Mediul Demografic al Republicii Moldova

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1366
Mărime: 15.49KB (arhivat)
Publicat de: Casiana Udrea
Puncte necesare: 5

Extras din referat

În 1998 populatia Moldovei constituia 4.334 mln.oameni (750000 în Transnistria), cresterea fiind de 9,23% fata de anul 1980, dintre care: -moldoveni 64,5%, -ucraineini 13,8%, -rusi 13,0%, -gagauzi 3,5%, -bulgari 2,0%, -evrei 1,5%, -belarusi 0,5%, -nemti 0,2%, -tigani 0,3%, -polonezi 9,7%, -alte nationalitati 0,6%. Daca în 1980 în Moldova populatia urbana constituia 40%, si cea rurala 60% . În 1997 46% din populatie locuiau la oras, iar 54% în zonele rurale. În 1997 structura populatiei pe sexe era 47,8% barbati, 52,2% femei. Densitatea populatiei în aceeasi perioada a constituit 127,4 pers/km2.

Începând cu anul 1989 populatia creste cu ritmuri mai scazute. Are loc un proces de scadere a natalitatii si nuptialitatii, respectiv majorarea mortalitatii. Totusi un element pozitiv consta în faptul ca are loc o scadere a mortalitatii infantile. Sporul natural se reduce cu 33% în 1996 fata de 1980. Rata fertilitatii în 1997 a constituit 12,5%, cu 5% mai putin decât în 1990. Conform datelor preliminare în perioada ianuarie-mairtie 1999 s-au nascut 9,4 mii copii, cu 5% mai putin decât în 1998. În aceeasi perioada rata natalitatii s-a micsorat de la 11,0 la 1000 persoane, la 10,5. Au decedat 11,8 mii persoane, cu 9% mai mult decât în perioada anterioara. Rata mortalitatii generale a crescut de la 12 la 13 persoane la 1000 locuitori, ca rezultat obtinând un spor negativ al populatiei de 2,4 promile. Aceste fapte ne indica o accelerare a ratei îmbatrânirii în tara, proces asemanator cu demografia Europei de Vest. Diferenta consta în faptul ca în Europa de Vest, accelerarea ratei îmbatrânirii e cauzata de starea economica foarte buna a populatiei, iar în Moldova – de starea economica foarte dificila.

Coeficientul de îmbatrânire a populatiei în per 1970-1997 a evoluat în felul urmator:

1970 1980 1985 1990 1995 1996 1997

9,7 10,7 11,7 12,8 13,1 13,1 13,3

În perioada 1959-1006 structura pe vârste s-a modificat în felul urmator:

Grupele de vârsta 1959, % 1996,%

0-9 25,9 16,4

10-19 16,1 18,2

20-29 17,3 14,1

30-39 14,8 15,5

40-49 10,8 13,8

50-59 7,9 8,8

60-69 4,8 7,9

70 si mai sus 2,9 5,3

sub vârsta de munca 34,7 27,8

în vârsta de munca 55,3 56,3

peste vârsta de munca 10,0 15,9

Speranta de viata la nastere a scazut de la 68,1 ani în 1959 la 65,8 în 1995, si reprezinta o valoare cu 5-10 am i mai joasa decât media vest-europeana.

De la începutul anului 1999 au fost înregistrate 4,1 mii casatorii, cu 236 mai putin, rata nuptialitatii constituind 4,6 casatorii la 1000 locuitori. Numarul de divorturi a constitui 2,5 mii, cu 529 cazuri mai putin decât la începutul anului 1998.

Conform datelor recensamântului din 1989 starea familiala a populatiei era urmatoarea:

Preview document

Mediul Demografic al Republicii Moldova - Pagina 1
Mediul Demografic al Republicii Moldova - Pagina 2
Mediul Demografic al Republicii Moldova - Pagina 3
Mediul Demografic al Republicii Moldova - Pagina 4
Mediul Demografic al Republicii Moldova - Pagina 5
Mediul Demografic al Republicii Moldova - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Mediul Demografic al Republicii Moldova.doc

Te-ar putea interesa și

Rolul și locul brand-book-ului în poziționarea produselor pe piață

Actualitatea temei. Cu ceva timp în urmă, imaginea brandului proiecta şi susţinea produsul, asta deoarece brandul însemna o calitate bună, la o...

Metodele și tehnicile de cercetare în marketing

CAPITOLUL I: REPERE TEORETICE PRIVIND METODELE ȘI TEHNICILE DECERCETARE ÎN MARKETING 1.1. NOȚIUNEA ȘI FUNCȚIILE CERCETĂRII DE MARKETING...

Internaționalizarea firmei Conex

INTRODUCERE In paginile ce urmeaza va prezentam strategia de internationalizare a firmei CONEX S.A. Iasi. Datorita cresterii cifrei de afaceri si...

Internaționalizarea firmei Kober

INTRODUCERE In paginile ce urmeaza va prezentam strategia de internationalizare a firmei KOBER S.A. Iasi. Datorita cresterii cifrei de afaceri si...

Valorificarea bazelor de date la nivel raional din Republica Moldova

Introducere Deoarece secolul al XXI-lea se caracterizează printr-un apogeu în ceea ce priveşte cuantificarea societăţii în care trăim, este...

Avantaje concurențiale

Firma noastra, VINTERRA S.A., o companie tânãrã cu un potential extraordinar, bazându-se pe fondatorii sãi experimentati si o echipa de...

Internaționalizarea firmei - Murfatlar

Rezumat introductiv Proiectul prezintă internaţionalizarea firmei Murfatlar. Cu o cotă de 30% compania este lider pe piaţa românească de vinuri,...

Promovarea pe Piața Internațională a Produselor Românești - Proiect - Disciplina Marketing Internațional

INTRODUCERE În cadrul strategiei privind mixul de produs al firmei, S.C. EUROPEAN DRINKS S.A. s-a decis introducerea unui nou produs, berea bruna...

Ai nevoie de altceva?