Mixul de Marketing - Friteuza

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1586
Mărime: 17.86KB (arhivat)
Publicat de: Olimpiu Stan
Puncte necesare: 5

Cuprins

  1. 1.Titlul cercetarii 2
  2. 2.Problema decizională 2
  3. 3.Obiectivele cercetării 2
  4. 4.Metoda cercetării 3
  5. 4.1. Elaborarea chestionarului 3
  6. CHESTIONAR 5
  7. 5.Operaţionalizarea 8
  8. 5.1. Prelucrarea informaţiilor 8
  9. 6.Rezultatele cercetării 9
  10. 7.Bugetul 9
  11. Bibliografie 10

Extras din referat

1.Titlul cercetarii

Consumatorii sunt oameni care acţionează individual sau în grupuri mici şi care achiziţionează bunuri şi servicii pentru scopuri personale,pentru satisfacerea unor nevoi specifice.Comportamentul cumpărătorului reflectă conduita oamenilor în cazul cumpărării şi consumului de produse.

Astfel că ne-am decis să facem o cercetare de marketing înainte de a lansa produsul pe piaţă, pentru a cunoaşte mai bine intenţiile de cumpărare, venitul, gospodăria, magazinul, modul de cumpărare, caracteristicile, cerinţele şi motivaţiile potenţialilor clienţi.Deci titlul cercetării noastre de marketing este „Comportamentul consumatorului”.

2.Problema decizională

După efectuarea mediului de marketing au ieşit în evidenţă anumite deficienţe aflate în strânsă legătură cu caracteristicile pieţei din România.

Una dintre probleme o reprezintă lansarea noului produs pe piaţă,numit friteuză,precum şi impactul ce-l va avea acesta asupra consumatorilor,în sensul dacă produsul va fi vandabil sau nu.

3.Obiectivele cercetării

1. Gradul de acoperire a intenţiilor de cumpărare pentru friteuze

( materializarea lor în cumpărări efective).

2. Repartiţia intenţiilor de cumpărare pentru friteuze în funcţie de venituri.

3. Repartiţia intenţiilor de cumpărare pentru friteuze în funcţie de numărul de membrii ai familiei.

4. Repartiţia intenţiilor de cumpărare pentru friteuze în funcţie de diversele caracteristici ale acestora: capacitatea(2 litri), numărul de programe(unu sau doi), viteza de prăjire,timp maxim de programare (15-20min), consumul de ulei , consumul de energie electrică (KW/h),putere(2000W), capacitatea coşului(1 kg), carcasa termoizolantă etc.

5. Repartiţia intenţiilor de cumpărare pentru friteuze în funcţie de tipul de magazin de unde cumpărătorii doresc să le achiziţioneze.

6. Repartiţia intenţiilor de cumpărare pentru friteuze în funcţie de modul de achiziţionare.

7. Identificarea motivelor care au dus la apariţia intenţiei de cumpărare.

8. Studierea gradului de înzestrare a gospodăriilor cu friteuze.

9. Identificarea ritmului de înlocuire a friteuzei.

4.Metoda cercetării

Cercetarea de marketing utilizează metode dezvoltate şi utilizate şi de alte ştiinţe.Metoda aplicată de firma noastră este ancheta.Aceasta reprezintă o analiză a unei populaţii date,în vederea obţinerii de răspunsuri precise referitoare la produsul nostru.

Această anchetă nu este exhaustivă,ci pe bază de sondaj,şi utilizează drept instrument chestionarul.Ancheta realizată de firma noastră este cea facută la domiciliu sau la locul de consum.Am optat pentru acest tip de anchetă întrucât pentru validarea răspunsurilor avem nevoie de informaţii suplimentare cu privire la personalitatea şi stilul de viaţă al repondenţilor,care pot fi observate doar acasă sau la serviciu (în cazul nostru,cumpărarea de electrocasnice mici,în special friteuze).

Perioada de culegere a informaţiilor: 28Martie – 30 Martie, timp de 2 ore/zi.

Modul de consemnare a răspunsurilor se va face prin înregistrarea răspunsurilor direct de către operatorul de interviu potrivit variantei alese de respondent.

4.1. Elaborarea chestionarului

Chestionarul este instrumentul de culegere a datelor, unul din cele mai importante elemente de care depinde reuşita unei cercetări selective. În elaborarea chestionarului s-a acordat atenţie următoarelor aspecte:

- identificarea caracteristicilor cuprinse în obiectivele cercetării şi ordonarea logică a acestora;

- formularea întrebărilor ce urmează a fi adresate subiectului investigat. S-au utilizat întrebări multiple, introductive, de identificare, etc. S-a acordat atenţie calităţii întrebărilor ( să fie suficient de specifice, să aibă limbaj simplu, să evite ambiguitatea, să fie neipotetice şi neprezumtive, etc);

- dimensionarea corespunzătoare, punerea în pagină şi aspectul estetic general;

- codificarea şi elaborarea listei de coduri:

Întrebarea 1: -nu mă interesează deloc->1

-neimportantă->2

-parţial important->3

-importantă->4

-foarte importantă->5

Preview document

Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 1
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 2
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 3
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 4
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 5
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 6
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 7
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 8
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 9
Mixul de Marketing - Friteuza - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Mixul de Marketing - Friteuza.doc

Te-ar putea interesa și

Proiect marketing - cercetare de piața - friteuzele

1. Introducere Cercetarea de marketing presupune culegerea, investigarea şi analiza informaţiilor legate de marketingul bunurilor, serviciilor,...

Proiect Marketing - Plan de Marketing pentru Friteuze

1. CONFIGURAREA PRODUSULUI 1.1. ATRIBUTE În centrul mixului de marketing al firmei se află produsul, celelalte componente fiind condiţionate de...

Mixul de Marketing - Friteuza NewTech

Capitolul 1. Analiza pieţii Lipsa timpului, apanaj al epocii moderne, a determinat o creştere a utilizării produselor care au ca avantaj...

Ai nevoie de altceva?