Previzualizare referat:

Extras din referat:

Indiferent daca alegi o excursie la munte sau in largul marii sau sa practici un sport de orientare turistica busola nu trebuie sa lipseasca din echipament. Busola are un rol deosebit in asigurarea increderii celui care o foloseste ca se afla pe drumul cel bun, mai ales in conditii meteorologice deosebite (vizibilitate redusa, precipitatii) In ceea ce-i priveste pe participantii la concursurile de orientare turistica, acestia folosesc foarte des busola, mai ales in scopul orientarii corecte a hartii, atunci cand traseul impune acest lucru.

Daca in trecut busola avea doar un carcater practic, fiind indispensabila unei calatorii, in prezent aceasta are, pe langa caracterul practic, si un rol estetic, chiar decorativ pentru colectionari.

1. Elementele specifice mediului de marketing

Puncte tari:

a) Salariul atractiv oferit angajatilor a dus la motivarea, preocuparea si grija salariatiilor pentru bunul mers al productiei, pentru ridicarea calitatii produselor obtinute si marirea capacitatii de productie.

b) Existenta unui personal calificat si eficient

c) Posedarea unor abilitati comerciale deosebite

d) Experienta de 5 ani in domeniu

e) Compania prin produsele sale si preturile atractive ale acestora, are o imagine favorabila pe piata.

Puncte slabe:

a) Existenta unor dezavantaje competitive prin costuri ridicate ale produselor companiei comparativ cu cele ale concurentei.

b) Mentinerea unui nomenclator de produse restrans.

c) Vulnerabilitatea la presiunile concurentei.

Oportunitati:

a) Compania are posibilitatea de a-si extinde nomenclatorul de produse prin sortimente noi (crearea unui pachet care sa contina, pe langa busola, si o harta).

b) Amplasarea intr-o zona geografica favorabila.

c) Manifestarea unei stagnari sau al unui regres al firmelor concurente.

d) Existenta pe noi piete a cererii produselor noastre ( )

Amenintari

a) Intrarea pe piata a unor noi competitori (pentru companie)

b) Cerere crescanda pentru produsele de substitutie (GPS, harti electronice).

c) Schimbarea preferintelor clientilor.

d) Intrarea intr-o perioada de recesiune.

2. Cumparatorii

2.1.Scurta descriere a pietei pe categorii de consumatori si noncosumatori

Consumatori

Produsele sunt adresate participantilor la concursurile de orientare turistica, acestia folosind foarte des busola pentru orientarea corecta in spatiu. O alta categorie de consumatori o reprezinta turistii (cu bagaj minim de cunostiinte in folosirea busolei) care aleg sa faca o excursie fara un ghid turistic. Militarii si navigatorii reprezinta alti posibili cumparatori ai busolei, aceasta fiindu-le indispensabila in misiune. Colectionarii sunt cei care sunt dispusi sa cheltuiasca pana la cateva mii de lei pentru a-si satisface un capriciu. Pentru persoanele care vor sa faca un cadou deosebit persoanelor dragi, sunt disponibile busolele personalizate, compania dispunand de ateliere care pot realiza o busola in functie de preferintele clientului , atat in ceea ce priveste materialele folosite, designul busolei precum si mesajul care pot fi inscriptionat pe aceasta.

Nonconsumatori

a) Nonconsumatorii relativi: sunt persoanele cu venituri reduse care nu isi permit sa achizitioneze busolele oferite de compania , si nu isi pot permite sa

Bibliografie:

1. http://www.kaboo.ro/category/Busole.html

2. http://ro.wikipedia.org/wiki/Popula%C5%A3ia_Rom%C3%A2niei

3.http://www.insse.ro/cms/rw/pages/statRegionale.ro.do;jsessionid=0a02458c30d5c6c053f63dc547d29a2f9c3fe57b6a3c.e38QbxeSahyTbi0RaNv0

4. http://www.insse.ro/cms/files/pdf/ro/cap2.pdf

5.Marketing.Principii, Practici, Orizonturi, Editura SEDCOM LIBRIS. Autori:Coreneliu Munteanu, Emil Maxim, Constantin Sasu, Stefan Prutianu, Adriana Zait, Adriana Manolica, Tudor Jijie,Adrian Monoranu

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Piata.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 171 cuvinte
Nr caractere:
6 732 caractere
Marime:
576.13KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
piata, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!