Macromediu:
Factori legislativi: persoane cu varsta peste 18 ani.
Factori politici: campania electorala, sistemul de taxe si impozite, sistemul legal, atitudinea guvernului.
Factori tehnologici: infrastructura informationala, calificarea fortei de munca.
Factori sociali: credinte religioase, stilul de viata, drepturile omului.
Factori economici: venitul pe cap de locuitor, nivelul somajului, cursul de schimb, nivelul salariilor.
Factori demografici: grupurile etnice, educatia.
Factori naturali: climatul, disponibilitatea resurselor naturale.
Micromediu :
Furnizorii: producatorii in sine sau intermediari.
Clientii: persoane cu stil de viata activ, cu varsta intre 18-50 ani si cu un venit mediu spre ridicat.
Concurenta: Coca-Cola, Frutti Fresh, Prigat.
Analiza SWOT :
S(puncte tari)
suficienta resurselor financiare disponibile;
posedarea unor brevete de inventii de produse si /sau tehnologii care confera firmei avantaj competitiv;
detinerea pozitiei de lider sau de varf de piata.
(puncte slabe)W
deteriorarea continua a pozitiei competitive;
atentie precumpanitoare data problemelor curente in detrimentul celor de perspectiva;
vulnerabilitatea la presiunile concurentei.
(oportunitati)O
cresterea rapida a pietei;
posibilitati de integrare verticala;
posibilitati de incheiere a unor aliante, acorduri avantajoase.
T(amenintari)
adoptarea unor reglementari legislative sau normative restrictive cu impact nefavorabil;
presiunea crescanda a concurentei;
intrarea unor noi competitori pe piata.
Analiza interna
Resurse financiare : 800000euro.
Resurse umane : 15000 de angajati.
Resurse materiale :15 fabrici.
Obiectiv : Cresterea vanzarilorilor cu 15%in perioada de 15.04.2008-15.08.2008.
Strategie : Strategia pe care o aplicam este sampling-ul. Vom amenaja standuri speciale in mall-uri si supermarket-uri.
Plan operational :
Activitate Durata Persoana responsabila Resurse
Cautarea personalului pentru promovare 1-15 aprilie 2008 Departamentul relatii umane 2000
Difuzarea spotului publicitar 10aprilie-16 august 2008 Televiziunile din Romania 5000 ron
Costuri cu noul ambalaj 1-10 aprilie 2008 Departament de Cercetare Dezvoltare
(designerii) 8000 ron
Total buget: 2000+5000+8000= 15000 ron
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.