Particularități în politica de produs în Business to Business

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2107
Mărime: 51.72KB (arhivat)
Publicat de: Emilian Ilie
Puncte necesare: 7
Academia de Studii Economice Facultatea de Marketing

Extras din referat

Politica de produs reprezintă principala componentă a mixului de marketing a întreprinderii inclusiv pe piaţa bunurilor productive. Fără a avea produse competitive, adaptate cerinţelor pieţei-ţintă, nimeni nu are nici o şansă în competiţia pentru atragerea şi păstrarea unui număr cât mai mare de clienţi.

Politica de produs are în vedere conduita pe care o adoptă o întreprindere referitor la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de bunuri materiale şi servicii ce fac obiectul propriei activităţi.

Principalele componente ale politicii de produs sunt:

- Cercetarea produsului, care are învedere atât analiza situaţiei produselor,întreprinderii, prezente pe piaţă cât şi a celor noi, ce urmează a fi lansate într-un anumit moment pe piaţă. Fără această componentă (corespunzătoare funcţiei premisă a marketingului) politica de produs nu poate corespunde aşteptărilor.

- Proiectarea şi realizarea produselor noi, presupune realizarea noilor produse, în concordanţă cu nevoile consumatorilor,pentru a pute fi testate (testare tehnică şi de acceptabilitate) în vederea lansării lor pe piaţă.

- Asigurarea legală a produsului, în vederea protejării acestuia împotriva concurenţei neloiale căruia i-ar putea cădea victimă acesta.

- Analiza portofoliului produselor, pe care întreprinderea le are deja prezente pe piaţă. Prin utilizarea unor metode precum BCG, Matricea McKinsey, SWOT etc. întreprinderea îşi poziţionează produsele pe piaţă şi poate decide care sunt cele care vor rămâne în continuare şi care sunt cele care vor fi inlocuite sau eliminate definitiv.

Produsul reprezintă un obiect de studiu pentru mai multe discipline ştiinţifice atât de factură tehnică cât economică. Acelaşi bun material, de exemplu, poate fi interpretat, succesiv, ca obiect al producţiei, al circulaţiei mărfurilor sau al consumului; poate fi examinat ca o sumă de însuşiri corporale (fizicochimice) sau ca valoare de schimb, poate fi raportat la performantele tehnologiei moderne sau la preferinţele consumatorilor etc. Într-o abordare de marketing, produsul are o accepţiune mai largă, în care se regăsesc, simultan, mai multe aspecte, puse în evidenţă de mai multe discipline. Astfel, produsul bun material, reprezintă, înainte de toate, un ansamblu de caracteristici corporale şi acorporale.

Primele, cele corporale, se refera la însuşirile fizico-chimice, la performanţele tehnico economice ale produsului – în esenţă, la specificaţiile tehnice ale produsului, caracteristici măsurabile, riguros cu metode şi tehnici specific studierii calităţii merceologice a produsului. Elementele corporale reprezintă pentru bunurile productive cea mai importantă categorie de componente.

Referindu-ne la produsul ales de noi si anume Notebook-ul Sony Vaio, seria VGN-FZ140E, caracteristicile corporale sunt:

- Platforma tehnica

Platforma: Tehnologie procesor Intel® Centrino® Duo

Chipset: Chipset Mobile Intel® PM965 Express

- Sectiune CPU

Nume integral microprocesor : Procesor Intel® Core™ 2 Duo T7250, acceptă tehnologia avansată Intel® SpeedStep®

Producător microprocessor: Intel®

Frecvenţă microprocesor(GHz): 2

Cache: L2 (KB) 2048 Advanced Smart Cache

Bus system: (MHz) 800

Număr de miezuri: 2

- Memorie

Frecvenţă memorie (MHz): 667

Tip memorie: DDR2 SDRAM (2x1024 MB)

Memorie maximă(MB): 4096

Dimensiune memorie(MB): 2048

Preview document

Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 1
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 2
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 3
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 4
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 5
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 6
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 7
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 8
Particularități în politica de produs în Business to Business - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Particularitati in Politica de Produs in Business to Business.doc

Alții au mai descărcat și

Drepturile consumatorului

comsumatorul, ca fiind o persoana ce dobandeste, utilizeaza ori consuma produse obtinute de la agentii economici sau care beneficiaza de serviciile...

Particularitățile politicii de produs pe piața Business to Business

Se stie ca politica de produs se defineste ca o “conduită pe care o adoptă întreprinderea referitor la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de...

Comportamentul de Achiziție al Întreprinderilor de pe Piața Organizațională

Partea I - Caracterizarea organizaţiei şi a pieţei pe care este ea prezentă 1. Prezentarea organizaţiei alese Farmexpert este unul din cei mai...

Particularitățile mixului de marketing în B2B marketing - distribuția

Marketingul pieței B2B reprezintă procesul de management responsabil pentru facilitarea schimburilor dintre producătorii de bunuri și servicii și...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Finanțarea Activității de Antreprenoriat

INTRODUCERE Dimensiunile dezvoltării micului business, în mare măsură, depind de capacitatea micilor întreprinderi de a avea acces şi a mobiliza...

Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL

Introducere Domeniu relativ nou, marketingul s-a impus ca obiect de studiu, fiind cel care poate adăuga valoare produselor sau serviciilor în...

Monografie ING

1. Prezentarea societăţii bancare. Istoric şi evoluţie Într-o economie modernă, schimbul bunurilor şi al serviciilor se face aproape integral prin...

Utilizarea Marketingului pentru Promovarea Serviciilor Bancare

INTRODUCERE Actualitatea temei de investigate si gradul de studiere a acesteia. Economia de piata se caracterizeaza prin cresteri rapide a muncii...

Particularitățile politicii de produs pe piața Business to Business

Se stie ca politica de produs se defineste ca o “conduită pe care o adoptă întreprinderea referitor la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de...

Particularitățile mixului de marketing în business to business - politică de produs

1. Introducere Produsul este componenta esentiala a mixului de marketing, celelalte trei elemente clasice ale acestuia sunt strict determinate de...

Agromarketingul

Nevoia de a înţelege, prezice şi satisface cererea de produse agroalimentare a consumatorului este atât de importantă încât eforturile de...

Tranzacțiile de comerț exterior

CAP.1.-TRANZACTIILE DE COMERT EXTERIOR In sens larg, in sfera tranzactiilor comerciale internationale(sau a afacerilor internationale) se include...

Ai nevoie de altceva?