Metode de analiza și control a calității produselor cosmetice

Referat
7.2/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 45 în total
Mărime: 2.27MB (arhivat)
Publicat de: Isabela Ilie
Puncte necesare: 0
Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” din Iasi Facultatea de Inginerie Chimica si Protectia Mediului Specializarea: Produse Farmaceutice si Cosmetice

Extras din referat

Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” din Iasi Facultatea de Inginerie Chimica si Protectia Mediului Specializarea: Produse Farmaceutice si Cosmetice

Metode de analiza si control a calitatii produselor cosmetice

Generalităţi

Produs cosmetic – „Orice substanţă sau preparat care urmează să fie pus în contact cu diverse părţi externe ale corpului uman, precum piele, păr, unghii, buze, organe genitale externe sau cu dinţii şi mucoasa bucală, cu scopul exclusiv sau principal de a le curăţa, a le parfuma, a le modifica aspectul şi/sau a le corecta mirosurile corporale şi/sau a le proteja ori a le menţine în bună stare.”

(art. 1 (1) din Directiva Consiliului 76/768/CEE)

Denumirea lor deriva de la cuvantul grecesc “Kosmeticos”,ce inseamna igiena pielii

Industria cosmetică s-a dezvoltat si a devenit un domeniu foarte complex si specializat. Acest domeniu a combinat cunostinţele de farmacie si dermatologie cu cele de herbologie tradiţională, precum şi cu cunostinţe moderne despre procesarea tehnologică şi elemente foarte avansate de psihologie de marketing. Toate acestea pentru a exploata şi satisface instinctele omului de a-şi dori să fie considerat atragător sănătos în mediul său social.

Pentru clasificarea produselor cosmetice, ca si în alte domenii ale tehnologiei chimice, sunt utilizate următoarele criterii, si anume: modul de intrebuințare si efect, modul de prezentare etc.; insă cel mai frecvent intalnit este modul de clasificare în functie de finalitate si respectiv de scopul utilizării – scopuri de fapt pentru care sunt create toate produsele cosmetice.

Calitatea produsului cosmetic

Calitatea produsului cosmetic constituie una dintre condiţiile esenţiale ale succesului. Aceasta se reflectă în primul rând în produse, într-o structură organizatorică bine pus la punct, logică şi operativă a companiei producătoare, în resursele disponibile (personal, cladiri, dotări, aparatură), resurse la un nivel stinţific cât mai avansat, cât şi în procedeele de producţie şi în materiile prime necesare fabricării produselor.

Un aspect important în calitatea produselor cosmetice se referă la normele de igienă, norme care trebuie respectate riguros în toate etapele procesului de producţie, din momentul cercetării noului produs până în momentul comercializării acestuia.

În prezent, calitatea unui produs cosmetic nu mai este privită doar din perspectiva ingredientelor sau a acţiunii sale, pentru consumator devine din ce în ce mai important conformitatea acestuia cu cerinţele de bicompatibilitate.

Testele sunt efectuate de laboratoare omologate de Ministerul Sănătăţii şi Familiei, iar documentul care atestează caracterul dermofil al produsului se numeşte: „Document de evaluare a riscului pentru sănătatea umană a produsului cosmetic” elaborat în conformitate cu Legea nr. 178/2000 şi Legea nr. 508/2002 privind produsele cosmetice, art. 10 lit. C

Specialiştii în cosmetică au găsit numeroase metode de a demonstra eficacitatea unui produs cosmetic, de la cele mai simple (pe baza ingredientelor active) până la cele mai complicate (metodele instrumentale aplicate pe voluntari), toate din dorinţa de a convinge consumatorul final.

Pentru a pune pe piaţă un produs cosmetic trebuie însă îndeplinite condiţiile legale, condiţii care au la bază trei concepte fundamentale în conformitate cu natura şi modul de aplicare a produsului: securitate, calitate, eficacitate. Astfel, o atenţie specială ar trebui acordată:

selectării ingredientelor cosmetice, ca acestea să fie lipsite de toxicitate la concentraţia prevăzută pentru produsul finit;

verificării toleranţei locale pentru produsul finit;

alegerii unui ambalaj adecvat care să menţină calitatea produsului şi să evite, pe cât posibil, riscul utilizării incorecte sau accidentale;

Conținut arhivă zip

  • Metode de Analiza si Control a Calitatii Produselor Cosmetice.ppt

Alții au mai descărcat și

Tehnici și metode promoționale

Capitolul 1. Prezentarea firmei Denumirea: SC COLGATE&PALMOLIVE ROMÂNIA SRL Adresa: Şoseaua Bucureşti – Ploieşti, nr. 17-21, sector 1 Cui: J...

Studiu de fezabilitate săpun - SC Bubbles SRL 2008

Având la dispoziţie o sumă importantă de bani, obţinută ca moştenire de la o rudă indepărtată, am hotărât să nu ţin banii “sub saltea”, să se...

Proiect marketing - Crema de fata intens hidratantă Farmec Goat's Milk

1. Introducere Istoricul firmei S.C. FARMEC S.A. este cel mai mare producător de cosmetice din România și unul dintre cei mai importanți din...

Analiza pieței șamponului în România

SCURT ISTORIC AL PRODUSULUI Cu fiecare zi ce trece, tot mai mulți oameni sunt interesați de numărul de chimicale cu care interacționează în...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Compuși polifenolici prezenți în vinurile roșii - metode de analiză

1. Notiuni introductive Polifenolii sunt clasificati ca si antioxidanti ale căror principală actiune este prevenirea formării radicalilor liberi,...

Biosenzori

1. Informatii generale biosenzori Conform definitiei IUPAC, un biosenzor este un instrument analitic integrat in compact, capabil de a genera...

Marketingul micilor afaceri - analiza comparativă Avon și Oriflame

AVON Istoria companiei Avon a început în anul 1880 când David McConnell, comis-voiajor,a început să își vândă cărțile împreună cu mici sticluțe de...

Studierea Procesului de Segmentare a Pietii

Introducere Firmele din ziua de astazi îsi dau seama ca nu pot sa-i atraga pe toti cumparatorii de pe piata  sau, în orice caz, nu pe toti...

Marketing - Oriflame

Capitolul I . Prezentarea firmei 1.1 Istoricul firmei Oriflame este o companie care vinde produse cosmetice pentru o îngrijire naturală a pielii...

Siguranță alimentară și nutriție umană

INGHETATA Primul desert inghetat a fost creat in Imperiul Roman pe timpul imparatului Nero.Era o combinatie intre zapada si nectar,pulpa de fruct...

Mediul de Marketing și Analiza SWOT a Firmei Oriflame

In cadrul acestei teme as dori sa prezentati mediul de marketing si analiza SWOT la compania la care lucrati sau la orice alta companie doriti...

Protecția consumatorului la produsele cosmetice

Aspecte legale interne si internationale privind produsele cosmetice: 1. Denitii: Pentru a putea avea o imagine exactã asupra a ceea ce numim cu...

Ai nevoie de altceva?