Referate pentru domeniul Marketing

doc

Analiza Mediului Demografic in Romania

1. Introducere Mediul demografic este o componenta importanta a macromediului , de care marketerii trebuie sa tina cont , deoarece populatia este cea care formeaza piata. Astfel, analizand statisticile si tipologia indivizilor intr-o societate, trendurile si modificarea structurii populatiei, se pot face previziuni asupra comportarii consumatorilor de pe o anumita piata. Desigur, acest lucru se poate realiza numai in masura in care, nevoile, dorintele si preferintele acestora sunt corelate cu caracteristicile lor demografice , precum: varsta, sexul, starea civila, ocupatia si categoria e... vezi detalii

doc

Elaborarea Programelor si a Strategiilor de Pret

De-a lungul istoriei, preturile au fost stabilite de catre cumparatori si vanzatori in urma negocierilor care au avut loc intre ei. Vanzatorii solicitau preturi mai mare decat s-ar fi asteptat sa primeasca, iar cumparatorii ofereau mai putin decat s-ar fi asteptat sa plateasca. Cele doua parti se targuiau si, in urma invoielii la care cadeau, rezulta un pret acceptat. A fixa un pret pentru toti cumparatorii este o idee realativ noua, ea impunandu-se ca o necesitate la sfarsitul secolului al XIX-lea, ca urmare a dezvoltarii comertului cu amanuntul pe scara larga. Pe parcursul timpului, pre... vezi detalii

doc

Comportamentul Consumatorului de Produse Sociale

In general comportamentul consumatorului poate fi definit ca " un concept prin excelent? multidimensional, ca rezultant? specific? a unui sistem de relatii dinamice dintre procesele de perceptie, informatie, atitudine, motivatie si manifestare efectiv?, ce caracterizeaz? integrarea individului sau a grupului in spatiul descris de ansamblul bunurilor de consum si serviciilor existente in societate la un moment dat, prin acte decizionale individuale sau de grup privitoare la acestea."(C?toiu, Iacob; Teodorescu, Nicolae - "Comportametul consumatorului - teorie si practica")... vezi detalii

doc

Analiza SWOT

In zilele noastre cand fiecare firma lupta din greu pentru banii consumatorilor, cand concurentele sunt din ce in ce mai puternice, fiecare firma trebuie sa stie foaret bine ce face.Pentru asta fiecare firma trebuie sa adopte o strategie bine gandita, si eficienta bazata pe rationalitate. Pentru gasirea strategiei respective este necasara o buna cunoastere a propriei situatiei in economia de piata. In cunoasterea acestei situatii din care va rezulta strategia necesara ajuta analiza S.W.O.T. Analiza S.W.O.T. ajuta la cunoasterea cat mai buna a fortelor si slabiciunilor firmei, precum si la r... vezi detalii

doc

Logistica Societatii cu Raspundere Limitata Impar

Capitolul 1 Societatea comerciala cu raspundere limitata Impar a fost infiintata in anul 1991. Activeaza de 15 ani pe piata distributiei de componente si consumabile auto. Afacerea a fost demarata de catre Dl. Laszlo Janos, prin infiintarea unui magazin de piese auto la Odorheiu Secuiesc. In 1992 activitatea se completeaza cu comercializarea pieselor de schimb pentru utilaje agricole. 1993 marcheaza inceputul dezvoltarii regionale. S-a deschis cel de-al treilea magazin cu acelasi specific, si in acelasi timp distributia lubrifinatilor Carrier, produse de MOL. Pe piata caracterizata de o ce... vezi detalii

doc

Posta

Posta este una dintre cele mai democratice institutii, care asigura mentinerea permanenta a legaturilor comerciale si spirituale dintre oameni. indeplinirea acestei misiuni nobile a urmarit pas cu pas dezvoltarea civilizatiei umane, originile sale pierzandu-se in negura istoriei. Dezvoltarea relatiilor interumane si sociale a determinat o perfectionare necontenita a structurilor organizatorice si a proceselor tehnologice specifice acestui sector. Astfel, posta este considerata, in prezent, una dintre ramurile importante ale industriei serviciilor. Posta Romana si-a inceput adevarata revigo... vezi detalii

doc

Cercetarea de Marketing - Imaginea unei Tablete

1. Identificarea problemei decizionale Noi reprezentam compania "E-universe", si suntem specializati in producerea si comercializarea de tablete. Intrucat dorim sa ne afirmam pe piata, am decis lansarea unei (unor) noi tablete, care sa corespunda cerintelor consumatorilor. Pentru a putea realiza aceasta, am intreprins o cercetare de marketing ce vizeaza rentabilitatea proiectului mai sus mentionat cat si perceptia consumatorilor asupra tabletelor - aceasta reprezentand de fapt problema decizionala ce se urmareste a fi solutionata prin intermediul acestui studiu. In functie de rez... vezi detalii

