Mediul Fizic - Vodafone

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2510
Mărime: 39.13KB (arhivat)
Publicat de: Lorin Mocanu
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Scurt istoric al companiei

Vodafone România este al doilea operator de telefonie mobilă ca mărime în România după numărul de clienți. Compania a fost lansată în aprilie 1997, sub numele Mobifon S.A., operând sub numele comercial de Connex GSM, fiind prima rețea GSM din România. După o perioadă de tranziție de 6 luni, inițiată în noiembrie 2005, în care compania a purtat numele de Connex-Vodafone, la data de 27 aprilie 2006, operatorul a devenit Vodafone România.

Vodafone este în competiție directă cu Orange, la ora actuală cel mai mare operator român după numărul de clienți, deși Vodafone (Connex pe atunci) a deținut acest titlu până în septembrie 2004. La sfârșitul anului 2005, Connex-Vodafone avea 6 milioane de clienți. Vodafone Romania, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.819.000 clienti, la 30 iunie 2010. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicatii mobile din lume, cu aproximativ 347 milioane de clienti, la 30 iunie 2010. In prezent, Vodafone are divizii in 31 de tari pe 5 continente si peste 40 de retele partenere in intreaga lume.

Alți competitori sunt: Cosmote și RCS & RDS.

La 25 aprilie 2005, Connex a lansat în premieră în România serviciul 3G, bazat pe tehnologie UMTS (W-CDMA). În octombrie 2006, Vodafone a lansat în București serviciul 3G Broadband (HSDPA - 3.5G).

Începând cu februarie 2008, compania oferă internet mobil de mare viteză cu viteză de până la 3,6 Mbps.

Din luna aprilie 2010, compania acoperă peste 90% din populația României cu internet mobil de mare viteză, pe rețeaua UMTS 900 MHz, cu viteze de până la 7,2 Mbps în țară și 21,6 Mbps în 16 orașe și destinații turistice importante din România.

Număr de clienți:

2013 - 8.182.923 în luna septembrie[necesită citare]

2013 - 8.138.354 în luna iunie[necesită citare]

2013 - 8.081.290 în luna martie[necesită citare]

2012 - 8.122.067 în luna decembrie[necesită citare]

2012 - 7.798.411 în luna iunie[necesită citare]

2012 - 7.938.829 în luna martie[necesită citare]

2011 - 8.327.280 în luna decembrie[necesită citare]

2011 - 8.930.315 în luna iunie[necesită citare]

2010 - 9.804.000 în luna decembrie[necesită citare]

2010 - 9,8 milioane în luna iunie, din care 38,6% pe bază de abonament[necesită citare]

2009 - 9,6 milioane în luna decembrie, din care 38,1% pe bază de abonament

2008 - 9,6 milioane în luna decembrie, din care 38% pe bază de abonament, iar 62% cu servicii preplătite.

2008 - 8,9 milioane în luna martie, din care 35,9% pe bază de abonament, iar 64,1% cu servicii preplătite.

MobiFon a fost înființată în anul 1996 și și-a început activitatea comercială în data de 15 aprilie 1997, fiind primul operator GSM din România, operând sub brandul Connex. Acționarul principal al Mobifon a fost consorțiul canadian Telesystems International Wireless (TIW), care a câștigat, în noiembrie 1996, una dintre cele două licențe de telefonie mobilă disponibile pe piață, AirTouch Canada, Logic Telecom, Fondul Român de Investiții, Ana Electronics, grupul industrial ISAF și Poșta Română.

1998 - Introducerea serviciului SMS și Cell Broadcast

1999 - Introducerea serviciilor Xnet și HSCSD

2000 - Lansarea oficială a serviciului de WAP

2001 - Lansarea primului portal mobil din România, myX, și a serviciului GPRS

2002 - Introducerea serviciului de GPRS la cartelele reîncărcabile (Kamarad GPRS); lansarea serviciilor WWN și a primului parteneriat cu o bancă, BCR

2003 - Lansarea serviciilor myBanking (începutul colaborării cu Raiffeisen Bank, dând posibilitatea utilizatorilor de servicii Connex să iși monitorizeze în timp real situația contului bancar, să își debiteze plățile catre Connex din propriul cont și să facă reîncărcări de cartele Connex).

Preview document

Mediul Fizic - Vodafone - Pagina 1
Mediul Fizic - Vodafone - Pagina 2
Mediul Fizic - Vodafone - Pagina 3
Mediul Fizic - Vodafone - Pagina 4
Mediul Fizic - Vodafone - Pagina 5
Mediul Fizic - Vodafone - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Mediul Fizic - Vodafone.doc

Te-ar putea interesa și

Studiu privind efectele campaniilor publicitare - campanie publicitară Vodafone Ai Bani de Dat

. CONCEPTE ÎN CAMPANIILE PUBLICITARE 1.1. PUBLICITATEA 1.1.1. Conceptul de publicitate Conceptul publicitate creează o serie de confuzii în...

Piața telefoniei mobile în România

I. ISTORICUL TELEFONIEI MOBILE IN ROMANIA Istoria GSM in Romania porneste din 1996. La 21 iulie 1996, Ministerul Comunicatiilor a anuntat...

Proiectarea unei Campanii de Direct Mail pentru Produsul Vodafone în Fiecare Zi

De la aparent banala vânzare prin corespondenţă, fară intermediari – un sistem de distribuţie scurt, care nu necesită investiţii deosebite, dar...

Managementul relațiilor cu clienții - Vodafone România

CAPITOLUL 1: ANALIZA DIAGNOSTIC A ACTIVITĂŢII DESFĂŞURATE DE S.C. VODAFONE ROMÂNIA S.A. - 1.1.PREZENTAREA COMPANIEI 1.1..1. DATE DE IDENTIFICARE...

Raport de cercetare calitativă - Vodafone

Capitolul 1. Prezentarea mărcii Compania Vodafone a fost înfiinţată în anul 1984 ca o divizie a Racal Electronics Plc., cunoscută atunci că Racal...

Studiu de piață - telefonia mobilă

In ceea ce priveste telefonia mobila, in prezent, pe piata activeaza 4 operatori, in conditiile in care o piata cu 3 operatori este considerata a...

Analiza Pieței Serviciilor de Telefonie Mobilă din România

ANALIZA PIEŢEI SERVICIILOR DE TELEFONIE MOBILĂ Scurt istoric al telefoniei mobile Primul sistem radio şi de telefonie disponibil comercializat...

Analiza companiei Vodafone România S.A. vs Orange România, prestatoare de servicii de telecomunicații

1. Prezentarea companiei Vodafone: Compania este deținută 100% de către Vodafone Group Plc. Compania a fost fondată în 1984 sub numele de Racal...

Ai nevoie de altceva?