Particularitatile Mixului de Marketing in B2B Marketing - Distributia

Extras din referat Cum descarc?

Marketingul pietei B2B reprezinta procesul de management responsabil pentru facilitarea schimburilor dintre producatorii de bunuri si servicii si clientii sai organizationali. Diferentele dintre pietete B2B si B2C nu se regasesc in principal in produsele in sine, cat in contextul in care aceste produse sunt tranzactionate, deci in utilizarea mixului de marketing si relatia dintre vanzator-cumparator. 
Un element al mixului de marketing este reprezentat de distributie, ca si pe piata bunurilor de consum, insa pe piata B2B aceasta presupune utilizarea unor canale directe, ponderea distributiei directe reprezentand 75% din totalul marfurilor.
Procesul de distributie s-a schimbat in nenumarate moduri pe piata B2B si B2C in ultimele decenii. Dinamica afacerilor si dezvoltarea tehnologiilor a facut posibila reducerea costurilor si cresterea nivelului de calitate al serviciilor in moduri inovatoare.
Firmele cumparatoare au nevoie de oferte personalizate de la furnizorii lor de servicii de distributie, deoarece solutiile de distributie sunt adaptate cerintelor utilizatorului industrial final. 
Datorita acestei situatii, au aparut mai degraba intermediari specializati decat distribuitori multifunctionali, crescand astfel numarul de actori implicati in livrarea unui produs clientului final. 
In acelasi timp, cererea de a coordona procesele de aprovizionare este in crestere. Datorita cresterii specializarii firmelor, procesele de achizitie trec peste limitele unor firme sau organizatii. Punand la comun capacitatile si resursele, membrii canalului pot oferi servicii mai bune la un pret mai scazut decat in cazul in care ar actiona singuri. Schimbarile continue conduc la un sistem de distributie mai diferentiat decat in mod traditional, si la interdependente mai puternice intre actori, deci si la relatii mai apropiate. 
Odata cu micsorarea continua a ciclului de viata al produsului, companiile nu mai pot detine controlul asupra tuturor aspectelor ale lantului valorii. Integrarea verticala nu mai reprezinta o solutie pentru companii, incat pana si functii care erau considerate inainte a fi critice au fost atribuite externalizarii, in principal datorita faptului ca exista alte organizatii care le pot indeplini mai bine, mai repede si mai eficient. 
Companiile multinationale tind sa externalizeze in momentul in care procesul de aprovizionare necesita o locatie, un proces, o tehnologie, sau un set de abilitati care ar fi greu de obtinut sau reprodus. 
Companiile au externalizat nu numai activitatile traditionale de distributie, cum ar fi depozitarea si operatiunile de transport, dar si activitati manageriale legate de fluxul bunurilor si anumite activitati de productie, cum ar fi asamblarea si operatiuni pentru subansamble unor furnizori de servicii logistice. In acelasi timp, furnizorii de servicii logistice s-au dezvoltat atat in ceea ce priveste oferta de servicii, cat si in oferirea unor solutii adaptate la clienti specifici sau la anumite segmente de piata. Chiar daca majoritatea companiilor inca se ocupa de propria logistica, piata 3PL este piata cu cel mai mare ritm de crestere pentru furnizorii de servicii logistice, ceea ce inseamna ca acest trend de externalizare a serviciilor logistice va continua. 
Un alt trend pe piata serviciilor de distributie in B2B este reprezentant de dezvoltarea si evolutia continua din ultimele doua decenii a managementul lantului de aprovizionare-livrare(SCM), marketingul canalelor de distributie, logistica si achizitii. Atat din punct de vedere al dezvoltarii teoriei cat si a inovarii manageriale, progresele din aceste domenii au oferit o mai buna intelegere a acestora dar si noi cunostinte practice. 
Avand in vedere prezenta lor in economii industriale si de tranzitie, canalele de marketing au ajuns sa fie vazute ca un set de organizatii interdependente implicate in procesul de a face un produs sau serviciu disponibil pentru uz sau consum. Managementul acestor institutii prin canale de marketing presupune planificarea, organizarea, coordonarea eforturilor membrilor lantului. 
Un management de succes al relatiilor inter-organizationale in cadrul canalelor de distributie poate oferi avantaje competitive in multe industrii si piete. Acesta presupune stabilirea si pastrarea unei relatii mutual profitabile cu partenerul si determinarea celui din urma sa aiba o orientare constructiva si cooperanta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Particularitatile Mixului de Marketing in B2B Marketing Distributia.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!