doc

Plan de Afaceri - SC Casa Verde SA

Sinteza planului Istoricul firmei si activitatea sa: Societatea prezentata se numeste SC.Casa Verde SA si ss-a infiintat in anul 1996,. Obiectul principal de activitate al societatii il reprezinta ,,activitati specifice pentru restaurante si alimentatie publica",. Pe parcursul timpuli , restaurantul detinut de societate si-a marit numarul l de clienti,iar gradul de utilizare a capacitatii sale de deservire evoluand de la 45% in anul 1996 la aprox. 75% in anul 2001. In prezent valoarea lunara a cifrei de afaceri aste de aprox. 1.900.000 lei, 25% fiind asigurata de serviciile de cater... vezi detalii

doc

Dorna vs Borsec

Analiza comparativa a comunicarii de marketing pentru marcile Dorna si Borsec Partea I 1.Demersurile comunicationale ale marcii Dorna in perioada 2007-2008. 1.1.Emitatorul Marca Dorna este o marca inregistrata de catre The Coca-Cola Company. Odata cu achizitionarea de catre Coca-Cola HBC, in 2002, a apelor minerale Dorna, de la principalul producator de ape minerale, Dorna Apemin, s-a cunoscut, practic, o relansare a activitatii de productie si comercializare a apelor minerale. La momentul achizitiei, Dorna Apemin avea vinzari anuale de circa 90 milioane de litri apa minerala. Practic... vezi detalii

doc

Esantionarea si Modalitati de Esantionare

Un esantion se constituie dintr-un numar de unitati care sunt selectate din randurile acelei populatii care face obiectul cercetarii, cu scopul de a estima caracteristicile acesteia. Sensul de populatie poate fi atribuit oamenilor, in general, cumparatorilor unui anumit produs, familiilor, agentilor economici de un anumit tip, studentilor, elevilor etc. In cercetarea de marketing unitatea de observare va fi constituita din fiecare element component, simplu sau complex, al populatiei sau colectivitatii cercetate.O parte foarte importanta a cercetarilor de marketing necesita o cercetare sel... vezi detalii

pdf

Marketingul educational

Educatia este cel mai puternic motor al schimbarilor sociale si al dezvoltarii, dar pentru activarea acestui motor sunt necesare schimbari fundamentale, care sa faca posibila dezvoltarea unei societati echitabile , bazata pe cunoastere. Ar trebui ca scoala sa tina cont de marile schimbari ale lumii moderne si sa rectioneze prima, schimbind sistemul educational vechi cu unul modern..Este ciudat, dar sistemul educational este deosebit de inert si este cel care de multe ori se schimba ultimul. Necesitatea de adaptare a institutiilor de invatamint la schimbarile mediului, la nevoile indivi... vezi detalii

doc

SC Mocanu Comind SRL

DESCRIEREA ORGANIZATIEI a. Domeniul de activitate Firma, denumirea generica a intreprinderii, indiferent de gradul de marime, de forma de proprietate si de organizare, produce bunuri, executa lucrari sau servicii destinate vanzarii pe piata, scopul realizarii activitatilor fiind obtinerea de profit. Societatea SC MOCANU COMIND SRL fondata in anul 1992, in orasul Piatra-Neamt, are ca obiect principal de activitate distributia de produse alimentare si non-alimentare, cat si comercializarea cu amanuntul a acestor produse, cafea, tigari si produse industriale (cosmetice si detergenti), valor... vezi detalii

doc

Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec

CAP. 1. Prezentarea firmei Romania este printre cele mai bogate tari in ceea ce priveste izvoarele de apa minerala, ea detinand peste 60% din totalul resurselor de ape minerale ale continentului european. Aceast potential este valorificat atat pe piata interna, cat si pe cea externa de catre companii precum: Izvorul Muntelui - Apa Minerala Naturala (Izvorul Muntelui), Romaqua Group (Borsec, Stanceni), Perla Harghitei (Perla Harghitei), Coca-Cola HBC Romania -Dorna Apemin- (Dorna), European Drinks (Izvorul Minunilor), Apemin Tusnad (Tusnad), Milmid Com (Biborteni), Rio Bucovina (Bucovina) ... vezi detalii

doc

Patrunderea pe Piata Romaneasca a Grupului Meson

PREZENTARE GENERALA Lucrarea de fata vizeaza patrunderea pe piata ramanesca a firmei ''Grupul Meson''cu noi tipuri de robinete industriale. Grupul MESON, unul din cei mai mari producatori si distribuitori de robinete si fitinguri din Suedia , este prezent acum si pe piata din Romania. Existent pe principalele piete europene prin intermediul reprezentantelor sale din Danemarca , Norvegia, Spania, Turcia ,Grupul Meson isi continua evolutia dinamica prin infiintarea unei noi reprezentante in Europa de Est, respectiv in Bacau -Romania. Grupul Meson produce si comercializeaza robinete care... vezi detalii

doc

Piata Europeana a Vinului

Piata europeana a vinului si impactul integrarii europene asupra producatorilor romani de vinuri Nici un agent economic cu o viziune globala sau deschisa procesului de internationalizare nu poate ignora Piata Unica Europeana. ,,A intra in afaceri cu piata europeana, gigantica acum, dar mai ales unificata din punct de vedere economic si monetar, este de importanta strategica pentru orice tara sau companie. Imensele oportunitati de afaceri pe care le ofera aceast piata trebuie intelese si analizate pe fondul recentelor expansiuni, de aprofundare a procesului de unificare europeana din... vezi detalii

Hopa sus!