Mediul intern al întreprinderii

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1375
Mărime: 10.88KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Management Turistic si Comercial

Cuprins

  1. Mediul intern al intreprinderii pag2
  2. Resursele pag3
  3. Potentialul firmei pag4
  4. Factorii formativi ai imaginii intreprinderii din mediul interni pag5
  5. Bibliografie pag6

Extras din referat

Mediul intern al intreprinderii

Mediul intern al întreprinderii este alcătuit din totalitatea elementelor ce asigură realizarea obiectivului de activitate al acesteia. Acesta intră în acţiune nu ca o sumă aritmetică ci ca un ansamblu în care componentele conlucrează, condiţionăndu-se reciproc, potenţându-se sau anihilându-se una pe cealaltă după caz.Rezultă deci că mediul intern are deopotrivă un conţinut static şi unul dinamic. In ultima instanta, mediul intern se identifica cu firma insasi,definite ca agent economic in cadrul caruia are loc

combinatia factorilor de productie in scopul producerii de bunuri si servicii.

Cu alte cuvinte, mediul intern este constituit din elemente care exprima fizic resursele de care dispune intreprinderea.

Conţinutul statistic al mediului intern este dat de elementele sale componente privite izolat fără surprinderea legăturii dintre acestea şi a raporturilor în care se afla unele cu altele.

Conţinutul dinamic al mediului intern este exprimat de efectul sinergic produs prin asamblarea în procesul activităţii a resurselor de care dispune firma. Efectul sinergic, depinde, între altele, de raporturile cantitativ-structurale în care se află componentele mediului.

În sfârşit, aşa după cum s-a arătat, mediul intern se află într-o continuă interacţiune cu mediul extern, legăturile cu acesta fiind deosebit de complexe. De aceea, o serie de trăsături ale mediului extern se regăsesc într-o anumită proporţie şi în cadrul mediului intern.

Într-o astfel de accepţiune mediul intern apare ca fiind alcătuit din totalitatea forţelor motrice, identificarea acestora reprezentănd punctul de pornire în evaluarea potenţialului unei firme. Problema se simplifică mult, pornind de la constatarea că, în ultima instanţă, mediul intern se identifică cu întreprinderea însăşi, definite ca agent economic în cadrul căruia are loc combinaţia factorilor de producţie în scopul producerii de bunuri sau servicii. Mediul intern este constituit din elemente care exprimă fizic resursele de care dispune întreprinderea: materiale, financiare şi umane.

Fructificarea ocaziilor oferite de mediul extern ori contracararea situatiilor dificile ale acestuia sunt determinate de potentialul intreprinderii,de capacitatea sa de a realize acest lucru.In acest sens,in literatura de specialitate a ultimilor ani apare,pe langa notiunea de “mediu extern al intreprinderii”.Firma isi elaboreaza si coordoneaza activitatea de marketing tinand seama de informatiile transmise de compartimentele de management,cercetare-dezvoltare,financiar contabil,aprovizionare,productie,personal etc.,deciziile de marketing fiind influentate direct de calitatea personalului atat din compartimentul de marketing cat si din cwelelalte compartimente ale firmei,precum si de circulatia informatiilor intre ele.Toate aceste compartimente constituie mediul intern al intreprinderii si reprezinta parte ace se afla sub controlul ei direct.

Resursele de care dispune firma la un moment dat se gasesc sub cele mai diferite forme,putand fii structurate dupa diferite criterii.Cel mai frecvent este luat in considerare continutul resurselor ,pe baza caruia se obtine o grupare clasica:resursele materiale,resursele financiare si resursele umane.Desi utila analiza mediului intern,o astfel de structurare este insuficienta.ea trebuie adancita prin evidentierea mediului de existenta fizica a resurselor.Din acest punc de vedere deosebim:dotari(cladiri,

echipamente,tehnologii,informatii,infrastructura etc.) terenuri si alte resurse naturale care stau la baza proceselor de productie si prestatie,disponibilitati banesti(in numerar si aflate in cont) si personalul cu structurile sale (varsta,pregatire,specializare etc.)

a)Terenul si resursele naturale reprezinta factorii de productie fara de care nu este posibila desfasurarea activitatii.Terenul apare,deci atat ca principal factor de productie 9in agricultura,silvicultura etc.),cat si ca baza de desfasurare a proceslor economice, pe el fiind amplasate cldiri,echipamente etc.

