1.MEDIUL EXTERN:-conceptul de mediu extern -componentele mediului extern al intreprinderii -micromediul intreprinderii -macromediul intreprinderii 2.MEDIUL INTERN:-continutul mediului intern -structura mediului intern -potentialul firmei 3.RELATIILE INTREPRINDERII CU MEDIUL EXTERN: -relatiile de piata ale intreprinderii -relatiile de concurenta -relatiile de parteneriat si cooperare -relatiile preferentiale
In cadrul conceptului de marketing mediul in care actioneaza intreprinderile,organizatiile ori institutiile ocupa o pozitie centrala. Marketingul presupune desfasurarea activitatilor intreprinderii in concordanta cu evolutia mediului extern,iar pe de alta parte,adaptarea activitatii la mediu.Desfasurarea activitatii depinde de capacitatea organizatiei de a se adapta la mediul extern,capacitate care corespunde mediului intern al intreprinderii.Intr-o astfel de aceptiune,studierea interactiunii mediului intern cu cel extern si formularea celor mai potrivite cai de maximizare a efectelor pozitive si minimizare a celor negative reprezinta obiectul marketingului ca stiinta.Din acest motiv,intelegerea si mai ales aplicarea in practica a marketingului presupune cunoasterea conceptelor de mediu intern,mediu extern si a relatiilor dintre acestea.Pe buna dreptate,Ph Kotler remarca faptul ca o firma de inalta performantaeste ,,o firma la carei model este bazat pe patru factori:beneficiarii afacerii,procesele,resursele si organizatia"*.Acesti factori nu sunt altceva decat punctele nodale ale interactiunii mediului intern cu cel extern. MEDIUL EXTERN Ca agent economic,avand un anumit profil de activitate,intreprinderea functioneaza in conditiile concrete pe care i-le ofera mediul sau extern.Iar daca pentru intreprindere,asa cum bine observa Kotler,"mediul de marketing=oportunitati si primejdii"*,inseamna ca rezultatele activitatii sale vor depinde,pe de-o parte,de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului,iar pe de alta Kotler Philip,Principiile marketingului-pag 105-107,124 parte,de capacitatea si priceperea intreprinderii de a fructifica oportunitatiile si de a evita primejdiile pe care aceasta i-le furnizeaza. Conceptul de mediu extern-mediul in cadrul caruia intreprinderile isi desfasoara activitatea cuprinde un ansamblu de factori alcatuind o structura complexa,eterogena,este vorba de factori de natura economica,sociala,culturala,juridica,politica,demografica etc.Intr-o viziune macroeconomica,intreprinderile fac parte din acest mediu,in primul
1.Principiile marketingului Philip Kotler,Gary Armstrong ed.Teora 1999 John Sauunders,Veronica Wong 2.Marketing Virgil Balaure,Virgil Adascalitei Carmen Balan,Stefan Boboc ed. Uranus 2000 Iacob Cotoiu,Valerica Olteanu 3.Marketing financiar bancar Iuliana Cetina ed.Economica 2005 4.Marketing Florescu C. ed.Independenta Economica 1997 5.Marketing financiar bancar Valeriu Olteanu ed.Ecomar 2003
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).