Organizarea activităților de marketing Apple

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3
Prima parte. Teorie 
Organizarea activitatilor de marketing. 
Programul de marketing _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ___ 5
Subcap. I Situatia generala a intreprinderii _ _ _ _ _ _ _ 6
Subcap. II Studiul mediului _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 7
Subcap. III Obiective de marketing _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 8
Subcap. IV Strategia de marketing _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 8
Subcap. V Tactici de marketing _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ 9
Subcap. VI Elaborarea strategiei de marketing_ _ _ _ _ _ 9
Partea a II-a
I. Istoric si prezentare generala a companiei _ _ _ __ _ 11
II. Organizarea activitatilor de marketing- Apple Inc. _ 13
Subcap. I Produsul _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _14
Subcap. II Pret _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 15
Subcap. III Strategie de marketing _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 16
Concluzii _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 17
Bibliografie _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 18


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Gandindu-ma la situatia actuala, anume COVID- 19 si la cum companiile trebuie sa reziste sau sa se reinventeze, am ales sa vorbesc in acest proiect despre ceea ce este mai mult decat recomandat, organizarea activitatilor de marketing. De fapt, aceasta reprezinta o provocare, o competitie pentru viitor ce vizeaza cresterea posibilitatilor viitoare pe care compania le-ar putea exploata dintr-o vasta multime de posbilitati, indiferent ca vorbim despre sisteme informationale, servicii financiare, industria farmaceutica sau alte tipuri de servicii.
Aceasta lucrare este structurata in doua parti; In prima parte este prezentata partea teoretica a organizarii activitatilor de marketing, respectiv programului de marketing, iar cea de-a doua parta prezinta reactia companiei Apple in ceea ce priveste organizarea si manifestarea activitatilor de marketing.
Dupa cum spun Al Ries si Jack Trout, ,, nu poti sa ghicesti viitorul, insa poti sa te orientezi in functie de curente" astfel companiile pot profita, intr-o oarecare masura de schimbarile ce apar.
Multe societati mari sunt pline de creativitate si energie, de spirit competitiv si aspiratia nestapanita de a castiga, respectiv de a avea succes. Pentru a realiza acest lucru, in contextul organizarii activitatilor ce tin marketing, adaptabilitatea este punctul forte. Necestiatea de a fi pragmatic, practic si in acelasi timp creativ este reflectata de nevoia constanta de monitorizare, analiza si organizare a modului in care vor decurge activitatile.
Intradevar, elaborarea strategiilor de marketing si organizarea viitorului sunt operatiuni greu spre imposibil de realizat in lipsa unor studii previzionale de amploare. Cunoasterea reprezinta forta majora a marketingului reprezentata de o cercetare corespunzatoare a situatii trecute, actuale si posibila din viitor.
Alegerea obiectivelor programului si stabilirea planului de actiuni reprezinta provocari pe care companiile le intampina, inclusiv compania Apple.
Prima parte
Teorie
Organizarea activitatilor de marketing. Programul de marketing
Pentru a crea ocazii suplimentare de utilizare a produsului/serviciului, un program de marketing poate avea rolul de a comunica caracterul adecvat si avantajele utilizarii marcii, in situatii noi sau existente si sa le reaminteasca consumatorilor sa foloseasca produsul/marca.
O alta abordare a programului de marketing este aceea de a identifica noi oportunitati, de a-i dezvolta/ mari sfera de utilizare.
Un program de marketing are la baza, printre altele si o comparatie (a celor 4 P) intre produsul, pretul, distributia, forta de vanzare, modalitatile de publicitate si promovare ale principalilor concurenti.
Cu toate acestea, programul de marketing este unul distinct, adaptabil cerintelor pietei, obiectului de activitate al firmei.
In ceea ce priveste alegerea programului de marketing, in general companiile trebuie sa decida gradul de adaptabilitate in concordanta cu situatiile date: locale, politice, publice, etc.
In functie de marimea societatii, aceasta poate alege folosirea unui mix de marketing standardizat la nivel global sau unui mix de marketing adaptat.
Prima optiune se refera la standardizarea productiei, a canalelor de distributie, a publicitatii, aceasta generand minimizarea costurilor de marketing, marirea puterii si sferei de acoperire.
Cea de-a doua optiune are la baza ajustarea programului de marketing in functie de piata tinta.
In decalogul marcilor globale este mentionata pastrarea echilibrului intre standardizare si adaptare, anumite elemente ale programului 
de marketing putand fi standardizate (ambalajul, numele de marca), in timp ce
altele impun un grad mai mare de adaptare (canalele de distributie).
Dupa cum am sustinut si in introducere, cunoasterea este forta majora a marketingului. De aceea este nevoie de o analiza clara a elemente ce contureaza conceptul de marketing, anume o analiza a celor 4 P pentru a descrie situtia general a unei intreprinderi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea activitatilor de marketing Apple.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

Links
https://apple-history.com/ - mai, 2020
https://cristianflorea.ro/iphone-se-2020/ 
https://www.apple.com/iphone-se/
https://www.businessinsider.com/digital-health-ecosystem-report
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-30/apple-tests-its-secrecy-somewhere-new-employee-homes - mai, 2020
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-30/apple-squeezes-growth-out-of-pandemic-ravaged-quarter - mai, 2020
https://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/250740/iphone-se-2-ar-putea-deveni-cel-mai-popular-telefon-apple-lansare-si-pret.html
https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/042815/story-behind-apples-success.asp
Carti
Al Ries & Kack Trout, ,, Cele 22 de legi imuabile ale marketingului", editura Brandbuilders, 2004;
Ph. Kotler, ,,Managementul marketingului", editura Editura Teora, 1998;
Ph.Kotler, ,,Principle of Marketing";
Peter Thiel, ,,Zero to One", edit. Virgin Books, 2015;
Gerald A. Michaelson & Steven Michaelson, ,,Sun Tzu Strategii de marketing", edit. Brandbuilders, 2007;
Gary Hamel & Prahalad, ,,Competitie pentru viitor", edit. Meteor Press, 2008;
Apple Inc., Jason D. O'Grady, edit. Greenwood publishing Group, 2009;
T. Gherasim: ,,Elemente de marketing", Editura Moldovita, 1995.
T. Gherasim: ,,Marketingul intr-o abordare critica", edit. George Bacovia, Bacau, 2009
Suport curs Marketing International; 
Suport curs Marketing, Juganaru Mariana;
Suport curs Publicitate si Promovare, Muhcina Silvia.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!