Organizare Managerială

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 4433
Mărime: 68.56KB (arhivat)
Publicat de: Silvian Prodan
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Organizarea managerială

Organizarea managerială are o sferă largă de cuprindere. Ea vizează în mod deosebit organizarea ansamblului activităților unei organizații. Acest lucru presupune atât activități desfășurate de manager pentru crearea cadrului normal de funcționare a fiecărei oganizatii, cât și activității desfășurate de specialiști privind organizarea, sincronizarea și armonizarea activitatiilor ce au loc în fiecare domeniu distinct al acesteia. Organizarea managerială în cadrul firmelor are că scop asigurarea unei combinări cât mai raționale a resurselor existente (materiale, umane, financiare), stabilirea cu precizie a atributilor și sarcinilor ce revin salariatiilor, construirea cadrului structural care să permită manifestarea acestui ordin necesar desfășurări unor activități eficiente.

De remarcat că organizarea managerială se bazează, pe de o parte, pe diviziunea muncii pe orizontală, care duce la precizarea și fixarea atributilor și sarcinilor ce revin salariaților și pe de o altă parte pe diviziunea munci pe verticală, care asigură stabilirea unor niveluri de autoritate și precizarea raporturilor dintre ele.

Corespunzător conținutului organizări, se pot desprinde două forme ale organizări manageriale, și anume: organizarea procesuală și organizarea structural.

Organizare procesuală

Organizarea mangeriala se realizează având la bază următoarele critere:

a)identificarea și clasificarea activităților;

b)diviziunea muncii de ansamblu în activități în funcție de obiectivul ce trebuie atins;

c)gruparea activităților în așa fel în cât să se realizeze în conditi de eficientă maximă obiectivă;

d)stabilirea de norme și regului de acțiune, astfel încât să se mențină ordinea iar eficiența să fie maximă;

e)determinarea, pentru fiecare obiectiv de muncă, a managerului sau a persoanei delegate cu atribuțiuni de manager;

f)stabilirea comunicațiilor pe orizontală și verticală;

g)orientarea tuturor eforturilor către obiectivul stabilit.

Obiectivele organizației stabilite ca urmare a procesului de previziune pot fi privite drept caracterizări cantitative și calitative ale scopurilor urmărite de unitate.Ele se pot împărți în funcție de sfera de cuprindere și importanță în mai multe categorii:

a)obiective fundamentale;

b)obiective derivate de gradul I (principale);

c) obiective derivate de gradulII (secundare);

d)obiective specifice;

e)obiective individuale.

Conceptul de funcțiune urmărește realizarea unei ordonari a activităților de cadrul organizației, o delimitare și sistematizare a acestora pe grupe de activități omogene, specializate. Cunoașterea functilor organizației ne permite să ne facem imagine corespunzătoare asupra proceselor de transformare care au loc în cadrul ei.

Funcțiunea - așa cum am văzut - este constituită din mai multe activități. Activitatea are o sferă de cuprindere mai redusă decât funcțiunea, cuprinzând procese de muncă cu un grad de omogenitate sau similiaritate mai ridicată. De fapt, ea constă în ansamblu atributilor omogene ce se îndeplinesc de către salariați ce posedă cunoștințe de specialitate dintr-un domeniu mai restrâns și care concura la realizarea unui obiectiv specific. La rândul ei, atribuția se poate divide în sarcini. Sarcină reprezintă o componenta de bază complexa a unui proces complex sau a unui proces de muncă simplu ce contribuie la realizarea unui obiectiv individual, care, de regulă se atribuie spre realizarea unei singure persoane. La divizarea atribuțiilor în sarcini se au în vedere calificarea, cunoștințele, deprinderele și aptitudinile salaritilor.

Funcțiunea poate fi definita ca un ansamblu de activități omgene sau complementarea a căror derulare urmărește realizarea unor obiective concrete ale organizației. Gruparea activităților pe funcțiuni se face pe baza următoarele crietrii:

1)de identitate;

2)de complementaritate;

3)de convergență.

Preview document

Organizare Managerială - Pagina 1
Organizare Managerială - Pagina 2
Organizare Managerială - Pagina 3
Organizare Managerială - Pagina 4
Organizare Managerială - Pagina 5
Organizare Managerială - Pagina 6
Organizare Managerială - Pagina 7
Organizare Managerială - Pagina 8
Organizare Managerială - Pagina 9
Organizare Managerială - Pagina 10
Organizare Managerială - Pagina 11
Organizare Managerială - Pagina 12
Organizare Managerială - Pagina 13
Organizare Managerială - Pagina 14
Organizare Managerială - Pagina 15
Organizare Managerială - Pagina 16
Organizare Managerială - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Organizare Manageriala.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Relația dintre Motivația în Muncă și Cultura Organizațională

INTRODUCERE În ultimii ani, societatea românească trece printr-o perioadă caracterizată de o continuă schimbare socială: se schimbă normele...

Organizarea managerială la SC Miruna Internațional Impex SRL

REZUMAT Lucrarea este structurată pe opt capitole după cum urmează: în primul capitol am prezentat conceptul de organizare, urmat de al doilea...

Organizarea managerială - studiu de caz pe firma SC Cushman and Wakefield Activ Consulting SRL

ORGANIZAREA MANAGERIALĂ Prima etapa a procesului managerial, planificarea se defineste ca punerea în opera a deciziei adoptate. Ea permite...

Organizarea managerială - studiu de caz pe școala generală cu clasele I-VIII, Șerbăuți, Suceava

ORGANIZAREA MANAGERIALĂ la nivelul unitatilor de invatamant Organizarea manageriala vizeaza saltul de la structurile ierarhice liniare...

Organizarea contabilității manageriale

1.Obiectul contabilităţii de gestiune: Contabilitatea realizează reprezentarea internă şi externă a unei întreprinderi. Această reprezentare...

Aspecte teoretice și practice privind implementarea contabilității manageriale la o entitate din sfera producției

Aspecte teoretice si practice privind oragnizarea contabilitatii manageriale la societatea S.C. “MARIFLOR PRODCOM” S.R.L. 1 Prezentarea generala...

Aspecte teoretice și practice privind implementarea contabilității manageriale la societatea SC Creator SRL Chișinău

1. Prezentarea generală a SC CREATOR S.R.L. 1.1 Istoricul firmei Societatea comercială “Creator ” SRL este situată în Chisinău , pe strada Calea...

Raționalizarea Procesului Decizional prin Utilizarea unor Metode Moderne de Conducere

INTRODUCERE Managementul ca stiinţă si artă se exprimă valoric prin aplicarea în viaţa de zi cu zi, în instituţii, firme, companii s.a., a...

Ai nevoie de altceva?