Mixul de Marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

. Mixul de marketing - concept

Conceptul de marketing mix a fost introdus in anul 1964 de Neil Borden, semnificand ideea de dozare si utilizare corecta a celor mai importante variabile de marketing, prin care firma actioneaza asupra pietei. La inceput Neil Borden a identificat 12 variabile: produsul, pretul, marca, distributia, vanzarea personala, publicitatea, promovarea vanzarilor, ambalarea, modalitatea de expunere a produselor, serviciile post-vanzare, logistica si cercetarea de marketing.

Modelul lui N. Borden a fost simplificat mai tarziu de Jerone McCarthy, rezumand mixul de marketing la cei 4P: produs, pret, promovare si distributie (product, price, place, promotion).

Mixul de marketing reprezinta combinarea resurselor firmei (materiale, financiare si umane) in cadrul unor programe de marketing, care au in vedere realizarea obiectivelor firmei.

In prezent, literatura de specialitate defineste componentele mixului de marketing, prin gruparea tuturor instrumentelor aflate la dispozitia firmei in jurul celor patru piloni ai activitatii de marketing, respectiv produs, pretul, distributie si promovare.

Mixul de marketing reprezinta o continuare a strategiei de piata , adica dupa ce firma isi defineste obiectivele strategice referitoare la piata, trebuie sa-si elaboreze in continuare strategii detailate referitoare la produs, pret, distributie si promovare.

Marketingul este ,,procesul manegerial care asigura identificarea,anticiparea si satisfacerea,in mod profitabil,a cerintelor consumatorilor"

Marketingul este ,,activitatea umana indreptata spre satisfacereanevoilor si dorintelorprin intermediulproceselor de schimb"(Kotler,1997).

Marketinguleste un ,,conceptorganizational,un ansamblu de metode,de procedee si tehnici de cercetare si actiune,de analiza,de previziune si control,dar si de organizare si promovarein intreprindere a unui spiritde cunoastere si anticipare a deplasarilor neincetate intervenite in conceptiile, atitudinile si conduita cumparatorilor,in preferintele si aspiratiile acestora.(Demetrescu,1969 p.3)

Marketingul este"intreaga afacere vazuta din punctul de vedere al rezultatului sau final,adica,din punct de vedere al consumatorului,scopul sau constand in a face vanzarea superflua,a cunoaste si a intelege consumatorul atat de bine incat produsul sau serviciul sa se poata vinde pe el insusi"(Druker,1969).

Aceste definitii pun in evidenta elementele majore ale marketingului:

o Marketingul are un caracter strategic si operational.

o Marketingul orienteaza actiunile unei firme sau personae individuale spre nevoile si cerinttele clientilor.

o Nevoile clientilor sunt satisfacute prin intermediul schimburilor in urma carora ambele parti trebuie sa obtina un profit.

o Ambele parti trebuie sa-si satisfacainteresele.

Definitiile date marketingului de-a lungul timpului pot fi grupate in trei categorii(Lambin 1994,Florescu 1992):

1. Ansamblul actiunilor si mijloacelor agresive de vanzare (publicitate,promovare si vanzare)utilizate pentru a cuceri pietele.In acest caz marketingul ar putea fi utilizat in cazul bunurilor de larg consum.

2. Ansamblul instrumentelor de analiza,metodelor de previziune si de cercetare a pietei utilizate in vederea cunoasterii cadrului dinamic al cererii si nevoilor consumatorilor.In acest caz marketingul este accesibil doar marilor intreprinderi care isi pot permite eleborarea unor studii ample si costisitoare.

3. Ansamblul instrumentelor de persuasiune care ceeaza un sistem in care individual apare ca obiect al unei exploatari pur comerciale din partea vanzatorului.

Analiza elementului central al definitiilor incluse in fiecare grupa permite identificarea celor trei dimensiuni ale marketingului:

o Dimensiunea operationala,realizarea activitatilor care permit patrunderea ,mentinerea si extinderea pe piata;

o Dimensiunea strategica,metodele si tehnicile de analizaa mediului si de fundamentare a strategiei;

o Dimensiunea cultural,conceptia,starea de spirit care orienteaza intregul demers al intreprinderii.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mixul de Marketing.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 566 cuvinte
Nr caractere:
8 725 caractere
Marime:
19.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, mix, concept, piata, produs, marca, vanzare
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!