Mediul Extern al Intreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

MEDIUL EXTERN
Ca agent economic, avand un anumit profil de activitate, intreprinderea functioneza in conditiile concrete pe care i le ofera mediul sau extern. Iar daca pentru intreprindere, asa cum bine observa Philip Kotler, "mediul de marketing = oportunitati si primejdii" , inseamna ca rezultatele activitatii sale vor depinde, pe de o parte, de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului, iar pe de alta parte, de capacitatea si priceperea intreprinderii de a fructifica oportunitatile si de a evita primejdiile pe care aceasta i le furnizeaza.
1. Conceptul de mediu extern
Intr-un sens larg, mediul in cadrul caruia intreprinderile isi desfasoara activitatea cuprinde un ansamblu de factori alcatuind o structura complexa, eterogena; este vorba de factori de natura economica, sociala, culturala, juridica, politica, demografica, ecologica etc. Intr-o viziune macroeconomica, intreprinderile insele fac din acest mediu, in primul rand, din componenta economica a acestuia. Coborand insa observatia la nivelul intreprinderii, mediul apare alcatuit dintr-o retea de variabile exogene carora intreprinderea le opune propriile sale resurse - umane, materiale si financiare, respectiv, un set de variabile endogene. Privite static, la un moment dat, componentele mediului se gasesc in anumite raporturi, alcatuiesc o anumita structura, care reflecta natura societatii, stadiul de dezvoltare atins.
Raporturile dintre componente par sa sugereze echilibrul la care a ajuns mediul in momentul respectiv. In realitate, insa, echilibrul nu este decat o tendinta cu caracter constant, componentele mediului aflandu-se intr-o permanenta miscare, cu consecinte asupra fizionomiei de ansamblu a acestuia ca si asupra raporturilor dintre componentele sale. Intreprinderea se va confrunta, deci, cu un mediu dinamic. Iar evolutia mediului rareori este liniara. Aceasta, intrucat componentele sale nu evolueaza in acelasi ritm, in aceiasi maniera. Dupa modul cum se modifica aceste componente, dupa natura raporturilor dintre ele si a efectelor declansate, mediul extern cunoaste mai multe forme, intre care2:
- mediul stabil, specific perioadelor "linistite", cand evolutia fenomenelor este lenta si usor previzibila, ridica intreprinderii putine probleme de adaptare. Un astfel de mediu este insa tot mai rar intalnit in economia contemporana;
- mediul instabil, caracterizat prin frecvente modificari in majoritatea componentelor sale, reprezinta, in perioada actuala, tipul obisnuit de mediu cu care se confrunta intreprinderile din aproape toate sectoarele de activitate. Confruntarea cu un astfel de mediul solicita o atitudine prospectiva, descifrarea directiei si cotei schimbarilor, cresterea capacitatii de adaptare la schimbari a intreprinderilor;
- mediul turbulent, este in comparatie cu celelalte doua tipuri, relativ ostil intreprinderii, punandu-i probleme dificile, de adaptare sau chiar, de supravietuire. Intr-un astfel de mediu, schimbarile din evolutia componentelor si a raporturilor dintre ele sunt bruste, in forme si directii imprevizibile, conducand uneori la schimbari in insasi fizionomia mediului.
O evaluare globala a specificului mediului extern cu care se confrunta intreprinderile din tara noastra in perioada actuala, indreptateste includerea lui in tipul de mediu turbulent. Acest caracter ii este imprimat de situatia economica, sociala si politica din tara noastra - ca de altfel si in celelalte tari est-europene, specifica tranzitiei spre economia de piata. De observat ca natura turbulenta a mediului este accentuata, pe de o parte, de postura in acre se gaseste intreprinderea fata de mediul extern: slab pregatita si adesea in imposibilitatea de a se adapta rapid la evolutia mediului, contribuind ea insasi la accentuarea caracterului turbulent al acestuia


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Extern al Intreprinderii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!