Micromediul de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Marketingul presupune desfasurarea activitatilor intreprinderilor in concordanta cu evolutia mediului economico-social. In conditiile in care mediul continua sa se schimbe intr-un ritm rapid capacitatea organizatiei de a se adapta la mediul extern este esentiala. Aceasta capacitate corespunde mediului intern al intreprinderii. Mediul de marketing, bazat pe interactiunea celor doua medii - intern si extern - este dat de actorii si fortele din exterioriul marketingului, care influenteaza capacitatea managerilor de marketing de a edifica si de a intretine relatii de succes cu clientii vizati. 
Adaptarea eficienta la mediu se face prin studierea atenta a componentelor sale, a interactiunii dintre acestea si a impactului lor asupra activitatii intreprinderii. Legaturile dintre intreprindere si agentii mediului pot fi directe, impuse de necesitatea realizarii obiectivului sau de activitate, influentele fiind, de regula, reciproce sau pot fi legaturi mai indepartate, mai slabe influenta acestora fiind, de cele mai multe ori, indirecta. Agentii cuprinsi in prima categorie formeaza micromediul intreprinderii, iar ceilalti alcatuiesc macromediul intreprinderii.
Componentele micromediului sunt agentii aflati in proximitatea firmei, influentandu-i capacitatea de a-si servi clientii: firma, furnizorii, intermediarii de marketing, pietele de clienti, concurentii si organismele publice.
Firma 
La conceperea planurilor si a obiectivelor de marketing, un prim aspect de care managerii trebuie sa tina cont este interdependenta departamentelor firmei. La indeplinirea acestor obiective participa nu numai managerii de marketing, ci si departamentul financiar, departamentul de cercetare-dezvoltare, aprovizionarea, productia sau exploatarea si contabilitatea.
Departamentul financiar se ocupa sa gaseasca si sa utilizeze fondurile necesare pentru punerea in practica a planului de marketing. Departamentul de cercetare-dezvoltare se concentreaza pe proiectarea unor produse atragatoare si care sa poata fi folosite in deplina siguranta. Aprovizionarea se preocupa de obtinerea materialelor si consumabilelor, in timp ce exploatarea raspunde de realizarea si distribuirea produselor in cantitatea dorita si la nivelul de calitate dorit. Contabilitatea trebuie sa calculeze veniturile si costurile pentru a ajuta marketingul sa vada cat de bine isi indeplineste obiectivele.
Prin indeplinirea acestor functii se asigura eficientizarea planurilor de marketing si construirea unor relatii bune cu clientii, cu ceilalti colegi din firma si cu partenerii externi.
Furnizorii
Furnizorii reprezinta o veriga importanta in procesul de furnizare a unui grad superior de valoare si satisfactie clientului. Furnizorii sunt reprezentati de diverse firme sau persoane particulare care, in baza unor relatii de vanzare-cumparare, asigura intreprinderii resursele necesare pentru a-si produce bunurile si serviciile.
Un aspect important pe care managerii de marketing trebuie sa-l ia in considerare este intretinerea unor relatii bune cu furnizorii. Orice problema cu acestia poate afecta grav activitatea de markentig (de exemplu, situatiie de penurie sau de intarziere la livrare, grevele pot, pe termen scurt, sa reduca vanzarile, iar pe termen lung pot sa afecteze satisfactia clientului). Un alt aspect esential este tinerea sub observatie a oscilatiilor pretului. Cresterea costurilor la materiale poate obliga firma sa majoreze preturile, ceea ce poate duce la afectarea volumului vanzarilor.
Intermediarii de marketing
Intermediarii de marketing sunt cei care ajuta compania sa-si promoveze, sa-si vanda si sa-si distribuie bunurile catre cumparatorii finali. Acestia au un loc important in cadrul conceptiei de marketing indreptat spre consumator, astfel ca o companie trebuie sa aibe in vedere colaborarea in conditii de eficacitate si cu intermediarii de marketing, pentru o buna functionare a intregului sistem.
In aceasta categorie intra firmele care fac revanzare, firmele de distributie fizica, agentiile specializate in servicii de marketing si intermediarii financiari.
Firmele de distributie fizica ajuta compania sa-si stocheze si sa-si deplaseze bunurile de la locurile de origine la destinatiile dorite. Agentiile specializate in servicii de marketing sunt firmele specializate in cercetarea de marketing, care ajuta compania sa-si dirijeze produsele catre pietele adecvate si sa le promoveze in fata cumparatorilor. In categoria intermediarilor financiari intra bancile, companiile de credit, societatile de asigurari si alte tipuri de firme care ajuta la finantarea tranzactiilor sau la asigurarea companiei impotriva riscurilor asociate cu vanzarea si cumpararea de bunuri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Micromediul de Marketing.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă gratuit acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.


Hopa sus!