Referate pentru domeniul Marketing

doc

Tehnici Promotionale - Danone

Capitolul 1: Tehnici promotionale - abordari teoretice 1.1. Scurt istoric al activitatii promotionale in Romania La fel ca si in alte tari, si in Romania primele forme de publicitate s-au derulat prin intermediul ,,strigatorilor" care, plasati in fata unitatilor de desfacere faceau reclama vorbita marfurilor evidentiindu-le calitatile si indicand preturile acestora , ulterior s-a realizat o ,,personalizare" a punctelor de vanzare prin utilizarea de firme si embleme care sugerau obiectul de activitate al acestora. In anul 1642 , in Moldova este atestata existenta foilor volante ... vezi detalii

doc

Procnoza de Viata a Produsului

Determinarea cu ajutorul unui proces Markov a unei prognoze privind viata produselor si a riscului in prognoza. Considerente teoretice In activitatea de marketing apar o mare varietate de probleme care nu mai pot fi rezolvate cu metodele si mijloacele obisnuite. Dinamica pietei presupune stabilirea unor modele matematice care permit luarea de decizii optime in concordanta cu etapa in care se afla produsul. Stabilirea pozitiei pe piata la un moment dat a unei marci se poate face tinand seama de diferiti indici economici. Probleme apar atunci cand este necesar sa se determine pozitia marci... vezi detalii

doc

Tarifarea in Industria Hoteliera

Capitolul 1 Industria turistica Industria turistica reprezinta componenta oferta a pietei turistice si cuprinde totalitatea intreprinderilor si dotarilor destinate producerii de servicii turistice intr-o anumita perioada. Rezultatul productiei cuprinde un ansamblu de facilitati si servicii specifice , grupate in diverse variante intr-un tot unic, valorificat in cadrul unei variante specifice create de factorii naturali si antropici de atractie dintr-o localitate, dintr-o tara. Evolutia pietei turistice este strans legata de dinamismul economico-social contemporan, care a determinat schim... vezi detalii

doc

Norvegia

Scurt istoric Teritoriul Norvegiei este locuit din antichitate de triburi germanice. Micile regate feudale sunt unite in 872 de regele Harald I Harfagar (860-933). In secolele 9-11 vikingii intreprind expeditii care-i poarta din Norvegia pe coastele Islandei, Groenlandei, Americii de Nord si Mediteranei. La inceputul secolului 11 este adoptat crestinismul, iar in prima jumatate a secolului 16 este introdusa reforma. In 1262 Norvegia isi extinde dominatia asupra Islandei. La stingerea dinastiei intemeiata de Harald I Harfagar, regele Suediei, Magnus Eriksson, devine si suveran al Norvegie... vezi detalii

doc

Publicitate la Locul de Vanzare

Magazinul - un canal de comunicare eficient, dar cam ignorat Datorita faptului ca 70% din deciziile de cumparare sunt luate in magazin, acest canal de comunicare este un mediu in care se poate influenta comportamentul de cumparare al consumatorilor. Mai mult, magazinul este printre putinele locatii care le-ar permite marketerilor sa-si construiasca o baza de date cu clientii lor si, pornind de aici, sa incerce sa-i fidelizeze. - Primii pasi in dezvoltarea unei comunicari profesioniste la punctul de vanzare au fost facuti acum circa trei-patru ani, sub influenta intrarii pe piata a retelel... vezi detalii

docx

Comunicarea de Marketing prin Mass-Media

Capitolul 1: Consideratii generale 1.1. Definirea mass-media Informatia este foarte importanta pentru societatea contemporana, deoarece democratia presupune libertatea de exprimare si informarea oamenilor. Informatia va deveni cu atat mai importanta in viitor cu cat inaintam din ce in ce mai mult in era tehnologica. Una din sperantele comunicarii de masa in era tehnologica este ca oamenii vor fi mai bine informati si se vor putea implica in solutionarea diverselor probleme legate de poluarea mediului, energia nucleara, poluarea nucleara, terorism etc. Mass-media are misiunea de a inf... vezi detalii

doc

Relatiile publice si managementul crizelor

In zilele noastre criza a devenit o stare cotidiana, iar cuvantul a intrat in vocabularul curent al conducatorilor de institutii, al jurnalistilor si al publicului larg. Prezenta aproape continua a crizelor, plasate in cele mai diferite institutii, a facut ca Relatiile publice si managementul crizelor tot mai multi lideri politici, conducatori de intreprinderi, specialisti in management si practicieni ai relatiilor publice sa vorbeasca despre "gestiunea crizelor", despre "managementul crizelor", despre "comunicarea de criza". Orice organizatie se poate confr... vezi detalii

doc

Orientarea Managementului spre Performanta

INTRODUCERE Procesul de mentinere al firmei pe piata, impune un mecanism complex de conducere si coordonare eficienta a activitatilor acesteia. In acest sens transpunerea managerului in rolul clientului implica profunde modificari in modul de a gandi, de a actiona, in stransa corelare cu conceptia clientului de a intreprinde si promova afaceri, cu comportamentul si aspiratiile acestuia. Din labirintul de interese, stari conflictuale proprii lumii afacerilor, iese si supavietuieste numai managerul care este capabil sa se transpuna in locul fiecarui client, care si-a format potentialul psih... vezi detalii

