Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2084
Mărime: 36.69KB (arhivat)
Publicat de: Gregorian Pop
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Teodorescu Nicolae

Extras din referat

Introducere

Internetul are un rol foarte important asupra oamenilor, mulţi cercetători susţinând că acesta transformă societatea.

În România, faţă de alte ţări din Europa, Internetul a pătruns relativ încet. Dacă din punct de vedere al resurselor informaţionale disponibile evoluţia este încă dificilă, din punct de vedere al infrastructurii lucrurile au avansat destul de mult. Conform informațiilor oferite de Autoritatea Națională pentru Comunicații (ANC), numărul domeniilor .ro a înregistrat creșteri constante anual, de la un număr de 249.730 în noiembrie 2007, la 352.868, în decembrie 2008.

Traficul Online în 2010

Comerţul electronic cu plata online cu cardul a crescut în 2010 cu 38% comparativ cu anul precedent, atingând valoarea de 127,8 milioane de euro, conform datelor furnizate de Romcard. Potrivit aceleiaşi surse, numărul de tranzacţii procesate a crescut cu 82% faţă de 2009, înregistrându-se 2,26 milioane de tranzacţii. În aceeaşi perioadă, în sistemul ePayment s-au procesat 2,08 milioane de tranzacţii, la o valoare de 121 de milioane de euro.

Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianţi pe piaţă, care au căutat atât extinderea businessului în mediul online, cât şi soluţii mai avantajoase la costuri mai mici. Cumpărătorii, pe de altă parte, au fost foarte receptivi la promoţii şi reduceri de preţ, astfel încât campaniile cu concept clar şi implementare

eficientă au reuşit să atragă plătitori din offline în online.

În 2010, în sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 58 de euro, în scădere faţă de valoarea înregistrată în 2009, de 79 de euro. Industriile în care s-au procesat cele mai multe tranzacţii online au fost: telecomunicaţiile, turismul, plata utilităţilor, serviciile, retail-ul şi divertismentul.

Pentru 2011, estimările GECAD ePayment indică aceeaşi tendinţă ascendentă şi ritm de creştere ca şi în 2010. Pe piaţă se vor impune comercianţii online care se diferenţiază atât prin preţ, dar mai ales prin pachetele de produse şi servicii oferite. De asemenea, magazinele online se vor diferenţia din ce în ce mai mult faţă de cele tradiţionale, prin introducerea de produse noi, specializate sau de nişă, în contextul în care vor fi favorizate atât de avantajul proximităţii – la un click distanţă de cumpărător, cât şi de costurile reduse de stocare şi prezentare a produselor.

Profilul utilizatorului român de Internet

Rezultatele campaniei de Studii demografice trafic.ro arată că anul acesta, bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), cu aproximativ 6% procente în plus faţă de utilizatorii de sex masculin (47%). Topul este dominat de vârsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârste de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) şi 40 - 49 ani (14%).

În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proportie de 34% şi studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta în poziţiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.

În ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit. Aproximativ 25% câştigă sub 1.000 lei şi peste 50% au salarii ce depăşesc 1.000 lei. În contextul declinului economic doar 7,5 % dintre respondenţi au peste 1.000 euro comparativ cu anul trecut când 10 % aveau aceste câştiguri.

Conform studiului, o majoritate covarsitoare deţine cel puţin un telefon mobil (95%), un calculator (PC) / laptop (95%) şi un televizor (89%). De asemenea, o pondere importanta în produsele achiziţionate o ocupă electrocasnicele: frigider (88%) şi maşina de spălat rufe automată (82%).

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenţi intentionează să-şi cumpere maşină, în timp ce 44% deţin deja un autovehicul. De asemenea un sfert plănuiesc achiziţionarea unui apartament, ţinând cont că 8% deţin deja o casă de vacanţă.

Modelul scris de Robert J. Kauffman, Dongwon Lee si Lee Jung, Byungjoon Yoo

Începând cu ultima parte a anilor 1990, au apărut firme hibrid, care imbinau canalul tradiţional cu cel online oferind un potenţial de creştere în sectorul comerțului electronic. Dar, în practică, extinderea canalului aduce mai multe probleme privind prețul în afaceri.

„Ar trebui o firmă hibrid să practice același preţ atât în canalul online, cât și în cel tradiţional? Sau ar trebui să perceapă un preţ mai mic în canalul online?”

Preview document

Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 1
Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 2
Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 3
Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 4
Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 5
Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 6
Model de Analiză a Strategiilor de Preț pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distribuție - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Model de Analiza a Strategiilor de Pret pentru Firmele care Aleg Diversificarea Canalelor de Distributie.docx

Te-ar putea interesa și

Marketing Bancar

CAPİTOLUL 1 - CONCEPTUL DE MARKETİNG BANCAR 1.1. DEFİNİŢİA MARKETİNGULUİ BANCAR Marketingul bancar se referă la acţiunile întreprinse prin bănci...

Distribuție și Merchandising

Experienta educativa de la Universitatea Romano-Americana vine in sprijinul studentului cu invitatia de a parcurge impreuna drumul dificil catre...

Ai nevoie de altceva?