Mixul de marketing

Extras din referat Cum descarc?

In marketingul organizatiilor non-profit, mixul de marketing este definit ca un amestec, in proportii diferite, al elementelor apartinand celor patru politici (de produs, de pret, de distributie si de comunicatie promotionala) care constituie pilonii efortului de marketing al intreprinderii.
Cu alte cuvinte putem spune ca mixul de marketing este definit ca un ansamblu de instrumente tactice de marketing, controlabile, pe care organizatia le combina cu scopul de a produce pe piata-tinta reactia dorita. El cuprinde toate elementele de care se poate folosi o organizatie ca sa influenteze cererea pentru produsul sau. Aceste elemente pot fi impartite in patru categorii de variabile, cunoscute si sub numele de ,,cei 4 P": produsul, pretul, distributia (plasamentul) si promovarea .
Pe scurt continutul acestor variabile este :
Variabila ,,produs" cuprinde totalitatea bunurilor si serviciilor pe care firma le ofera pe piata.
Variabila ,,pret" se refera la suma de bani pe care consumatorii o platesc pentru a obtine produsul.
Variabila ,,distributie" cuprinde acele activitati ale firmei prin care produsul este pus la dispozitia consumatorilor vizati.
In fine, variabila ,,promovare" cuprinde activitatile de comunicare a avantajelor produsului si de convingere a consumatorilor vizati in vederea cumpararii lui.
Aceasta interpretare este valabila si in cazul mixului de marketing pentru organizatiile non-profit cu exceptia ca in acest caz un rol mai important il au politicile de produs si de promovare insa si celelalte doua politici se remarca astfel: politica de pret are un rol mai important in cazul organizatiilor non-profit din cadrul serviciilor publice iar politica de distributie se afirma in cadrul organizatiilor culturale (teatre, muzee).
In continuare sunt prezentate cele 4 elemente ale mixului de marketing in cadrul organizatiilor non-profit si sunt exemplificate.
Politica de produs in cadrul organizatiilor non-profit
Politica de produs in marketingul organizatiilor non-profit, se refera la realizarea si oferirea unui produs adaptat la asteptarile grupurilor-tinta determinate si ale societatii in ansamblul sau, in concordanta cu obiectivele organizatiei .
Exemple
In cazul organizatiei ,,Salvati copiii Romania", produsele sunt:
o servicii de ingrijire a copiilor fara adapost;
o organizarea de campanii de sensibilizare a opiniei publice si sprijinire a copiilor aflati in dificultate;
o cooperarea cu tinerii si cu copiii in vederea unei imbunatatiri durabile a vietii lor;
o sprijinirea copiiilor institutionalizati, copiii strazii care muncesc, copiii si tinerii dependenti de droguri, copiii refugiati si grupurile minoritare, copiii victime ale traficului de fiinte umane, copiii neacompaniati aflati pe teritoriul altor state;
In cazul organizatiei "Bate saua sa priceapa iapa", politica de produs din cadrul mixului de marketing cuprinde urmatoarele:
o salvarea, revitalizarea, sprijinirea si incurajarea traditiilor prin orice forma de turism in sa: pe cal, pe bicicleta si orice alta forma de deplasare calare;
o redescoperirea si promovarea mestesugurilor stravechi (potcovaria, selarie, construirea de care, carute si sarete);
o reprezentarea si sustinerea intereselor membrilor asociatiei in fata autoritatilor, organizatiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!