Mediul și Politicile de Marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In limbajul si, in general, in actiunile intreprinzatorilor si ale specialistilor implicati in relatiile de piata si-a facut tot mai amplu, mai ferm, simtita prezenta in secolul XX - si cu deosebire in ultima sa jumatate - un nou termen, cu o rezonanta si o atractie deosebite, cu tot mai adanci conotatii - marketingul.

Aparitia si promovarea marketingului a fost rezultatul actiunii unor factori favorizanti.

Unul dintre cei mai semnificativi factori favorizanti ai aparitiei si promovarii marketingului l-a constituit revolutia industriala, facand posibila renuntarea la vechiul sistem de productie - limitata, artizanala - si dezvoltarea rapida a productiei de masa, la preturi mult mai accesibile masei largi de cumparatori.

Productia de masa a generat o schimbare a raportului dintre cele doua categorii corelative ale pietei, oferta intrecand treptat cererea.

Propagarea marketingului a fost destul de lenta pana spre mijlocul secolului XX, incepand din anii 50 expansiunea marketingului devine de-a dreptul ,,exploziva", preocupand intreprinderi si alte organizatii din economii cu structuri si niveluri de dezvoltare dintre cele mai diferite.

Resorturile aparitiei si promovarii practice a marketingului sunt mult mai profunde, fiind, in mod sintetic, asociate dinamismului social-economic specific epocii noastre deosebire perioadei de dupa cel de-al doilea razboi mondial. Un important si complex numar de factori favorizanti ai raspandirii viziunii si tehnicilor de marketing - intre care la loc de frunte se situeaza dezvoltarea productiei, adancirea specializarii, mutatiile demografice, schimbarea conditiilor de munca si de viata ale consumatorilor si, nu in ultimul rand, amplificarea exponentiala a relatiilor economice internationale - sunt, in realiltate, tocmai o expresie a acestui dinamism.

Marketingul apare tocmai ca o reactie fata de procesul economic al separarii tot mai pronuntate a productiei de consum; el ia nastere ca rezultat al cautarilor tot mai staruitoare pentru gasirea unor modalitati eficiente de a reuni si coordona preocuparile legate de realizarea (vanzarea) produselor, de a le corela cu cerintele efective de consum.

1.2 Conceptul de marketing

Termen de origine anglo-saxona, marketingul deriva din participiul prezent al verbului ,,to market", a carui semnificatie este aceea de a desfasura tranzactii de piata, respectiv de a cumpara si a vinde.

Marketingul vizeaza ,,realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la consumator sau utilizator".

Marketingul se refera la un complex de activitati economice; are sub incidenta sa atat bunurile cat si serviciile; urmareste sa orienteze fluxul de bunuri si servicii de la producatori pana la purtatorii cererii; se refera atat la destinatarii bunurilor de consum cat si la cei ai bunurilor de consum intermediar.

,,Marketingul este un proces social si managerial prin care indivizi si grupuri de indivizi obtin ceea ce le este necesar si doresc prin crearea, oferirea si schimbul de produse avand o anumita valoare" - Kotler

,,Marketingul semnifica, in esenta o modalitate de a actiona pentru a iesi castigator" - Baker

Prin analogie militara, intreprinzatorul - in optica marketingului contemporan - are:

- drept camp de bataie piata

- ca obiectiv cucerirea consumatorilor (prin atragerea, orientarea si satisfacerea cerintelor acestora) si ca inamici concurenti.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mediul si Politicile de Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
43 pagini
Imagini extrase:
43 imagini
Nr cuvinte:
18 903 cuvinte
Nr caractere:
103 137 caractere
Marime:
75.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
intreprindere, progfit, afacere, consumatori
Predat:
Facultatea de Marketing , Academia de Studii Economice din Bucuresti
Materie:
Marketing
Sus!