Referate pentru domeniul Marketing

doc

Aparitia Marketingului

Aparitia marketingului a reprezentat si inca reprezinta un subiect discutabil. Exista specialisti care plaseaza aparitia marketingului cu foarte mult timp in urma si care limiteaza conceptul de marketing, punand semnul egal intre acesta si activitatile de vanzare si promovare. Desi vanzarea si promovarea sunt doua componente importante ale activitatii de marketing derulate de o organizatie, acesta este mult mai complex si mai profund, iar aparitia sa are la baza o serie de factori favorizanti ce au actionat cu precadere la inceputul si pe parcursul acestui secol. Marketingul s-a nascut in ... vezi detalii

docx

Micromediul de Marketing

Marketingul presupune desfasurarea activitatilor intreprinderilor in concordanta cu evolutia mediului economico-social. In conditiile in care mediul continua sa se schimbe intr-un ritm rapid capacitatea organizatiei de a se adapta la mediul extern este esentiala. Aceasta capacitate corespunde mediului intern al intreprinderii. Mediul de marketing, bazat pe interactiunea celor doua medii - intern si extern - este dat de actorii si fortele din exterioriul marketingului, care influenteaza capacitatea managerilor de marketing de a edifica si de a intretine relatii de succes cu clientii vizati. ... vezi detalii

doc

Concurenta Coca Cola

Este o bautura racoritoare in varsta de peste 100 de ani si care a aparut ca orice alteva decat o bautura racoritoare.Inventata de un farmacist,fost combatant in armata confederatiei,JOHN STYTH PEMBERTON,Coca-Cola a fost introdusa initial ca medicament exotic-ce continea atat cocaina din fruzele de coca cat si cafeina din fructele de cola. Coca-Cola reprezinta povestea unor momente speciale.Ea a devenit familiara si universala prin publicitatea unica facuta de domnul Candler si prin viziunea domnului Woodruff datorita careia a fost de ajuns sa intinzi mana ca sa poti obtine o Coca-Cola Co... vezi detalii

docx

Cercetare de marketing - atitudini, opinii si comportamente ale cetatenilor romani cu privire la litoralul romanesc

1.Indentificarea problemei decizionale Am indentificat faptul ca pe litoralul romanesc, in sezonul estival, se regasesc un numar ridicat de turisti care nu sunt satisfacutii de serviciile oferite in cadrul destinatiei. Serviciile la care am indentificat o nevoie de dezvoltare potrivit parerilor turistilor romani sunt: servicii de cazare, servicii de alimentatie si servicii de agrement. De asemenea am observat potentialul de care litoralul romanesc dispune dar in ciuda acestui fapt gradul de satisfactie resimtit de turistii romani la finalul sejurului nu este intodeauna la nivelul asteptari... vezi detalii

doc

Tranzactii pe Piata Bursiera

1. TRANZACTIILE COMERCIALE FUTURES 1.1. Natura pietelor futures Tranzactiile cu lichidare la un anumit termen de la incheierea contractului au aparut cu cateva secole in urma pe piata de marfuri. Prin perfectionarea acestui tip de tranzactii si extinderea lor la operatiunile cu valuta si active financiare s-au conscrat in practica de afaceri doua categorii de contracte la termen: a)-anticipate (forward) si b)-viitoare (futures). a)Contractul anticipat (forward) este un acord intre doua parti, vanzatorul si cumparatorul, de a livra si respectiv de a plati la o anumita data o marfa, val... vezi detalii

doc

Campanie Antifumat

OBIECTIVE : General : Cresterea gradului de informare a targetului asupra pericolelor fumatului in timpul sarcinii. Specifice: - la nivel cognitiv: informarea targetului, constientizarea pericolelor fumatului in timpul sarcinii; - la nivel conativ: adopatarea unui stil de viata sanatos in timpul sarcinii si dupa ; - la nivel afectiv: schimbarea atitudinii fata de fumat si cresterea preocuparii pentru efectele vietii intrauterine asupra viitorului copil. STRATEGIA : Context actual : ?30% dintre femeile insarcinate fumeaza; ?dintre acestea, 1/5 se lasa de fumat in timpul sarcinii;... vezi detalii

doc

Piata Bauturilor Racoritoare SC Deniz SA

Facem parte din departamentul de marketing al firmei S.C. DENIZ S.A. Firma decide sa lanseze pe piata din Romania un nou produs, este vorba de sucul natural Deniz Piata produsului este formata din intreaga populatie de consumatori si utilizatori ai unei categorii de produs indiferent de marca sau originea acestora. 1. Elemente specifice ale mediului de marketing Mediul este alcatuit din doua componente: micromediul si macromediu. A. Analiza micromediu: Patrundem pe o piata destinata consumatorilor formata din intreaga populatie. Concurenta se bazeaza pe firme similare care urmaresc ... vezi detalii

