Mix de Marketing - Minge de Baschet

Extras din referat Cum descarc?

Acest proiect evidentiaza perspectivele de dezvoltare ale firmei SC Ballux SRL si activitatea departamentului marketing din cadrul acesteia. SC Ballux SRL este o firma cunoscuta consumatorilor din Iasi prin activitatea sa in distributia si producerea de articole sportive. De curand, firma Ballux si-a extins activitatea si asupra producerii mingilor de baschet.Vom analiza mixul de marketing pe care il stabileste firma si directia de urmat pentru cucerirea unei cote de piata cat mai mari pe piata mingilor de bachet in judetul Iasi.
Lucrarea noastra se bazeaza pe cele patru elemente cheie ale unui mix de marketing:
- produsul privit ca un ansamblu de atribute tangibile si intangibile care satisfac o anumita trebuinta. Principiul de baza in acest caz, sustinut de firma, este obtinerea unui produs de la foarte bun spre excelent, pentru ca firmele care fabrica un produs de valoare medie vor avea un rezultat mediu;
- pretul ca expresie baneasca a valorii sau utilitatii marfurilor;
- distributia care este definita de canalele, retelele si circuitele de distributie ale produselor; mergem pe principiul eficientei obtinute pe operatiuni precise si rapide in ceea ce priveste productia, distributia si serviciile post-vanzare (garantie).
- promovarea privita ca fiind comunicarea firmei cu exteriorul. Pentru noi, promovarea reprezinta liantul care leaga celelalte elemente ale mixului, iar pentru a obtine un produs competitiv, departamentul de marketing trebuie sa adopte o strategie care sa propulseze ideea spre cel mai inalt nivel al importantei si profitabilitatii, dar pentru idei bune avem nevoie de angajati intreprinzatori si eficienti, cei plictisiti si plictisitori duc la un regres considerabil.
Lansarea pe piata a unui produs care sa castige admiratia consumatorilor prin calitatea sa, dar si printr-un pret mai mic decat cel al concurentei, reflecta ideea fundamentala a politicii firmei noastre.
SC Ballux SRL s-a infiintat la sfarsitul anului 2005, avand ca obiect de activitate distributia de articole sportive prin vanzare en-detail in magazinul propriu din Iasi.
Dupa cum am precizat, cea mai importanta parte a activitatii firmei noastre este producerea si comercializarea mingilor de baschet, firma sperand ca in scurt timp sa devina lider pe piata ieseana a acestor articole sportive, si de ce nu, pe piata nationala.
Concurenta este acerba, iar marca si renumele joaca un rol important, de aceea obiectivul firmei este lansarea unui produs competitiv prin calitate si pret, care poate concura cu mingile de baschet din import, care predomina piata romaneasca.
1. PRODUSUL
1.1 Atribute
Conform normelor impuse de Federatia Internationala de Baschet, mingea de baschet este o sfera umflata folosita in sportul de la care ia numele.
O minge de baschet are un diametru de 24 cm si o circumferinta de 75 pana la 76 cm si cantareste intre0,57 si 0,62 kg.
Mingea are o suprafata din material sintetic, zgruntoasa si granulata, pentru o mai buna priza.
Pentru jocul de baschet Special Olympics, prin care se are in vedere ca aceia care au un nivel al abilitailor sportive mai scazut sa progreseze, in cadrul competitiilor feminine si a intrecerilor de juniori, se poate folosi o minge de baschet cu circumferinta mai mica (72.4 cm) si cu greutatea cuprinsa intre 510-567 g.
Fiecare produs indeplineste functii principale si functii secundare. Functiile de baza ale mingilor de baschet sunt: pentru antrenament, pentru performanta iar functiile secundare sunt: pentru prestigiu, pentru relaxare, pentru colectie si pentru recuperare medicala.
1.2 Sistem de sustinere
MARCA
Noua gama de mingi de baschet va fi lansata pe piata purtand semnatura Ballux. Marca Ballux este o combinatie de doua elemente: numele firmei pe simbol (minge de baschet), fiind inregistrata la OSIM.Simbolul are rolul de a face produsele usor de recunoscut si de identificat, in timp ce numele a fost preferat pentru a se pune accent pe optica de marketing a firmei noastre si pentru sonoritatea sa si usurinta cu care acesta este retinut. In acelasi timp scopul alegerii acestei marci este de a oferi unicitate produselor si de a obtine popularitate intr-un timp scurt.
AMBALAJ
Din acelasi motiv, de a oferi unicitate produsului, firma s-a gandit la conceperea unor ambalaje aparte, care sa atraga atentia.
Produsele vor fi ambalate atat individual, in cutii de carton pentru a evita deteriorarea acestora pe timpul transportului, depozitarii cat si in saci individuali pentru consum, care comunica si promoveaza produsul, avand rolul de "vanzator mut".
Sacii individuali confera avantajul diferentieii de concurenta prin culorile vii folosite, designul inovator, fiind usor de transportat pana la locul de antrenament sau competitie. El insusi este util, poate fi folosit pentru transportul altor mingi sau pentru depozitarea altor obiecte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mix de Marketing - Minge de Baschet.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!