In fiecare din aceste ipostaze ,pamantul si resursele naturale sunt analizate prin prisma contributiei la realizarea obiectivelor propuse.Potentialul acestora este exprimat de proprietatile fizico-chimice,amplasare,peisaj,pozitia fata de sursele de aprovizionare si desfacere etc.

b)Cladirile asigura o parte a suportului fizic de desfasurare a proceselor economice,fiind diferentiate dupa locul ocupat in aceste procese: mod de productie,depozite,spatii de vanzare,cladiri administrative etc..In servicii,de pilda aspectul si functionalitatea reprezint attribute esentiale ale ambiante,componenta specifica a produsului.In numeroase situatii ,cladirile reprezinta elemente esentiale ale procesului de prestatie.

c)Echipamentele(dotarile) reprezinta elemente esentiale ale suportului fizic pe care le desfasoara activitatile firmei,in mai toate situatiile .Performantele acetea sunt date de nivelul tehnic la care sunt realizate ,punandu-si amprenta asupra calitatii produselor si serviciilor livrate .Ele determina costurile,preturile,productivitatea etc.Echipamentele se regasesc totodata in tehnologiile de fabricatie si comerciale utilizate de intreprindere in desfasurarea proceselor de productie sau comerciale.

d)Personalul exprima resursele umane ale intreprinderii si reprezinta,in ultima instanta,factorul activ si determinant al potentialului firmei.Analiza acestuia este deosebit de complexa.Ea urmareste,in esenta,evidentierea calitatii resurselor umane.Surprinderea acestuia necesita urmarirea cu atentie a numarului si structurii ,gradului de calificare,varsta,aptitudinile,motivatia etc.Deosebit de semnificativ apare,in acest context,managemetul firmei.Capacitatea acestuia reiese din analiza atenta a organizarii,sistemului decisional,rezultatul obtinut etc

Preview document

Mediul intern al întreprinderii - Pagina 1
Mediul intern al întreprinderii - Pagina 2
Mediul intern al întreprinderii - Pagina 3
Mediul intern al întreprinderii - Pagina 4
Mediul intern al întreprinderii - Pagina 5
Mediul intern al întreprinderii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Mediul Intern al Intreprinderii.doc

Alții au mai descărcat și

Marketing Lidl

1. Denumirea firmei şi obiectul de activitate Lidl este un lanţ de supermarketuri discount cu sediul în Germania, care operează peste 10.000 de...

Mediul Extern al Firmei

ARGUMENT Orice întreprinderea funcţionează în condiţiile concrete pe care i le oferă mediul său extern. Asta înseamnă că rezultatele activităţii...

Impactul mediului de marketing asupra organizației - studiu de caz Coca Cola

I. Prezentarea generală 1.1 Scurt istoric The Coca-Cola Company este cea mai mare companie producătoare de băuturi răcoritoare din lume, cel mai...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Analiza potențialului financiar al S.C. Dobrogea S.A.

În anul 1961 prin H.C.M. nr. 376 a luat fiinţă Intreprinderea de Morărit şi Panificaţie“Dobrogea”, odată cu punerea în funcţiune a: -morii de grâu...

Mixul de Marketing în Cadrul Firmei SC Unican Production SRL

INTRODUCERE Marketingul poate fi privit ca un proces managerial de identificare, anticipare şi satisfacere a cerinţelor consumatorilor, într-un...

Managementul Investiției într-o Întreprindere Nouă

Introducere « Investiţiile reprezintă un proces de decizii, luate astăzi pentru a obţine rezultate necunoscute mâine şi nu înseamnă altceva decât...

Analiza mediului de marketing a SC BCR Asigurari SA

CAPITOLUL I Prezentarea S.C. BCR ASIGURĂRI S.A. 1.1. Descrierea identităţii S.C. BCR ASIGURĂRI S.A. BCR ASIGURĂRI a fost înfiinţata în anul 2001...

Marketing Turistic

Societatea Inter-Tour S.R.L. a fost infiintata in anul 1994 si este inmatriculata in Registrul comertului cu nr. J 04 317 1994, avand forma...

Patrimoniul întreprinderii

ARGUMENT Contabilitatea este o stiinta si un important domeniu al practicii sociale. Produs al unei activitati practice si teoretice indelungate,...

Responsabilitatea și mediul întreprinderilor de servicii - McDonald's SRL Sibiu

Cuvant inainte Importanta activitatiilor de servicii ,nu a fost recunoscuta mult timp serviciile fiind neglijate si in acelasi timp incadrate...

Ai nevoie de altceva?