Piața cuielor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1. Piata

Societatea comerciala S.C.Express Construct.S.R.L.. cu sediul social in Iasi, Bd. Tudor Neculae nr. 64, a fost infiintata in anul 2009, inregistrata la Registrul Comertului, avand tipul de activitate conform clasificarii CAEN de: fabricare a materialelor de constructii.

Obiectul de activitate al S.C.Express Construct.S.R.L.. se constituie in fabricarea de cuie, suruburi si pioneze.

Firma isi propune sa lanseze pe piata un nou tip de cui, ce are in compozitia sa fibra de sticla, si are aplicat la capat un strat de cauciuc, cu proprietatea de a amortiza vibratiile si sunetele.

2. Elementele specifice mediului de marketing

O intreprindere care doreste sa obtina rezultate pozitive in urma activitatii pe care o desfasoara, trebuie sa se efectueze o analiza continua, pe de o parte, a mediului extern al firmei pentru a anticipa sau a sesiza la timp schimbarile din cadrul acestuia iar pe de alta parte, a situatiei interne a firmei pentru a evalua capacitatea ei de a face fata schimbarilor.

Metoda de analiza a mediului, a competitivitatii si a firmei pe care o prezentam in continuare, este analiza S.W.O.T.

Analiza S.W.O.T. presupune evidentierea caracteristicilor atat a mediului intern specific firmei, cat si a mediului extern ce influenteza desfasurarea activitatii firmei noastre. Elementele analizei S.W.O.T. sunt:

Factori externi Factori interni

Puncte tari (S) Puncte slabe (W)

Oportunitati (O) --laborator propriu de cercetare

-vanzari on-line

-centru de reciclare, colectare a materialelor fieroase

-forta de munca ieftina si calificata

-tehnologii de fabricare de ultima generatie

-materii prime cu un grad calitativ inalt

-brevet de inventie pentru cuiul din fibra de sticla

-viteza de reactie decizionala la modificarile pietei -mijloace limitate de promovare a firmei

-eficienta scazuta a utilizarii resurselor disponibile

-cresterea costurilor productiei

-numar scazut de puncte de desfacere

-vulnerabilitatea la presiunea concurentei

-lipsa perspectivei asupra modificarilor viitoare ale pietii

Amenintari (T) -emigrarea fortei de munca in zone geografice in care nu activeaza firma

-cresterea lenta, stagnare, sau chiar recesiunea pietei

-aparitia unor produse similare

-ponderea scazuta a fortei de munca calificata

-cresterea costurilor materiilor prime

-perioada de criza economica -disponibilitatea de a angaja personal necalificat

-dezvoltarea intreprinderii prin fabricarea diferitelor produse in domeniul constructiilor

-extinderea activitatii in diferite zone geografice

-parteneriat cu firme de pe piata internationala

-stabilizarea cererii

-imbunatatirea perceptiei investitorilor straini privind calitatea produsului

Factorii macromediului

Macromediul firmei este alcatuit din mediul economic, mediul politico-legislativ, tehnologic, natural-ecologic, cultural, demografic. Ca si influenta notabila asupra intreprinderii noastre, marcam ceea ce se exercita prin mediul tehnologic, in masura in care aspectele legate de acesta au un impact destul de mare asupra activitatii noastre, prin etapele avansate ale tehnologiei care solicita un grad de performanta ridicat al produselor. In ceea ce priveste mediul economic ce actioneaza asupra intreprinderii, se resimte influenta somajului ridicat, scaderea puterii de cumparare a clientilor, ca urmare a crizei economice. Mediul politico-legislativ nu cunoaste fluctuatii atat de mari in ceea ce priveste aceasta ramura a industriei, standardele de calitate impuse si legile privind activitatea comerciala a intreprinderii fiind elementele definitive ale acestuia. Influenta mediului ecologic pe aceasta piata este nula, neexistand limitari in ceea ce priveste necesitatea evitarii poluarii.

Factorii micromediului

Componentele micromediului unei companii sunt: clientii, furnizorii, concurenta, organismele publice, prestatorii de servicii, furnizorii de forta de munca. Cererea de cuie s-a aflat pe un trend ascendent in ultimii ani si acest lucru se explica prin dezvoltarea industriilor constructiilor.

a) Clientii - cererea - reprezinta un factor important care ne influenteaza activitatea in mod direct. In primul rand, clientii influenteaza pozitiv activitatea unei intreprinderi atat timp cat cumpara produsele acesteia si nu pe cele ale concurentei. Amenintarea asupra intreprinderii (forta negativa) apare atunci cand clientii renunta sa mai faca afaceri cu aceasta si se indreapta spre concurentii existenti pe piata.

Uneori consumatorii pot coincide cu clientii, dar pentru firma S.C.Express Construct.S.R.L. putem mentiona ca si consumatori: firme de constructii in lemn, persoane fizice care se ocupa cu executarea de constructii din lemn, intreprinderi de mobila, producatori individuali de mobila, gospodariile individuale,comerciantii care le cumpara cu scopul de a le revinde.

b) Concurenta sunt organizatii similare care incearca sa satisfaca aceleasi nevoi ale clientilor si sunt percepute de consumatori ca alternative pentru satisfacerea cerintelor lor. Concurentii unei firme se pot inscrie in una din urmatoarele categorii: rivalitatea existenta pe piata intre producatorii mai vechi; aparitia de noi firme concurentiale; produse si/sau servicii alternative. c) Furnizorii de materii prime sunt elementul variabil in structura costului unui produs. Furnizorii nostri sunt : S.C.AvansUcrom.S.R.L., S.C.Gl Geosintex.S.R.L., S.C.Silmedia & Advertising.S.R.L., S.C.Altis Metalo Construct.S.R.L., S.C.Artprodeco Impex S.R.L., S.C. Media Pro S.R.L.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Piata cuielor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 949 cuvinte
Nr caractere:
10 035 caractere
Marime:
25.52KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
piata, cuie, marketing, companie, client
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!