Mixul de marketing - SC Năsturel SRL

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2568
Mărime: 6.26MB (arhivat)
Publicat de: Alistar Diaconu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: N Dospinecu
Predat la marketing fac FEAA univ UAIC

Extras din referat

DESPRE

SC NĂSTUREL SRL este o companie tânară şi dinamică, ce îşi are sediul în Iaşi. Înfiinţată în 2004, a ajuns astăzi o firmă de accesorii textile apreciată de multă lume deoarece răspunde cu profesionalism la cerinţele tot mai diversificate ale clienţilor săi. Suntem specializaţi în domeniul accesoriilor textile, şi anume: nasturi, paiete şi mărgele.

SC NĂSTUREL SRL şi-a propus ca la sfârşitul lunii aprilie anul curent să lanseze pe piaţa Iaşiului un nou produs: nasturi din aur alb cu diamante. Pentru a-şi îndeplini obiectivul a fost nevoie de o cunoaştere amănunţită a mediului de marketing. În urma cercetării am aflat următoarele:

- Mediul economic - este puternic influenţat de puterea de cumpărare, care în judeţele din Moldova, printre care se numară şi Iaşiul, este scăzută datorită salariilor mici şi a preţurilor ridicate.

- Mediul politic şi juridic – elementul cheie este legea impozitului forfetar ce a dus la creşterea cheltuielilor firmei.

- Mediul natural - SC NĂSTUREL SRL dispune de o tehnologie nepoluantă, protejând mediul şi combatând degradarea lui.

- Piaţa ţintă: noul produs se adresează potenţialilor clienţi din Moldova, în special celor din judetul Iaşi, atât bărbaţilor, cât şi femeilor, cu un venit lunar ridicat, cărora le place luxul, care au un stil de viaţă activ şi adoptă ţinute office în marea majoritate a timpului.

- Concurenţi: în România nu există nicio firmă autohtonă cu acelaşi obiect de activitate: confecţionarea nasturilor din aur alb cu diamante, însă există totuşi în Londra, Veneţia, Paris câteva firme care activează şi pe piaţa noastră prin intermediul distribuitorilor.

- Tendinţele pieţei: se estimează că piaţa nasturilor din aur va creşte la nivel naţional datorită preferinţei consumatorilor sofisticaţi pentru lux şi pentru a se diferenţia de alte categorii sociale. Piaţa nasturilor mai poate creşte prin tehnici de stimulare a consumului şi de loializare a consumatorilor. Aceştia vor şti să pună accent pe calitatea produselor oferite şi totodată vor şti să facă diferenţa între produsele originale şi cele contrafăcute. O altă tendinţă va fi preferinţa consumatorilor de a asorta nasturii cu întreaga ţinută pe care o poartă.

SC NĂSTUREL SRL a mai făcut o cercetare, în afară de cea în care dorea să cunoască mediul de marketing, pentru a afla opinia eşantionului supus cercetării despre accesoriile vestimentare de lux şi daca ar fi interesaţi să le achiziţioneze.

Ca metodă a cercetării de marketing am ales ancheta de tip stradal pentru că presupune implicarea afectivă a respondentului, este cea mai bună cale de clarificare a răspunsurilor, de către anchetator, pentru că se realizează cu fonduri relativ mici şi permite observarea reacţiilor la întrebările adresate, testând sinceritatea răspunsurilor primite. Instrumentul anchetei folosit este chestionarul.

Pentru această cercetare s-au luat în considerare mai multe obiective. Un prim obiectiv era acela de a afla dacă nasturii sunt pentru respondenţi un accesoriu vestimentar. În proportie de 90% am aflat că nasturii reprezintă un accesoriu vestimentar pentru eşantion.

Al doilea obiectiv este de a afla ce importanţă acordă respondenţii nasturilor, atunci când achiziţionează un obiect vestimentar. Astfel 40,74% din eşantion a considerat că este influenţat oarecum, în momentul luării deciziei de cumpărare a obiectelor vestimentare, de către nasturi.

Un alt obiectiv este acela de a descoperi ce tip de aur: alb, galben sau roz preferă eşantionul pentru nasturii cu diamante. 14,81% din respondenţi au răspuns că preferă aurul alb celui roz şi galben. Astfel am aflat că aurul folosit pentru noul produs pe care-l lansăm este conform cu dorinţele lor.

Un ultim obiectiv este acela de a afla dacă nasturii din aur cu diamante îi poziţionează şi le influenţează statutul social. În proporţie de 40,74% am aflat că persoanele ce îşi permit achiziţionarea unor astfel de obiecte de lux deţin şi o poziţie în societate.

În concluzie, pentru această cercetare de marketing s-au utilizat 574 lei, 60 ore de munca şi 2 persoane.

Preview document

Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 1
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 2
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 3
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 4
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 5
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 6
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 7
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 8
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 9
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 10
Mixul de marketing - SC Năsturel SRL - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Mixul de Marketing - SC Nasturel SRL.doc

Ai nevoie de altceva?