Piata Carnii

Cuprins referat Cum descarc?

1.Scurt istoric
2.Concept
2.1. Definitia restransa a pietei
2.1.1.Piata pertinenta
2.1.2.Alegerea unitatilor de masura a unei piete
2.1.3.Alegerea criteriilor de segmentare
2.1.4.Distinctia intre piata actuala (reala) si piata potentiala
2.2.Definitia in sens larg a unei piete
2.2.1.Clientela finala
2.2.2.Cumparatorii
2.2.3.Influentatorii
2.2.4.Distribuitorii
3.Clasificare
4.Dimensiunile pietei intreprinderii
4.1.Marimea pietelor
4.2.Structura pietelor
4.3.Ciclul de viata al unei piete
5.Relatiile de concurenta
6. Piata Carnii
7.BIBIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

1. Scurt istoric-piata
Piata a aparut cu mult timp in urma, ca punte istorica de legatura intre producatorii si consumatorii autohtoni. F.Braudel asemana piata (schimbul)cu un univers "ingust dar vioi ca un fir de apa, lesne de recunoscut la prima vedere", situat intre productie si consum ca doua universuri complementare ale vietii economice.
2. Concept
Teoria economica defineste piata ca fiind "locul de intalnire, mai mult sau mai putin abstract, dintre oferta vanzatorilor si cererea cumparatorilor, prima fiind forma de manifestare a productiei in conditiile economiei de piata, a doua exprimand nevoile umane solvabile, insotite de capacitatea oamenilor de a cumpara marfurile oferite si care se dovedesc a fi convenabile pentru ei." 
In viziunea sociologiei,"pietele sunt structuri autoreproductive intre grupari si firme specifice, care-si modifica rolurile in functie de rezultatele observatiilor asupra comportarii celorlalti" 
In legislatia juridica care reglementeaza activitatea intreprinderii in materie de concurenta, conceptul de piata pertinenta este bine definit. Astfel, legislatia in acest domeniu din SUA si Canada stabileste asa-zisa "regula a lui 5%" ca metoda operationala in vederea stabilirii pietei pertinente pentru toate cazurile juridice. Potrivit acestei metode piata geografica este definita drept "aria geografica minimala in care un monopol ipotetic ar putea impune si mentine in mod durabil (circa un an) o crestere rentabila a preturilor sale (cu circa 5%), fara a afecta comportamentul consumatorilor" 
Philip Kotler defineste piata ca fiind "spatiul rezervat de toti clientii potentiali care au aceiasi nevoie sau dorinta si care sunt dispusi si au capacitatea de a se angaja intr-o relatie de schimb pentru satisfacerea acelei nevoi sau dorinte". 
Michael Tracy privesta piata, in sens general, ca reprezentand: "orice spatiu sau contact intre vanzatori si cumparatori care efectueaza tranzactii comerciale. Ea poate fi o piata stradala, sau o piata en gros in care se tranzactioneaza produse provenind dintr-o zona geografica larga; ea poate sa fie formata dintr-o retea de contracte tot mai active datorita telecomunicatiilor moderne" 
O definitie mai completa a pietei este aceea conform careia aceasta constituie "sfera economica in care productia (de bunuri materiale si servicii) apare sub forma de oferta de marfuri, iar nevoile (solvabile) de consum - sub forma de cerere de marfuri, piata reprezinta sfera manifestarii si confruntarii ofertei si cererii, a realizarii lor prin intermediul actelor de vanzare-cumparare" 
In concluzie, Y.Allaire si M.Firsirotu apreciaza ca o definitie utila a conceptului de piata trebuie sa:
- puna in valoare deopotriva caracteristicile ofertei si ale cererii de bunuri si servicii, an acelasi cadru de referinta;
- raspunda cerintelor de analiza a dimensiunilor temporale - termen scurt si termen lung - care
caracterizeaza strategia intreprinderii;
- permite analiza dinamicii comportamentului cumparatorilor in relatie directa cu demersul de
segmentare a pietei;
- faciliteze demarcatia geografica a pietelor din perspectiva particularitatii cererii si ale ofertei de
bunuri / servicii.
Piata este tot ceea ce marketingul incearca sa invete pe o inteprindere, si anume cum sa cucereasca o piata, si cum sa o serveasca profitabil si cu responsabilitate sociala. Altfel spus, piata este definita prin posibilitatile de schimb voluntar si concurential, in scopul de a satisface nevoi si dorinte. 
Conceptul de piata este inteles in doua sensuri: in sens restrans, acest termen desemneaza un ansamblu de indicatori referitori la importanta, structura si importanta vanzarilor unui produs; in sens larg, piata priveste ansamblul actorilor susceptibili sa exercite o influenta asupra vanzarilor unui produs.
2.1. Definitia restransa a pietei
Definitia in sens restrans a pietei, de maniera identificarii structurii si tendintelor de evolutie a vanzarilor unui produs, comporta patru etape principale:
- Definitia pietei pertinente;
- Alegerea unitatilor de masura a dimensiunilor pietei;
- Alegerea criteriilor de segmentare;
- Si,daca este cazul, distinctia intre piata actuala si piata potentiala.
2.1.1.Piata pertinenta
Este vorba de a defini produsul destinat numai acelor posibili beneficiari la care se poate constata cu 
cat este mai mare numitorul comun fata de conceptiile lor de valori si ale caror necesitati si dorinte pot fi acoperite decompetentele intreprinderii si de serviciile de piata generate de acestea. 
2.1.2.Alegerea unitatilor de masura a unei piete
De regula se utilizeaza unitati fizice (tone, kilograme, litri) sau valorice (unitati monetare) pentru a 
comensura volumul vanzarilor , de exemplu, totalul cheltuielilor banesti ale populatiei pentru procurarea produsului considerat. In cazul bunurilor de uz indelungat, se poate apala si la alt indicator, cum ar fi parcul de asemenea bunuri aflat in dotarea gospodariilor populatiei, care completeaza vanzarile inregistrate intr-o anumita perioada (de regula un an).
2.1.3.Alegerea criteriilor de segmentare
O piata globala poate fi analizata numai pe subansambluri omogene sau segmente de piata. 
Segmentarea este un demers fundamental pentru definirea strategiilor de marketing si face obiectul unei sectiuni distincte


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Carnii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!