Extras din referat
Politica de produs reprezintă principala componentă a mixului de marketing a întreprinderii inclusiv pe piaţa bunurilor productive. Fără a avea produse competitive, adaptate cerinţelor pieţei-ţintă, nimeni nu are nici o şansă în competiţia pentru atragerea şi păstrarea unui număr cât mai mare de clienţi.
Politica de produs are în vedere conduita pe care o adoptă o întreprindere referitor la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de bunuri materiale şi servicii ce fac obiectul propriei activităţi.
Principalele componente ale politicii de produs sunt:
- Cercetarea produsului, care are învedere atât analiza situaţiei produselor,întreprinderii, prezente pe piaţă cât şi a celor noi, ce urmează a fi lansate într-un anumit moment pe piaţă. Fără această componentă (corespunzătoare funcţiei premisă a marketingului) politica de produs nu poate corespunde aşteptărilor.
- Proiectarea şi realizarea produselor noi, presupune realizarea noilor produse, în concordanţă cu nevoile consumatorilor,pentru a pute fi testate (testare tehnică şi de acceptabilitate) în vederea lansării lor pe piaţă.
- Asigurarea legală a produsului, în vederea protejării acestuia împotriva concurenţei neloiale căruia i-ar putea cădea victimă acesta.
- Analiza portofoliului produselor, pe care întreprinderea le are deja prezente pe piaţă. Prin utilizarea unor metode precum BCG, Matricea McKinsey, SWOT etc. întreprinderea îşi poziţionează produsele pe piaţă şi poate decide care sunt cele care vor rămâne în continuare şi care sunt cele care vor fi inlocuite sau eliminate definitiv.
Produsul reprezintă un obiect de studiu pentru mai multe discipline ştiinţifice atât de factură tehnică cât economică. Acelaşi bun material, de exemplu, poate fi interpretat, succesiv, ca obiect al producţiei, al circulaţiei mărfurilor sau al consumului; poate fi examinat ca o sumă de însuşiri corporale (fizicochimice) sau ca valoare de schimb, poate fi raportat la performantele tehnologiei moderne sau la preferinţele consumatorilor etc. Într-o abordare de marketing, produsul are o accepţiune mai largă, în care se regăsesc, simultan, mai multe aspecte, puse în evidenţă de mai multe discipline. Astfel, produsul bun material, reprezintă, înainte de toate, un ansamblu de caracteristici corporale şi acorporale.
Primele, cele corporale, se refera la însuşirile fizico-chimice, la performanţele tehnico economice ale produsului – în esenţă, la specificaţiile tehnice ale produsului, caracteristici măsurabile, riguros cu metode şi tehnici specific studierii calităţii merceologice a produsului. Elementele corporale reprezintă pentru bunurile productive cea mai importantă categorie de componente.
Referindu-ne la produsul ales de noi si anume Notebook-ul Sony Vaio, seria VGN-FZ140E, caracteristicile corporale sunt:
- Platforma tehnica
Platforma: Tehnologie procesor Intel® Centrino® Duo
Chipset: Chipset Mobile Intel® PM965 Express
- Sectiune CPU
Nume integral microprocesor : Procesor Intel® Core™ 2 Duo T7250, acceptă tehnologia avansată Intel® SpeedStep®
Producător microprocessor: Intel®
Frecvenţă microprocesor(GHz): 2
Cache: L2 (KB) 2048 Advanced Smart Cache
Bus system: (MHz) 800
Număr de miezuri: 2
- Memorie
Frecvenţă memorie (MHz): 667
Tip memorie: DDR2 SDRAM (2x1024 MB)
Memorie maximă(MB): 4096
Dimensiune memorie(MB): 2048
Preview document
Conținut arhivă zip
- Particularitati in Politica de Produs in Business to Business.doc