Parteneriate Strategice

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3358
Mărime: 332.41KB (arhivat)
Publicat de: Jan Ștefan
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marius Bizerea

Extras din referat

1. Ce este un parteneriat strategic?

Un parteneriat este un tip de entitate economica in care partenerii (detinatorii) impart intre ei profiturile sau pierderile pe care afacerea in care au investit o are. In viziunea lui Jeffrey P. Lendrum un parteneriat strategic economic reprezinta dezvoltarea relatiilor strategice , pe timp lung , intre cumparatori si furnizori , in asa fel incat sa se obtina un rezultat cat mai bun si in acelasi timp cat mai competitiv.

Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le poate avea un parteneriat strategic economic reprezinta reducerea cheltuielilor. Un parteneriat strategic poate fi mai putin costisitor din punct de vedere al costurilor pe care intreprinderea le suporta si in acelasi timp mai flexibila decat o fuziune sau achizitie si este aplicat atunci cand acestea din urma nu sunt fezabile. Acesta abordeaza intr-un mod nou atingerea obiectivelor propuse. El inlocuieste modelul traditional “client-furnizor” cu unul in care o colaborarea si buna comunicare intre parteneri este elementul cheie pentru atingerea obiectivelor propuse. In esenta, partenerii lucreaza impreuna pentru a atinge un obiectiv ales de comun acord chiar daca unul dintre parteneri ar avea anumite retineri.

Parteneriatul cere ca toti partenerii sa-si transforme afacerea intr-una in care cele mai importante aspecte sa fie relatiile, comportamentele, procesele, comunicarea si conducere. Nici un participant nu poate avea succes fara celalalt asa ca abordarea recomandata este ca activitatea acestora sa fie bazata pe comunicare permanenta.

Parteneriatele au existat de secole. Oportunitatile si avantajele unui parteneriat sunt sugerate cu mult timp in urma chiar in Biblie “Acel frate care isi ajuta fratele este ca o fortareata”. In economie, parteneriatul strategic a devenit tot mai important o data cu dezvoltarea economiei mondiale si este vazut in zilele noastre ca o modalitate foarte avantajoasa de a aduce profituri substantiale.

2. Cum se creeaza un parteneriat strategic de succes?

Detinatorii de afaceri mici opteaza de multe ori pentru o structura cu un singur proprietar atunci cand se lanseaza in afaceri. Acesta este un drum singuratic si uneori acesta poate intampina dificultati pe care le va considera greu de rezolvat. De aceea, un parteneriat strategic poate oferi recompense mult mai mari. Un parteneriat strategic poate fi o relatie care sa ofere o experienta pozitiva sau una negativa. Inainte de a forma un parteneriat strategic este nevoie sa luam in considerare urmatoarele:

- Obiective comune

Ca un parteneriat sa fie de succes, toate partile angajate trebuie sa fie de acord cu un obiectiv strategic ales pentru companie. De exemplu, daca unul dintre parteneri doreste sa se lanseze pe plan national sau international cu un anumit lant de magazine iar celalalt doreste doar sa isi castige un trai decent, atunci acest parteneriat este sortit esecului de la bun inceput. Tocmai de aceea este nevoie ca partenerii sa isi propuna un obiectiv clar de la bun inceput care sa satisfaca nevoile tuturor partilor implicate.

- Impartirea sarcinilor intr-un mod cat mai eficient

Un parteneriat strategic de succes este bazat pe aptitudinile si puterile fiecarui partener. Sarcinile trebuiesc impartie intre membri tinand cont de aceste calitati pe care fiecare partener le are. De exemplu, un partener poate avea deprinderi foarte bune in domeniile ce tin de marketing si finante pe cand celalalt se poate ocupa de resurse umane si conducere.

- Este oarecum important sa se evite impartirea de tip 50-50

Pare destul de logic si totodata echitabil ca afacerea sa se imparta 50-50 intre parteneri. Cu toate acestea, acest tip de structura poate avea consecinte negative asupra deciziilor viitoare ce vor fi luate. In perspectiva evitarii unui blocaj in ceea ce priveste deciziile, este mai bine sa se ia in considerare o impartire de tip 49-51. Daca aceasta nu este posibila, o comisie din exterior poate ajuta compania in cazul unor blocaje in ceea ce priveste luarea deciziilor.

- Organizarea lunara a unor intalniri cu partenerii

Un parteneriat puternic se consolideaza o buna comunicare intre partenerii implicati. Este important ca acestia sa se intalneasca lunar pentru a se efectua o analiza a activitatii lunare , a realizarilor si pentru a se lua decizii in ceea ce priveste viitoarele obiective.

Preview document

Parteneriate Strategice - Pagina 1
Parteneriate Strategice - Pagina 2
Parteneriate Strategice - Pagina 3
Parteneriate Strategice - Pagina 4
Parteneriate Strategice - Pagina 5
Parteneriate Strategice - Pagina 6
Parteneriate Strategice - Pagina 7
Parteneriate Strategice - Pagina 8
Parteneriate Strategice - Pagina 9
Parteneriate Strategice - Pagina 10
Parteneriate Strategice - Pagina 11
Parteneriate Strategice - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Parteneriate Strategice.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Căi de Perfecționare a Serviciilor de Transport Comercial din România

Cuvânt înainte Transporturile, permit punerea în valoare a bogăţiilor naturale sau a resurselor geografice din diferite regiuni sau ţări,...

Strategii de Flexisecuritate

Subiectul lucrării de licenţă este studiul strategiilor de flexisecuritate . Lucrarea este structurată în opt capitole ce cuprind la rândul lor 23...

Cooperarea Economică Internațională

CUPRINS INTRODUCERE Am ales tema ’’Cooperarea economică internaţionala’’ pentru a putea înţelege mai bine procesul de cooperare şi elementele...

Strategii de dezvoltare a parteneriatului dintre administrația publică și organizații nonguvernamentale

Introducere Am ales tema „Strategii de dezvoltare a parteneriatului administraţie publică-organizaţii nonguvernamentale”, deoarece parteneriatul...

Laleaua Aurie

Introducere Cea mai complexa industrie din lume care reflecta întreaga societate, turismul, dobândeste valente majore în promovarea si...

Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale

Introducere ,,Ne putem vedea viitorul în mod clar şi înţelept doar atunci când cunoaştem drumul care duce către prezent.”(Adlai Stevenson). Am...

Practică la tranzacții economice internaționale - compania Endava

1. Compania ENDAVA – Generalităţi Endava este o companie de servicii IT cu centre de dezvoltare şi suport în Marea Britanie şi Europa de Est. Are...

Definirea conceptului de organizație non - profit

Cap 1. Definirea conceptului de organizaţie non-profit Termenul de ONG nu a fost utilizat în mod curent înainte de a fi înfiinţată Organizaţia...

Ai nevoie de altceva?