Mediul Intern al Intreprinderii

Cuprins referat Cum descarc?

Mediul intern al intreprinderii pag2
Resursele pag3
Potentialul firmei pag4
Factorii formativi ai imaginii intreprinderii din mediul interni pag5
Bibliografie pag6


Extras din referat Cum descarc?

Mediul intern al intreprinderii
Mediul intern al intreprinderii este alcatuit din totalitatea elementelor ce asigura realizarea obiectivului de activitate al acesteia. Acesta intra in actiune nu ca o suma aritmetica ci ca un ansamblu in care componentele conlucreaza, conditionandu-se reciproc, potentandu-se sau anihilandu-se una pe cealalta dupa caz.Rezulta deci ca mediul intern are deopotriva un continut static si unul dinamic. In ultima instanta, mediul intern se identifica cu firma insasi,definite ca agent economic in cadrul caruia are loc 
combinatia factorilor de productie in scopul producerii de bunuri si servicii.
Cu alte cuvinte, mediul intern este constituit din elemente care exprima fizic resursele de care dispune intreprinderea.
Continutul statistic al mediului intern este dat de elementele sale componente privite izolat fara surprinderea legaturii dintre acestea si a raporturilor in care se afla unele cu altele.
Continutul dinamic al mediului intern este exprimat de efectul sinergic produs prin asamblarea in procesul activitatii a resurselor de care dispune firma. Efectul sinergic, depinde, intre altele, de raporturile cantitativ-structurale in care se afla componentele mediului.
In sfarsit, asa dupa cum s-a aratat, mediul intern se afla intr-o continua interactiune cu mediul extern, legaturile cu acesta fiind deosebit de complexe. De aceea, o serie de trasaturi ale mediului extern se regasesc intr-o anumita proportie si in cadrul mediului intern.
Intr-o astfel de acceptiune mediul intern apare ca fiind alcatuit din totalitatea fortelor motrice, identificarea acestora reprezentand punctul de pornire in evaluarea potentialului unei firme. Problema se simplifica mult, pornind de la constatarea ca, in ultima instanta, mediul intern se identifica cu intreprinderea insasi, definite ca agent economic in cadrul caruia are loc combinatia factorilor de productie in scopul producerii de bunuri sau servicii. Mediul intern este constituit din elemente care exprima fizic resursele de care dispune intreprinderea: materiale, financiare si umane. 
Fructificarea ocaziilor oferite de mediul extern ori contracararea situatiilor dificile ale acestuia sunt determinate de potentialul intreprinderii,de capacitatea sa de a realize acest lucru.In acest sens,in literatura de specialitate a ultimilor ani apare,pe langa notiunea de "mediu extern al intreprinderii".Firma isi elaboreaza si coordoneaza activitatea de marketing tinand seama de informatiile transmise de compartimentele de management,cercetare-dezvoltare,financiar contabil,aprovizionare,productie,personal etc.,deciziile de marketing fiind influentate direct de calitatea personalului atat din compartimentul de marketing cat si din cwelelalte compartimente ale firmei,precum si de circulatia informatiilor intre ele.Toate aceste compartimente constituie mediul intern al intreprinderii si reprezinta parte ace se afla sub controlul ei direct.
Resursele de care dispune firma la un moment dat se gasesc sub cele mai diferite forme,putand fii structurate dupa diferite criterii.Cel mai frecvent este luat in considerare continutul resurselor ,pe baza caruia se obtine o grupare clasica:resursele materiale,resursele financiare si resursele umane.Desi utila analiza mediului intern,o astfel de structurare este insuficienta.ea trebuie adancita prin evidentierea mediului de existenta fizica a resurselor.Din acest punc de vedere deosebim:dotari(cladiri,
echipamente,tehnologii,informatii,infrastructura etc.) terenuri si alte resurse naturale care stau la baza proceselor de productie si prestatie,disponibilitati banesti(in numerar si aflate in cont) si personalul cu structurile sale (varsta,pregatire,specializare etc.)
a)Terenul si resursele naturale reprezinta factorii de productie fara de care nu este posibila desfasurarea activitatii.Terenul apare,deci atat ca principal factor de productie 9in agricultura,silvicultura etc.),cat si ca baza de desfasurare a proceslor economice, pe el fiind amplasate cldiri,echipamente etc.
In fiecare din aceste ipostaze ,pamantul si resursele naturale sunt analizate prin prisma contributiei la realizarea obiectivelor propuse.Potentialul acestora este exprimat de proprietatile fizico-chimice,amplasare,peisaj,pozitia fata de sursele de aprovizionare si desfacere etc.
b)Cladirile asigura o parte a suportului fizic de desfasurare a proceselor economice,fiind diferentiate dupa locul ocupat in aceste procese: mod de productie,depozite,spatii de vanzare,cladiri administrative etc..In servicii,de pilda aspectul si functionalitatea reprezint attribute esentiale ale ambiante,componenta specifica a produsului.In numeroase situatii ,cladirile reprezinta elemente esentiale ale procesului de prestatie.
c)Echipamentele(dotarile) reprezinta elemente esentiale ale suportului fizic pe care le desfasoara activitatile firmei,in mai toate situatiile .Performantele acetea sunt date de nivelul tehnic la care sunt realizate ,punandu-si amprenta asupra calitatii produselor si serviciilor livrate .Ele determina costurile,preturile,productivitatea etc.Echipamentele se regasesc totodata in tehnologiile de fabricatie si comerciale utilizate de intreprindere in desfasurarea proceselor de productie sau comerciale.
d)Personalul exprima resursele umane ale intreprinderii si reprezinta,in ultima instanta,factorul activ si determinant al potentialului firmei.Analiza acestuia este deosebit de complexa.Ea urmareste,in esenta,evidentierea calitatii resurselor umane.Surprinderea acestuia necesita urmarirea cu atentie a numarului si structurii ,gradului de calificare,varsta,aptitudinile,motivatia etc.Deosebit de semnificativ apare,in acest context,managemetul firmei.Capacitatea acestuia reiese din analiza atenta a organizarii,sistemului decisional,rezultatul obtinut etc


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Intern al Intreprinderii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!