PIATA BERII In proportie de 80% piata berii din Romania este detinuta de producatorii straini. Restul de 20 de procente le revin producatorilor autohtoni, care se vad indepartati de concurenta. Reprezentantii Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania (PSIPBR), atesta ca berea autohtona va disparea in cativa ani de pe piata. Vifor Versescu, presedintele PSIPBR, spune cu privire la acest lucru: "In anul 1995, in Romania existau 125 de fabrici de bere; acum nu mai sunt decat 26. Restul s-au inchis, unul dintre motivele fenomenului fiind necorelarea legislatiei cu cea din Uniunea Europeana". Gabriel Nicolau, asistent manager in cadrul PSIPBR, crede ca principalul motiv al disparitiei firmelor romanesti este dat de invazia producatorilor straini, care nu ajuta la deschiderea pietei. Acest lucru va avea drept consecinta scumpirea bauturii alcoolice. Domnul Vifor Versescu completeaza ca, odata cu scumpirea berii, daca nu se iau masuri, piata va fi distorsionata si fabricile mici de bere vor fi dispersate. O analiza de piata pe categorii de consumatori arata ca cea mai mare parte a romanilor fac parte din randul celor care consuma bere in compania familiei sau cu prietenii, in general. Asa se si explica evolutia spectaculoasa a berii la pet. Pentru ca la asemenea reuniuni se consuma mai multa bere, de preferat la un pret economic. Productia totala de bere va insuma anul acesta 15 milioane de hectolitri, cu doar 3.7 procente mai mult fata de anul trecut. Un element cheie in consumul de bere a fost, conform producatorilor, si starea meteorologica de anul acesta, mai putin favorabila consumului.Consumul de bere la PET a inregistrat o cresterea anul acesta, detinand 43% din consumul de bere. S-a observat, de asemenea, ca segmentul populatiei care consuma bere acasa este in continua crestere, si anume 70% din totalul consumatorilor. Anual, romanii consuma intre 67-70 de litri de bere, germanii si cehii ocupand prima pozitie cu un consum de 160 de litri pe an. Interbrew Romania a inregistrat o crestere de trei ori mai mare fata de piata berii. Vanzarile, conform datelor furnizate de compania de cercetare a pietei MEMRB, au crescut cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce piata pentru bere a crescut cu 4.5%. Cota de piata a Interbrew a fost dupa primele trei trimestre ale anului de 21,4%. Marcile care au favorizat aceasta crestere au fost Bergenbier, Bergenbier Q-Pack si Noroc PET.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.