Introducere ..3 Capitolul I: Concepte si notiuni privind outsourcing-ul 1. Delimitari conceptuale privind activitatea de consultanta .4 2. Particularitati esentiale ale activitatii de consultanta ...7 3. Tipurile te outsourcing.. ..10 4. Domeniile/activitatile externalizate ..11 Capitolul II : Studiul analitic al activitatii de outsourcing 1. Avantajele activitatii de outsourcing ..13 2. Trenduri curente si viitoare in outsourcing ...16 3. Inovatia prin outsourcing 17 4. Analiza pietei serviciilor de consulting din Republica Moldova . 19 Concluzii 23 Bibliografie 25
Introducere Procesul de globalizare economica, aparitia retelelor informationale globale au extins spatiul de activitate al agentilor economici, de aplicare a tehnologiilor si de derulare a afacerilor. Saturatia pietelor traditionale de desfacere impune cautarea unor noi abordari fata de consumatori atat pe piata interna, cat si pe cea externa, in acest context, creste cererea pentru serviciile consultantilor, ceea ce impulsioneaza companiile de consultanta de a activa eficient si operativ, de a stabili metode moderne de interactiune cu clientii, tinand cont de specificul si orientandu-se spre necesitatile acestora. Una din problemele care limiteaza dezvoltarea activitatii de consultanta, in Republica Moldova, este insuficienta suportului fundamental, lipsa investigatiilor teoretice si practice, care sunt necesare companiilor de consultanta pentru organizarea si dezvoltarea activitatii sale. Ca urmare, este actuala si importanta cercetarea tendintelor specifice acestei piete, elaborarea de solutii si recomandari menite sa contribuie la dezvoltarea activitatii de consultanta. Scopul consta in identificarea factorilor si aspectelor de dezvoltarea a activitatii de outsourcing care fac aceasta activitate una inovativa si care ofera avantaj concurential. Pentru realizarea scopului au fost formulate urmatoarele obiective: - Analiza aspectelor teoretice ale activitatii de consultanta si outsourcing; - Cercetarea trasaturilor specifice ale activitatii de outsourcing ca un domeniu distinct de activitate; - Determinarea factorilor de influenta si tendintelor ce se manifesta pe piata internationala a serviciilor de consultanta; - Identificarea outsourcing-ului ca instrument de formare a avantajelor concurentiale; - Evaluarea situatiei pe piata autohtona a serviciilor de consultanta, avantajele si limite pietei respective; - Identificarea cailor de valorificare a oportunitatii outsourcing ului international in Republica Moldova. Metodologia de cercetare In procesul cercetarii, au fost utilizate urmatoarele metode stiintifice: metoda abstractiei stiintifice, analiza si sinteza stiintifica, metoda comparativa, metoda observarii, metoda tabelara, analiza statistica. Suportul teoretico-stiintific si metodologic al lucrarii il constituie cercetarile savantilor notorii din Republica Moldova si strainatate, mai ales pe baza cercetarii facute de economistul Zubco Roman. Cuvinte Cheie: consiliere, consultanta, externalizare; internalizare; management Consulting; outsourcing, Capitolul I: Concepte si notiuni privind outsourcing-ul 1. Delimitari conceptuale privind activitatea de consultanta Mediul economic contemporan se afla la o etapa de dezvoltare accelerata, caracterizata printr-o succesiune continua de transformari si restructurari ale fluxurilor comerciale, financiare si informationale. In mare masura, acest schimbari sunt conditionate de atragerea si implementarea realizarilor din domeniul tehnico-stiintific, astfel cunostintele si informatiile devin decisive in formarea avantajelor competitive ale intreprinderilor. Specificul si prioritatile economiei bazate pe cunoastere genereaza o crestere insemnata a cererii pentru servicii intelectuale la nivel mondial. In vederea mentinerii si sporirii competitivitatii, agentii economici, indiferent de talia lor, sunt nevoiti sa evolueze continuu prin aplicarea de noi tehnologii, know-how si tehnici manageriale modeme, ceea ce, la randul sau, stimuleaza volumul tranzactiilor din sfera serviciilor intelectuale. Conceptul de outsourcing este definit ca fiind procesul de externalizare a unor procese interne ale unei companii. Termenul este o sinteza a expresiei engleze ,,outside-resource-using", in traducere libera, utilizare de resurse externe. Este un proces eficient si putin costisitor, daca este folosit intr-un mod eficient. [3] Desi notiunea de consultanta este relativ nou, totusi, cristalizarea acestui termen a fost precedata de un solid fundament stiintific, care s-a constituit inca o data cu formarea managementului ca disciplina de studiu. Mai exact, inceputurile consultingului se regasesc in perioada 1880-1890, gratie aportului unor mari specialisti prin lucrari menite sa rentabilizeze unitatile manufacturiere. Acesti savanti au fost Dr. Arthur Demon Litele, profesor la Institutul de Tehnologie Massachusetts si fondatorul managementului stiintific Frederic Winslet Taylor. In remarcabila sa lucrare, "Organizarea stiintifica a muncii", Taylor a argumentat o multime de principii de baza, pe urma aplicarii carora productivitatea muncii angajatilor a crescut de patru ori, iar salariile lor de doua ori, acestia obosind mai putin, astfel cercetarile lui Taylor au creat premisele aparitiei activitatii de Consulting [1]. In 1899 se infiinteaza prima firma de consultanta - "Emerson Company", condusa de Arlington Emerson. In general, perioada 1900- 1919 se caracterizeaza printr-o dezvoltare accelerata a activitatii de consultanta. Atunci, activau, preponderent, consultanti independenti, precum Edwin G. Boz, care efectueaza o serie de studii pentru societati de renume ca "Goodyear Tire" si "Canadian Pacific Railroad", in 1914, infiintand la Chicago propria companie de Consulting, sub numele de "Business Research Services" [1].
1. Zubco R. Dezvoltarea activitatii de consultanta si outsourcing international in conditiile globalizarii economice, 2016 2. Lobanov N. Tranzactii comerciale internationale: curs univesitar, 2012 3. ACG (Computer Generated Solutions) - Ce este outsotrcing-ul? 4. http://romania.cgsinc.com/wp-content/uploads/2015/05/ebook-Ce-este-Outsourcing-ul.pdf 5. Lobanov N Aspecte ale delocalizarii in economia modiala. Competivitate si inovare in economia cunoasterii: conf. st. intern., 2010 6. L-T. Friedman, Pamantul este plat, Ed. Poli-rom, Iasi, 2007 7. K. B. Olsen, "Productivity Impacts of Off-shoring and Outsourcing: A Review" OECD 2006, pg. 9, http://www.oecd.org/sti/working-papers 8. Ozmen, K., Prezentarea serviciilor de outsourcing TI, lucrare prezentata la Conferinta Internationala de Oursourcing, Bucuresti, 9 aprilie 2003 9. Andrew Kakabadse, Nada Kakabadse, European Management Journal Vol. 20, No. 2, p. 191, April 2002
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).