doc

Megatrans

Infiintata in anul 2002, Megatrans este o companie specializata in turismul national si european, detinand la ora actuala o vasta gama de furnizori care asigura accesul la: hoteluri, linii aeriene, companii rent-a-car, linii de croaziere. Compania dispune de un portal de rezervari complex (www.megatrans.ro) unde se pot gasi toate informatiile necesare unei calatorii ideale: descrierea destinatiilor si a hotelurilor, date despre zboruri, masini, nave de croaziera, preturi si rezervari. Datorita parteneriatelor pe care le intretine cu nenumarate companii de turism din mai toata Europa, Megatr... vezi detalii

doc

Lansare Filtru de Apa

1) Rezumat Pentru anul 2006, planul de marketing al firmei BeaApaBuna are ca scop lansarea unui produs de filtrare a apei. Vanzarile urmarite sunt de 1000 de bucati pe an si atingerea unei cote de piata de 5%. Acest lucru va fi posibil prin imbunatatirea politicii de pret, a publicitatii precum si a distributiei. Bugetul de marketing necesar este estimat la 100000RON. Previziunile arata o continua crestere a pietei filtrelor de apa in Romania in acest sens vom adopta doua strategii de atragere a clintelei: prima este cea de penetrare a pietei, departamentul considerand-o potrivita avand... vezi detalii

doc

Perspective pe piata bauturilor racoritoare

Pentru a urmarii mai bine evolutia pietei bauturilor racoritoare am incercat in prima parte a acestui eseu sa fac referire asupra pietei bauturilor pe total ,dupa care am facut cunoscute date referitoare la evolutia pietei bauturilor racoritoare. In tabelul de mai jos este identificata structura productiei industriale pentru bauturi : (procente) Bauturi 1992 '93 '94 '95 '96 '97 '98 '99 2000 2001 2002 2003 14.4 14.8 14.7 19.4 15.9 16.3 17.1 16.1 18.2 13.9 16.1 14.3 De asemenea se poate vedea mai jos productia unor categorii de produse din gama bauturilor: Principalele tipuri de pro... vezi detalii

doc

Atitudini si Opinii ale Populatiei Brasovene cu Privire la Pachetele de Servicii Oferite de Compania Tabita Tour

CAPITOLUL 1. STABILIREA TEMEI DE CERCETAT 1.1. JUSTIFICAREA ALEGERII TEMEI DE CERCETAT Tabita Tour este o componenta principala a Filadelfia Group,o companie cu capital 100% romanesc,care se bazeaza pe filosofia generala a grupului.Din acest grup mai fac parte: Filadelfia Turism, Filadelfia Marfa, Filadelfia Construct si DirectAsig. Tabita Tour este compania cu care a inceput povestea Filadelfia Group. In prezent este cea mai importanta companie din Nord-Vestul Romaniei in domeniul transportului intern si international de persoane si este premiata constant in topul firmelor din judetul ... vezi detalii

doc

Branding si Rebranding

Cei care au avut ocazia sa creeze branduri, stiu ca este o diferenta uriasa intre a crea un brand si a supune un brand, deja existent, unui proces de rebranding. In primul caz, libertatea de miscare e incomparabil mai mare. Uneori se ajunge la 10 sau chiar 20 de variante, foarte diferite, din care clientul alege, printr-un proces de eliminare succesiva, varianta finala, in care se vor investi toate resursele necesare. In al doilea caz, brand-ul exista, este asociat deja cu niste valori pe care nu ai cum sa le ignori. Procesul este mai delicat si, de cele mai multe ori, senzatia pe care o ... vezi detalii

doc

Marketing de La A la Z

- Marketingul nu este arta depistarii unor moduri ingenioase de a scapa de ce produci, ci este arta crearii unei valori veritabile pentru client. - Calitate, serviciu si valoare. - Principala problema cu care se confrunta firmele nu este deficitul de bunuri, ci deficitul de clienti. - In cadrul firmei, marketingul = departamentul de productie a clientelei. - Marketingul incepe inaintea existentei produsului. - Marketingul nu este un effort de vanzare pe termen scurt, ci un efort de investitie pe termen lung. - Lester Wunderman - "Laitmotivul revolutiei industriale a fost rugamint... vezi detalii

doc

Strategii de marketing

Importanta pe care o are marketingul in zilele noastre este tot mai evidenta, ea fiind probata cu realizari de mare rezonanta obtinute de catre marile corporatii ale lumii, dar si de catre intreprinderi de dimensiuni mai reduse, inclusiv de catre cele mici si mijlocii. Fiind o organizatie care isi adjudeca pozitia conducatoare pe piata, pentru Colgate&Palmolive marketingul este foarte necesar pentru a intelege necesitatile clientilor si pentru a gasi solutii care sa ii incante pe acestia. Oamenii de la Colgate&Palmolive trebuie sa stie cum se definesc si se segmenteaza pietele, cum... vezi detalii

Hopa sus!