (serviciilor) sale, cele din urma formand oferta sa de marfuri. Ea va urmari satisfacerea integrala sau partiala a cererii consumatorilor.
De aceea piata intreprinderii este definita de gradul efectiv sau potential de patrundere in consum a produselor si serviciilor unei intreprinderi specializate in producerea sau comercializarea lor.
Piata intreprinderii fiind privita ca sfera de confruntare a cererii cu oferta, exprima raporturile care se formeaza intre oferta proprie, formata din unul sau mai multe produse si cererea pentru acestea.
Produsul in general (delimitandu-se de intreprinderea in numele careia apare pe piata) isi formeaza o piata proprie.
Piata totala este constituita din ansamblul pietelor intreprinderilor care actioneaza in cadrul ei si in acelasi timp, din totalitatea pietelor produselor care fac obiectul actelor de vanzare-cumparare, rezultand astfel faptul ca suma pietelor intreprinderilor este egala cu suma pietelor produselor acestora.
La nivelul unei intreprinderi,piata acesteia se confunda cu piata produsului sau,iar la nivelul pietei totale,raporturile sunt inversate -intreprinderea se inscrie, prin profilul sau, in piata unuia sau mai multor produse.
Legatura existenta intre piata intreprinderii si piata produsului prezinta o importanta capitala in fixarea modalitatilor de raportare a activitatilor sale de piata. Intreprinderea vizeaza piata in momentul infiintarii sale si nu doar piata in general. De asemenea ea va investiga si se va inscrie in cadrul pietei unui produs a carei fizionomie trebuie sa o cunoasca in profunzime si la care sa isi cupleze activitatea.
2.2. SFERA PIETEI INTREPRINDERII
Notiunea de piata pe langa cererea si oferta reala, cuprinde si elemente precum: cererea nesatisfacuta, cererea in formare, cererea potentiala,oferta pasiva etc.
Intr-o abordare de marketing, piata va fi privita totodata in miscarea sa continua, in conexiunile sale cu factorii in mijlocul si sub actiunea carora se formeaza si evolueaza. Piata dobandeste in aceasta abordare anumite dimensiuni cantitative si calitative, va avea anumite trasaturi interne, toate acestea fiind necesare in vederea elaborarii unor decizii concrete de marketing.
O abordare practica a pietei intreprinderii impune clarificari privind gradul de libertate al acesteia, tipul de piata spre care se orienteaza firma.
2.2.1. Piata libera; piata controlata ( planificata)
Evaluarea gradului de libertate al pietei, reprezinta un obiectiv important al studiilor de piata, in special al celor referitoare la pietele externe.
Piata libera ramane dominant in ciuda faptului ca istoric au existat piete cu grade de libertate diferite. Piata libera caracterizeaza situatiile in care actele de vanzare-cumparare se desfasoara in cadrul unor limite impuse indirect, de obicei prin mijloace economice cum ar fi impozitele, taxele, politica de credite.


Fisiere in arhiva (3):

  • Piata Intreprinderii
    • 1pg.doc
    • bibliografie.doc
    • Piata Intreprinderii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!