Micromediul de Marketing

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1894
Mărime: 17.53KB (arhivat)
Publicat de: Petria Neagu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Marketingul presupune desfăşurarea activităţilor întreprinderilor în concordanţă cu evoluţia mediului economico-social. În condiţiile în care mediul continuă să se schimbe într-un ritm rapid capacitatea organizaţiei de a se adapta la mediul extern este esenţială. Această capacitate corespunde mediului intern al întreprinderii. Mediul de marketing, bazat pe interacţiunea celor două medii – intern şi extern – este dat de actorii şi forţele din exterioriul marketingului, care influenţează capacitatea managerilor de marketing de a edifica şi de a întreţine relaţii de succes cu clienţii vizaţi.

Adaptarea eficientă la mediu se face prin studierea atentă a componentelor sale, a interacţiunii dintre acestea şi a impactului lor asupra activităţii întreprinderii. Legăturile dintre întreprindere şi agenţii mediului pot fi directe, impuse de necesitatea realizării obiectivului său de activitate, influenţele fiind, de regulă, reciproce sau pot fi legături mai îndepărtate, mai slabe influenţa acestora fiind, de cele mai multe ori, indirectă. Agenţii cuprinşi în prima categorie formează micromediul întreprinderii, iar ceilalţi alcătuiesc macromediul întreprinderii.

Componentele micromediului sunt agenţii aflaţi in proximitatea firmei, influenţându-i capacitatea de a-şi servi clienţii: firma, furnizorii, intermediarii de marketing, pieţele de clienţi, concurenţii şi organismele publice.

Firma

La conceperea planurilor şi a obiectivelor de marketing, un prim aspect de care managerii trebuie să ţină cont este interdependenţa departamentelor firmei. La îndeplinirea acestor obiective participă nu numai managerii de marketing, ci şi departamentul financiar, departamentul de cercetare-dezvoltare, aprovizionarea, producţia sau exploatarea şi contabilitatea.

Departamentul financiar se ocupă să găsească şi să utilizeze fondurile necesare pentru punerea în practică a planului de marketing. Departamentul de cercetare-dezvoltare se concentrează pe proiectarea unor produse atrăgătoare şi care să poată fi folosite în deplină siguranţă. Aprovizionarea se preocupă de obţinerea materialelor şi consumabilelor, în timp ce exploatarea răspunde de realizarea şi distribuirea produselor în cantitatea dorită şi la nivelul de calitate dorit. Contabilitatea trebuie să calculeze veniturile şi costurile pentru a ajuta marketingul să vadă cât de bine işi îndeplineşte obiectivele.

Prin îndeplinirea acestor funcţii se asigură eficientizarea planurilor de marketing şi construirea unor relaţii bune cu clienţii, cu ceilalţi colegi din firmă şi cu partenerii externi.

Furnizorii

Furnizorii reprezintă o verigă importantă în procesul de furnizare a unui grad superior de valoare şi satisfacţie clientului. Furnizorii sunt reprezentaţi de diverse firme sau persoane particulare care, în baza unor relaţii de vânzare-cumpărare, asigură întreprinderii resursele necesare pentru a-şi produce bunurile şi serviciile.

Un aspect important pe care managerii de marketing trebuie să-l ia în considerare este întreţinerea unor relaţii bune cu furnizorii. Orice problemă cu aceştia poate afecta grav activitatea de markentig (de exemplu, situaţiie de penurie sau de întarziere la livrare, grevele pot, pe termen scurt, să reducă vânzările, iar pe termen lung pot să afecteze satisfacţia clientului). Un alt aspect esenţial este ţinerea sub observaţie a oscilaţiilor preţului. Creşterea costurilor la materiale poate obliga firma să majoreze preţurile, ceea ce poate duce la afectarea volumului vânzărilor.

Intermediarii de marketing

Intermediarii de marketing sunt cei care ajută compania să-şi promoveze, să-şi vândă şi să-şi distribuie bunurile către cumpărătorii finali. Aceştia au un loc important in cadrul concepţiei de marketing îndreptat spre consumator, astfel că o companie trebuie să aibe în vedere colaborarea în condiţii de eficacitate şi cu intermediarii de marketing, pentru o bună funcţionare a întregului sistem.

În această categorie intră firmele care fac revânzare, firmele de distribuţie fizică, agenţiile specializate în servicii de marketing şi intermediarii financiari.

Firmele de distribuţie fizică ajută compania să-şi stocheze şi să-şi deplaseze bunurile de la locurile de origine la destinaţiile dorite. Agenţiile specializate în servicii de marketing sunt firmele specializate în cercetarea de marketing, care ajută compania să-şi dirijeze produsele către pieţele adecvate şi să le promoveze în faţa cumpăratorilor. În categoria intermediarilor financiari intră băncile, companiile de credit, societăţile de asigurări şi alte tipuri de firme care ajută la finanţarea tranzacţiilor sau la asigurarea companiei împotriva riscurilor asociate cu vânzarea şi cumpărarea de bunuri.

Preview document

Micromediul de Marketing - Pagina 1
Micromediul de Marketing - Pagina 2
Micromediul de Marketing - Pagina 3
Micromediul de Marketing - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Micromediul de Marketing.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul de Marketing al Firmei

1. Mediul externde marketing al firmei 1.1.Structura mediului extern al firmei Mediul de marketing al organizaţiei este ansamblul agenţilor şi...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Mediul de Marketing al SC Pol Distribution SRL

INTRODUCERE Această lucrare intitulată “Mediul de marketing al S.C. Pol Distribution S.R.L.” are drept scop relevarea şi analizarea principalelor...

Mediul concurențial - SC Ozone Laboratories SRL

INTRODUCERE Starea actuală a economiei româneşti impune o preocupare crescândă pentru dezvoltarea unei activităţi cât mai performante din punct de...

Analiza Mediului de Marketing în Cadrul SC Argus SA

I. PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI S.C. ARGUS S.A. S.C. ARGUS S.A. cu sediul în Constanţa, Str. Industrială nr.1 este o unitate reprezentativă în...

Bazele Marketingului - Analiza Mediului de Marketing asupra Companiei Google

Capitolul I Denumirea si localizarea firmei Fig. nr. 1 Pagina de baza Google in 1998 – sursa Wikipedia Google Inc. este o companie americana...

Analiza Mediului de Marketing al SC Orange România SA

Cap.I. Prezentarea firmei ORANGE ROMANIA 1.1. Descrierea firmei In anul 2000 France Telecom a achizitionat Orange de le Mannesmann si a reunit...

Prezentarea firmei inter-tour Bacău

În prezent conducerea societăţii este împărţită între doi asociaţi care deţin 70%, respectiv 30% din capitalul social. 1.2 Scurt istoric al...

Plan de comunicare integrată de marketing - Studiu de caz Origin's Coffee

Capitolul 1. ANALIZA PRELIMINARĂ A PIEȚEI DE REFERINȚĂ 1. Descriere ORIGIN’S COFFEE Origin’s Coffee este o cafenea cu specific „to go”, cu mai...

Analiza Mediului de Marketing a Hypermarketingului Tridenttranstex

Analiza mediului de marketing a Hypermarketingului “TRIDENTTRANSTEX” Capitolul 1. Prezentarea firmei 1.1. Denumire, localizare, forma juridical...

Ai nevoie de altceva?