Mixul de Marketing - SC Nasturel SRL

Extras din referat Cum descarc?

DESPRE 
SC NASTUREL SRL este o companie tanara si dinamica, ce isi are sediul in Iasi. Infiintata in 2004, a ajuns astazi o firma de accesorii textile apreciata de multa lume deoarece raspunde cu profesionalism la cerintele tot mai diversificate ale clientilor sai. Suntem specializati in domeniul accesoriilor textile, si anume: nasturi, paiete si margele.
SC NASTUREL SRL si-a propus ca la sfarsitul lunii aprilie anul curent sa lanseze pe piata Iasiului un nou produs: nasturi din aur alb cu diamante. Pentru a-si indeplini obiectivul a fost nevoie de o cunoastere amanuntita a mediului de marketing. In urma cercetarii am aflat urmatoarele:
- Mediul economic - este puternic influentat de puterea de cumparare, care in judetele din Moldova, printre care se numara si Iasiul, este scazuta datorita salariilor mici si a preturilor ridicate.
- Mediul politic si juridic - elementul cheie este legea impozitului forfetar ce a dus la cresterea cheltuielilor firmei. 
- Mediul natural - SC NASTUREL SRL dispune de o tehnologie nepoluanta, protejand mediul si combatand degradarea lui.
- Piata tinta: noul produs se adreseaza potentialilor clienti din Moldova, in special celor din judetul Iasi, atat barbatilor, cat si femeilor, cu un venit lunar ridicat, carora le place luxul, care au un stil de viata activ si adopta tinute office in marea majoritate a timpului.
- Concurenti: in Romania nu exista nicio firma autohtona cu acelasi obiect de activitate: confectionarea nasturilor din aur alb cu diamante, insa exista totusi in Londra, Venetia, Paris cateva firme care activeaza si pe piata noastra prin intermediul distribuitorilor.
- Tendintele pietei: se estimeaza ca piata nasturilor din aur va creste la nivel national datorita preferintei consumatorilor sofisticati pentru lux si pentru a se diferentia de alte categorii sociale. Piata nasturilor mai poate creste prin tehnici de stimulare a consumului si de loializare a consumatorilor. Acestia vor sti sa puna accent pe calitatea produselor oferite si totodata vor sti sa faca diferenta intre produsele originale si cele contrafacute. O alta tendinta va fi preferinta consumatorilor de a asorta nasturii cu intreaga tinuta pe care o poarta. 
SC NASTUREL SRL a mai facut o cercetare, in afara de cea in care dorea sa cunoasca mediul de marketing, pentru a afla opinia esantionului supus cercetarii despre accesoriile vestimentare de lux si daca ar fi interesati sa le achizitioneze.
Ca metoda a cercetarii de marketing am ales ancheta de tip stradal pentru ca presupune implicarea afectiva a respondentului, este cea mai buna cale de clarificare a raspunsurilor, de catre anchetator, pentru ca se realizeaza cu fonduri relativ mici si permite observarea reactiilor la intrebarile adresate, testand sinceritatea raspunsurilor primite. Instrumentul anchetei folosit este chestionarul. 
Pentru aceasta cercetare s-au luat in considerare mai multe obiective. Un prim obiectiv era acela de a afla daca nasturii sunt pentru respondenti un accesoriu vestimentar. In proportie de 90% am aflat ca nasturii reprezinta un accesoriu vestimentar pentru esantion.
Al doilea obiectiv este de a afla ce importanta acorda respondentii nasturilor, atunci cand achizitioneaza un obiect vestimentar. Astfel 40,74% din esantion a considerat ca este influentat oarecum, in momentul luarii deciziei de cumparare a obiectelor vestimentare, de catre nasturi. 
Un alt obiectiv este acela de a descoperi ce tip de aur: alb, galben sau roz prefera esantionul pentru nasturii cu diamante. 14,81% din respondenti au raspuns ca prefera aurul alb celui roz si galben. Astfel am aflat ca aurul folosit pentru noul produs pe care-l lansam este conform cu dorintele lor.
Un ultim obiectiv este acela de a afla daca nasturii din aur cu diamante ii pozitioneaza si le influenteaza statutul social. In proportie de 40,74% am aflat ca persoanele ce isi permit achizitionarea unor astfel de obiecte de lux detin si o pozitie in societate.
In concluzie, pentru aceasta cercetare de marketing s-au utilizat 574 lei, 60 ore de munca si 2 persoane.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing - SC Nasturel SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!