Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1836
Mărime: 165.58KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Delia Domnica
studiul a fost prezentat in cadrul seminarului de merceologie. Au fost alese doua produse apartinand marci cunoscute pentru a fi comparate; chiar daca acestea apartin categoriei de produse de lux, cu o piata de desfacere destul de redusa in tara noastra, in ultimii ani vanzarile au crescut considerabil. Documentarea s-a efectuat in special pe site-urile oficiale ale produselor respective. UNIVERSITATEA ROMÂNO – GERMANA FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SI CALCULATOARE SPECIALITATEA MARKETING

Extras din referat

În societatea contemporana exista tendinta de a acorda din ce în ce mai multa importanta aparentelor, aspectului fizic. Din cele mai vechi timpuri însa lumea a acordat o mare atentie aromelor care ne înconjoara, fabricarii si utilizarii parfumurilor. În Ziua de astazi industria cosmeticelor a ajuns sa creeze produse ce satisfac unele din nevoile psiho-sociale ale consumatorilor. Clasificarea miilor de parfumuri de pe piata este o adevarata provocare pentru ca nu este deloc usor sa descrii un miros. Iata principalele categorii si caracteristicile lor:

1. Floral

Este cea mai mare categorie, pentru ca include toate parfumurile care au ca ingredient primar derivate din flori, cum sunt iasomia, trandafirul, violeta, garoafa, floarea de portocal, gardenia, ylang-ylang, etc.

Exemplu: Trésor de Lancôme

2. Lemnos

Sunt, în general, note lemnoase de cedru sau vetiver ca tema principala.

Exemplu: Vetiver de Givenchy

3. Oriental

Sunt compozitii complexe, care creeaza o impresie exotica, datorita ingredientelor deosebite. Oscileaza între ambra si trandafir, arome suave, pe un fond de santal si lamâie. În primul rand, parfumul oriental se defineste prin îndrazneala amestecurilor sale. Note pudrate, de vanilie, balsamice, animalice, picante: rasini exotice, smirna, tamâie, iasomie, mosc.

Exemplu: Shalimar

4. Citric

Sunt ape de colonie clasice cu buchet citric (teiul, lamâia, mandarina si bergamota) la care se adauga note ierboase (lavanda, rosmarin, melsia, salvie, cimbru) si chiar note picante de cuisoare sau garoafe, din al caror amestec rezulta un parfum efervescent. Desi era mai popular în randul parfumurilor barbatesti, a devenit cunoscut si în rândul parfumurilor de dama. Aceasta este una dintre cele mai vechi categorii de parfumuri.

Exemplu: CK One

5. Fougere

Sugereaza mirosul de radacini, frunze, lemn, note ierboase, licheni de stejar prin uleiurile de bergamot, lavanda, geraniu, vetiver, cumarina.

Exemplu: Cool water

6. Chypre

A fost folosit pentru prima data de Francois Coty pentru a descrie aromele întâlnite în Cipru si a folosit patchouli si licheni de stejar pentru a defini acest parfum. Guerlain a adaugat, mai târziu, o nota de piersica în Mitsouko, primul fructat.

Parfumurile de acest gen sunt usoare, dulci, naturale si contin ingrediente cum ar fi bergamota, mosc, citrice si favoritul anilor '60, patchouli.

Exemplu: Dalimix

7. Cuir

Familia Cuir este bine individualizata, cu un caracter aparte în parfumerie, dar specifica mai degraba parfumurilor masculine. Mirosurile sunt seci, de fum, tabac si piele, dar nu exclud modulatii florale, fiind uneori mai calde si mai picante decât par.

Potentialii cumparatori si utilizatori de parfumuri trebuie sa tina cont si de urmatoarele aspecte, dupa ce au ales aroma preferata. În momentul în care folosim un parfum, putem observa ca dupa câteva minute de la aplicare mirosul acestuia pare sa se schimbe. Motivul acestei schimbari este de fapt modul în care reactioneaza cu uleiurile naturale ale corpului în timp ce se volatilizeaza. Mirosul unui parfum este format din trei note distincte care caracterizeaza nivelele de volatilizare ale ingredientelor sale.

NOTA DE VÂRF - Reprezinta primul miros pe care-l simtim imediat dupa aplicare. Este extrem de volatil si poarta mirosul delicat si proaspat al parfumului.

NOTA DE MIJLOC - Reprezinta mirosul pe care-l simtim dupa circa 30 de minute sau chiar o ora de la aplicare. Este momentul cel mai bun în care va puteti alege parfumul. Aceasta nota a parfumului nu este asa de volatila ca si precedenta si poarta mirosul clar si cald al parfumului.

Preview document

Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 1
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 2
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 3
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 4
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 5
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 6
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 7
Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Merceologie - Studiu Contrastiv Parfumuri.doc

Ai nevoie de altceva?