Persuasiunea, din punctul de vedere al dictionarului de psihologie, Larousse, semnifica "actiunea exercitata asupra cuiva in scopul de a-l determina sa creada sau sa faca ceva,,. Cel care doreste sa-si vanda marfa cu success , trebuie sa plaseze clientul in centrul atentiei impreuna cu interesele si necesitatile acestuia. Daca analizam mai amanuntit aceasta problema, ajungem la o concluzie poate banala, dar cu atat mai adevarata, adica: Clientul este si el un om. Ce inseamna aceasta concluzie din punctual de vedere al discutiilor de afaceri? O discutie de afaceri se poarta in mod firesc in primul rand despre specificatii, cifre de afaceri, termeni de livrare, preturi, servicii si cheltuieli publicitate. Dar mai exista o latura a lucrurilor: indifertent ca partenerul dvs. de discutii este un comerciant cu amanuntul iscusit sau un angrosist profesionist, calculate, intotdeauna aveti de a face cu un om. Iar oamenii asteapta de la un asemenea contact nu numai rezultate materiale, ci si empatie, reactii pozitive, incredere si relatii cat se poate de placute. Fiecare om ca persoana asteapta de la orice tip de relatie, deci si de la discutiile de afaceri, atentie, apreciere, recunoastere. Ce inseamna acest lucru in practica? Bineinteles, niciun om de afaceri nu va cumpara produse neconfirmate pe piata sau prea scumpe, respective nu va achizitiona produse greu vandabile. Avantajul material trebuie sa existe neaparat. Dar comerciantul care nu este in stare sa transmita clientului sentimente pozitive si empatie va intampina mereu greutati in negociere. Cum se modeleaza relatiile pozitive? Cum se conving clientii? Cum se dobandeste increderea si empatia? Prima impresie Este deosebit de importanta in vederea continuarii discutiilor. Trebuie avuta in vedere tinuta (chiar si cea corporala), contactul visual, zambetul, ce este de un mare efect. Salutul Defineste prima impresie cu clientul. Adresati-va clientului pronuntandu-i de fiecare data numele. Multumiti-i ca si-a facut timp sa va primesca! Un comportament care degaja incredere de sine Este constienta realizarii unei relatii bazate pe incredere. Clientii vor parteneri de discutii constienti, siguri pe sine si competenti, pe care pot conta. Nu confundati insa comportamentul
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.