Micromediul - Supreme Group

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1125
Mărime: 7.56KB (arhivat)
Publicat de: Rafael Cazacu
Puncte necesare: 5
universitatea Transilvania Brasov / Facultatea de Stiinte Economice

Extras din referat

a) Istoric

Supreme Group este detinut de familia libaneza Jabra.

Supreme Group este format din patru companii private ce actioneaza in domeniul alimentar, avand propriile unitati de productie si distributie, Supreme Chocolat - producator de ciocolata si biscuiti, Supreme Imex - procesator de cafea pentru Kraft Foods, Supreme Gourmet - compania care opereaza cafenele si divizia de distributie Supreme Distribution. Cel mai important domeniu de activitate al grupului este insa productia de ciocolata, spun oficialii Supreme Group.

In 1992 ia fiinta prima facilitate de productie din cadrul grupului specializata in productia de cafea, comercializarea de produse de cafea incepand in 1993 sub marca Nova Brasilia.

In 1995 Supreme Group isi extinde produsele pe baza de cafea si lanseaza marci noi. In acelasi an are loc si infiintarea unei societati de distributie in vederea imbunatatirii serviciilor oferite partenerilor de afaceri.

In 2001, familia libaneza Jabra vinde marca de cafea Nova Brasilia catre Kraft Foods, grup dornic sa aiba in portofoliul din Romania si altceva decat elitista marca Jacobs. In acelasi an, cu o parte din banii obtinuiti pe Nova Brasilia, grupul preia pachetul de actiuni si control asupra unei fabrici de ciocolata si la sfarsitul anului lanseaza pe piata primele produse din categoria ciocolatei.

In anul 2004 investitiile grupului se indreapta in noi directii de dezvoltare, finalizand prima facilitate de productie de biscuiti.

Dar primele produse de biscuiti vor fi lansate pe piata abia in anul 2005.

Producatorul Supreme Chocolat are in prezent noua marci si activeaza pe toate segmentele de pret ale pietei ciocolatei. Pe segmentul premium este prezent cu ciocolata Anidor, pe segmentul mediu cu Primola, iar pe cel economic cu Novatini. Deasemenea Supreme Chocolat are si o marca de biscuiti.

Cele noua marci de ciocolata sunt: Primola, Primoline, Primola Supreme, Zoo, Anidor, Anidor Praline, Novatini, Novatini bomboane, Novatini batoane. Marca de biscuiti este : Ulpio.

PIATA

Piaţa tabletelor de ciocolată a ajuns în 2007 la 392 milioane de lei, adică circa 120 de milioane de euro, înregistrând o creştere cu 10% faţă de anul anterior.

Primii jucători, în funcţie de cota de piaţă, sunt: Kraft Foods (35%), Cadbury (Kandia-Excelent) (30%), Supreme Group (21%), Heidi Chocolats Suisse (6%).

Piata ciocolatei ar putea creste in acest an cu aproape 10%-20%, la 275-300 de milioane de euro, ca urmare a faptului ca a sporit consumul, dar si investitiile.

FURNIZORI

Selectarea furnizorilor firmei se face pe urmatoarele criterii:

- calitatea produselor;

- pretul oferit;

- facilitatile de plata;

- distanta.

CLIENTI

Romanii consuma in medie trei tipuri de ciocolata, de doua-trei ori pe saptamina. Potrivit unui studiu cei mai mari consumatori de dulciuri sint tinerii cu virsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, ei preferind in special tabletele si batoanele. Dintre acestia, femeile sint mari consumatoare mai ales de tablete si bomboane. Celelalte categorii de persoane nu prea se inghesuie sa cumpere ciocolata, mai ales persoanele in virsta (55-65 de ani), care consuma foarte rar.

Preview document

Micromediul - Supreme Group - Pagina 1
Micromediul - Supreme Group - Pagina 2
Micromediul - Supreme Group - Pagina 3
Micromediul - Supreme Group - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Micromediul - Supreme Group.doc

Ai nevoie de altceva?