Piata Cafelei

Extras din referat Cum descarc?

PIATA CAFELEI
Istoria cafelei. Istoria cafelei incepe cu 200 de ani in urma, in Peninsula Arabica cind a fost descoperita de un pastor etiopian, iar in timp s-a incetatenit zicala arabeasca "cafeaua ar trebui facuta si bauta cu arta". Arabii au pazit cu strasnicie sute de ani secretul prajitului cafelei. Orice boaba de cafea exportata era fie fiarta, fie macinata. In Europa a fost comercializata prima data in Anglia, urmatoarea escala fiind Turcia, unde se spune ca ar fi ajuns in mare secret o tulpina din arborele de cafea. Astazi, in multe tari ale lumii predomina consumul de cafea solubila. In 1930, guvernul Braziliei - cel mai mare producator de cafea pe plan international - a abordat compania elvetiana "Nestle", cu propunerea de a gasi o solutie pentru pastrarea mai mult timp a cafelei. Motivul era simplu. Culturile de cafea erau si sunt sensibile la schimbarile de vreme si la daunatori. Cind conditiile climatice nu erau favorabile, culturile de cafea aveau de suferit, productia scadea drastic, iar preturile la bursa cafelei cresteau spectaculos. Pentru a nu-si pierde calitatile, cafeaua trebuia preparata in trei luni de la recoltare. 
1. Oferta
Obiectiv: Determinarea ofertei de cafea (cele mai cunoscute marci) pe piata Republicii Moldova
Ipoteza: Pe piata locala exista o gama sortimentala variata de cafea.
Tipul de informatii necesar: Studierea surselor secundare de informare ,,documentarea".
Se cunoaste faptul ca Republica Moldova nu are conditiile necesare de producere a cafelei, insa pe piata din tara noastra pot fi intilnite diverse branduri de cafea pe rafturile magazinelor, printre care pot fi enumerte aleatoriu urmtoarele: Jacobs, Carte Noir, Nescafe, Jardin, Jockei, Tchibo, Davidoff, Mokka, Paulig, La Festa, Lavazza, Coffee House (produs made in Moldova, ce apartine unei retelei de cafenele aparute in Chisinau in 2002.), Cernaia Karta, Ambasador, Illy, MacCoffee, etc..
Notorietatea marcilor de cafea boabe sau macinata (Tabelul 1)
Nr. or. Marca Populatia totala/426.3334 Ponderea/100 %
1. Hausbrandt 
39.1359 9.2
2. Jacobs 289.1336 67.8
3. ?????? ????? 135.1326 31.7
4. ????? 120.5724 28.3
5. Lavazza 116.3723 27.3
6. Ambassador 112.2972 26.3
7. Carte Noire 
110.6499 26
8. Tchibo 99.1411 23.3
9. Jardin 81.1973 19
10. Moccona 79.6021 18.7
11. Fort 78.8266 18.5
12. Coffee House 45.6353 10.7
13. Elite 41.5778 9.8
14. Maxwell House 40.0656 9.4
In urma analizei tabelului de mai sus, se constata ca din populatia totala analizata de 426.3334, 289.1336 prefera marca de cafea Jacobs, ceea ce constituie cea mai mare cota de piata - 67,8 %. Acest fapt se datoreaza unei promovari eficiente a produsului, dar si a unei reputatii ca fiind o marca de calitatate. 
Cea mai putin cunoscuta marca de cafea pe piata din Republica Moldova este Hausbrandt, care este recunoscuta de un numar de 39.1359 din 426.3334 populatie totala, ceea ce reprezinta o pondere de 9,2 %.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Cafelei.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

http://eco.md/index.php?option=com_content&view=article&id=8090:cafeaua-i-preferinele-moldovenilor-in-domeniu&catid=105:marketing-pr&Itemid=476
http://www.cotidianul.ro/republica-moldova-si-a-majorat-exporturile-de-cafea-ceai-si-cacao-cu-25-220201/
http://www.evz.md/analiza-moldovenii-consuma-doar-un-gram-de-cafea-pe-zi/
http://unicum.md/cms.php?id_cms=14
http://www.evz.ro/detalii/stiri/evz-chisinau-culturile-de-cafea-din-america-centrala-au-fost-lovite-de-o-boala-necrutatoa-1048621.html#ixzz2fE3DRZcI
http://www.vipmagazin.md/top-branduri/50_branduri_moldovene%C5%9Fti_2007_2008/Jacobs._Puterea_alintaromei/
http://www.nestleprofessional.com/romania/ro/BeverageExpertise/Tendinte-in-bauturi/Pages/Noile-tendinte-in-cafea.aspx?UrlReferrer=https%3a%2f%2fwww.google.md%2f


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!