Mediul de marketing al întreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
In privinta propriei activitati, companiile de succes adopta o viziune de la exterior la interior, dandu-si seama ca mediul de marketing este un adevarat caleidoscop de ocazii si amenintari in continua schimbare si intelegand cat e de important sa urmareasca in permanenta acest mediu si sa se adapteze la el. De aici rezulta ca intre componente macromediului si intreprindere se stabilesc, de regula, relatii cu influenta indirecta asupra activitatii desfasurate.
Companiile de succes sesizeaza si satisfac, in mod profitabil pentru ele, nevoi si tendinte neideplinite.
In primul rand trebuie indentificate aceste tendinte. O tendinta este o directie de evolutie sau o succesiune de evenimente, care prezinta un oarecare grad de impetuozitate si persistenta.
Tendintele si megatendintele trebuie sa stea in atentia marketerilor. Un produs sau program de marketing nou este probabil sa se bucure de mai mult succes daca urmareste tendintele puternice, in loc sa li se opuna. Pe de alta parte, insa, detectarea unei ocazii noi de piata nu garanteaza automat, si succesul, chiar daca este realizabila din punct de vedere tehnic. De exemplu, unele companii au 
creat ,,carti electronice" portabile, pentru a putea fi citite pe un ecran digital; dar exista posibilitatea sa nu existe suficienti oameni interesati sa citeasca o carte pe un ecran de calculator sau care sa fie dispusi sa plateasca pretul cerut. Iata de ce este necesara cercetarea de piata, pentru a determina potentialul de profit al unei ocazii.
Companiile si furnizorii lor, intermediarii de marketing, clientii, concurentii si segmentele de public actioneaza, fara nici o exceptie, intr-un macromediu de forte si tendinte care creeaza ocazii si ridica amenintari. Aceste forte reprezinta ,,incontrolabilul", pe care firmele trebuie sa-l tina sub supraveghere si sa-i dea un raspuns adecvat.
In arena economica, companiile si consumatorii sunt tot mai mult supusi la influenta fortelor globale:
-cresterea considerabila a vitezei in transporturile, comunicatiile si tranzactiile financiare internationale, ducand la o crestere rapida a schimburilor comerciale si investitiilor mondiale, mai ales intre cei doi poli ai lumii comerciale: America de Nord, Europa si Extremul Orient;
-cresterea puterii economice detinute de cateva tari asiatice pe pietele lumii;
-ascensiunea blocurilor comerciale gen Uniunea Europeana si NAFTA;
-gravele probleme de indatorare externa de care sufera o serie de tari, in paralel cu fragilitatea sistemului financiar international;
-cresterea gradului de utilizare a tranzactiilor internationale in sistem barter si contrapartida;
-trecerea la economii de piata in tari fost socialiste - asa cum este si cazul Romaniei - in paralel cu privatizarea rapida a fostelor intreprinderi de stat;
-raspandirea rapida a stilurilor de viata globale;
-deschiderea treptata a unor imense piete noi, respectiv China, India, Europa de Est, tarile arabe si America Latina;
-tendinta tot mai accentuata a companiilor multinationale de a-si transcende caracteristicile locale si nationale, devenind firme transnationale;
-numarul tot mai mare al aliantelor strategice intre firme din tari diferite - de exemplu MCI cu British Telecom si Texas Instruments cu Hitachi'
-accentuarea conflictelor etnice si religioase in anumite tari si regiuni
-cresterea puterii marcilor globale pe piata automobilelor, alimentelor, imbracamintei, aparaturii electronice si asa mai departe.
In continuarea lucrarii, vom analiza, pe rand, fiecare din cele doua medii specifice marketingului - extern si intern - acordand o atentie sporita mediului extern, care este mai amplu si vast.
A) MEDIUL EXTERN AL INTREPRINDERII
In acesta prima parte, vom analiza mediul extern al intreprinderii, impreuna cu cele sapte componentele ale sale.
CAPITOLUL I
MEDIUL DEMOGRAFIC
Prima forta de macromediu pe care o monitorizeaza marketerii este populatia, deoarece pietele sunt alcatuite din oameni. Marketerii sunt interesati sa afle marimea si rata de crestere a populatiei din orase, regiuni si tari, distributia pe grupe de varsta si componenta etnica; nivelurile de instructie scolara; modele de viata familiala, si caracteristicile si deplasarile de populatie la nivel regional.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de Marketing al Intreprinderii.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!