Extras din referat
Fie ca este considerata un tabiet, o placere, un substitut pentru cafea sau, pur si simplu,un aliment hranitor, ciocolata este un produs prezent aproape pe tot globul, cu o traditie bogata si numeroase sortimente. Nu numai ca are un gust extrem de bun ciocolata are si o actiune benefica asupra organismului: este un bun remediu impotriva stresului, este un bun energizant, tine sub control bolile de inima, contine antioxidanti,care ne intaresc sistemul imunitar prin combaterea radicalilor liberi prezenti in organism.
Prezentarea problemei:
Cunoasterea obiceiurilor de cumpararare si de consum pentru produsul ciocolata, ale populatiei din Bucuresti.
Precizarea colectivităţii cercetate:
Esantionul este reprezentat de populaţia din Bucuresti cu vârsta cuprinsă între 18-60 de ani.
Scopul cercetarii este de a identifica preferintele consumatorilor de ciocolata.
Principalele obiective sunt:
• determinarea preferintelor consumatorilor in functie de urmatoarele atribute:calitate, pret, gust
• Identificarea preferinţelor consumatorilor privind sortimentul de ciocolată
• consumul in functie de venit
• consumul in functie de varsta
• cantitatea cumparata
• volumul consumului
• motivele care stau la baza cumpararii
• determinarea sortimentului de ciocolata cumparat
În functie de aceste obiective, ipotezele pot fi definite astfel:
• cele mai multe personae consuma ciocolata de 2-3 ori pe saptamana
• marea majoritate consuma cel mai des ciocolata Milka
• mai mult de o treime din persoanele interogate prefera ciocolata cu lapte;
• Printre cele mai importante atribute in achiziţionarea unei anumite mărci de ciocolata sunt preţul, aroma si reclama produsului;
• cele mai multe persoane consuma ciocolata datorita gustului intens, fiind urmate de persoanele care consuma ciocolata in momente de stres sau pentru energizare
• venitul influenteaza consumul de ciocolata
• varsta nu influenteaza consumul de ciocolata
Cercetarea s-a efectuat pe o colectivitate constituita din 30 de participanti, majoritatea sunt de varsta cuprinsa intre 18-25 ani(colegi de facultate si prieteni), urmand persoane cu varsta intre 25-40 si persoane peste 40 de ani(rude, prieteni).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Piata Ciocolatei in Romania.doc