doc

Compania Tarnsavia

Situatia Copaniei TRANSAVIA este o societate pe actiuni cu capital privat romanesc infiintata in anul 1991, care are ca obiect de activitate principal cresterea pasarilor, pornind de la producerea materialului biologic, producerea de furaje combinate, laborator pentru controlul materiilor prime si furajelor, cresterea puilor pentru carne, abatorizare si prelucrarea carnii de pasare, laborator de analiza a carnii si sfarsind cu activitati de transport si distributie, comercializarea de material biologic, furaje, produse si semipreparate din carne de pasare. In prezent societatea are o capa... vezi detalii

doc

Studiu de Caz - Philip Morris

Analiza de mediu Portofoliul de activitati al firmei Philip Morris cuprinde afaceri aflate in top in trei mari sectoare - tigari, bere si alimentar astfel compania detinand: - Cea mai mare companie de tigari din SUA - Philip Morris USA - Cea mal mare companie internationala de tigari - Philip Morris International - Al doilea ca marime producator de bere in SUA-- Miller Brewing Co - A doua ca marime companie de produse alimentare din lume -- Kraft General Foods Group (cu diviziile Kraft Foods North America --lider in SUA Si Kraft Foods International) - O divizie financiara si una de... vezi detalii

docx

Studiu de Caz Kinder

Reteta de succes a fost una singura: oul Kinder era de ciocolata, continea o jucarie, si putea fi oferit drept cadou-surpriza. Cele trei elemente au starnit o adevarata patima in lumea intreaga. Dincolo de bucuria copiilor, milioane de adulti au devenit peste noapte colectionari inraiti de jucarii Kinder, "vanand" fiecare nou model aparut. Surprizele din interiorul oului sunt fie figuri (jucarii dintr-o singura bucata), fie elemente asamblabile. Figurile de metal au aparut prima data in 1975, cand seria personajelor "Strumf" a fost foarte apreciata. Gama de jucarii este ... vezi detalii

pdf

Intel Corporation - Studiu de caz

Intel Corporation este o companie americana, cea mai mare companie de semiconductoare din lume si cea care a inventat seria de procesoare x86, procesoare gasite in multe calculatoare personale de tip PC. Fondata in 1968 caIntegrated Electronics Corporation cu sediul in Santa Clara, California, SUA, Intel mai produce si asa-numite chipset-uri pentru placi de baza, placi de retea NIC, memorii flash, placi grafice si alte componente legate de comunicatii si computere. Fondata de pionierii semiconductoarelor Robert Noyce si Gordon Moore, Intel combina designul si capacitatea avansata a procesoa... vezi detalii

doc

Imaginea Litoralului Romanesc

Studiul comportamentului consumatorului de litoral in randul persoanelor din Bucuresti cu varsta cuprinsa intre 20-34 ani. 2. Obiectivele cercetarii - Statiunea preferata - Locul de cazare preferat(hotel,inchiriere) - Perioada preferata de catre bucuresteni de a-si petrece timpul pe litoral - Modul in care se prefera sa se ajunga pe litoral( agentie,pe cont propriu) - Modalitati de agrement - Insotit(familie,prietenii) sau neinsotit - Frecventa cu care o persoana viziteaza litoralul romanesc - Raportul calitate-pret al serviciilor oferite in unitatiile de cazare ,restaurante,teras... vezi detalii

doc

Piata Financiara Internationala

1.GLOBALIZAREA PIETELOR FINANCIARE Asistam astazi, la un proces complex de integrare si globalizare economica si financiara. Evolutia schimburilor economice internationale si a cooperarii, politicile industriale si de investitii, deschiderea spatiilor comerciale nationale si liberalizarea miscarilor de capital au generat tendin#a de globalizare in domeniul relatiilor valutar-financiare internationale. Din punct de vedere economic globalizarea inseamna accentuarea integrarii economiilor nationale, adancirea relatiilor economice si extinderea fluxurilor comerciale si financiare interna!ti... vezi detalii

doc

Analiza de marketing pentru lansarea pe piata a Cardului Beneficiu

1.Identificarea serviciului bancar " Card Beneficiu " Card Beneficiu este un card de credit in lei cu utilizare excusiv nationala ce ofera avantajul de a efectua cumparaturi cu plata in rate, primind in acelasi timp si bonus pentru fiecare tranzactie efectuata. Se adreseaza unui segment extins de persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 70 de ani, varsta maxima la sfarsitul perioadei de creditare. Este emis sub sigla MasterCard, se poate folosi in orice magazin unde exista un terminal POS si la orice bancomat oriunde este afisata sigla MasterCard. 2. Analiza pietei pe care se... vezi detalii

doc

Research - Fast Food

From this study we wanted to find people's preferences, the importance level they give to fast-food in their life, how often do they eat this kind of products and also if they know anything about obesity. The research has been made on a sample of 29 persons having the age between 18 and 50 years old, in Brasov. From the total sample that have been interviewed 18(62%) are female persons and the rest of 11(38%) are male persons. Most of the persons that have been interviewed have the age between 18 and 30 years. The survey itself was conducted in 1 day, it took three hours, each team member... vezi detalii

Hopa sus!