Mediul de Marketing

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

1.MEDIUL EXTERN:-conceptul de mediu extern
-componentele mediului extern al intreprinderii
-micromediul intreprinderii
-macromediul intreprinderii
2.MEDIUL INTERN:-continutul mediului intern
-structura mediului intern
-potentialul firmei
3.RELATIILE INTREPRINDERII CU MEDIUL EXTERN:
-relatiile de piata ale intreprinderii
-relatiile de concurenta
-relatiile de parteneriat si cooperare
-relatiile preferentiale

Extras din referat:

In cadrul conceptului de marketing mediul in care actioneaza intreprinderile,organizatiile ori institutiile ocupa o pozitie centrala.

Marketingul presupune desfasurarea activitatilor intreprinderii in concordanta cu evolutia mediului extern,iar pe de alta parte,adaptarea activitatii la mediu.Desfasurarea activitatii depinde de capacitatea organizatiei de a se adapta la mediul extern,capacitate care corespunde mediului intern al intreprinderii.Intr-o astfel de aceptiune,studierea interactiunii mediului intern cu cel extern si formularea celor mai potrivite

cai de maximizare a efectelor pozitive si minimizare a celor negative reprezinta obiectul marketingului ca stiinta.Din acest motiv,intelegerea si mai ales aplicarea in practica a marketingului presupune cunoasterea conceptelor de mediu intern,mediu extern si a relatiilor dintre acestea.Pe buna dreptate,Ph Kotler remarca faptul ca o firma de inalta performantaeste ,,o firma la carei model este bazat pe patru factori:beneficiarii afacerii,procesele,resursele si organizatia"*.Acesti factori nu sunt altceva decat punctele nodale ale interactiunii mediului intern cu cel extern.

MEDIUL EXTERN

Ca agent economic,avand un anumit profil de activitate,intreprinderea functioneaza in conditiile concrete pe care i-le ofera mediul sau extern.Iar daca pentru intreprindere,asa cum bine observa Kotler,"mediul de marketing=oportunitati si primejdii"*,inseamna ca rezultatele activitatii sale vor depinde,pe de-o parte,de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului,iar pe de alta

Kotler Philip,Principiile marketingului-pag 105-107,124

parte,de capacitatea si priceperea intreprinderii de a fructifica

oportunitatiile si de a evita primejdiile pe care aceasta i-le furnizeaza.

Conceptul de mediu extern-mediul in cadrul caruia intreprinderile isi desfasoara activitatea cuprinde un ansamblu de factori alcatuind o structura complexa,eterogena,este vorba de factori de natura economica,sociala,culturala,juridica,politica,demografica etc.Intr-o viziune macroeconomica,intreprinderile fac parte din acest mediu,in primul

Bibliografie:

1.Principiile marketingului Philip Kotler,Gary Armstrong ed.Teora 1999

John Sauunders,Veronica Wong

2.Marketing Virgil Balaure,Virgil Adascalitei

Carmen Balan,Stefan Boboc ed. Uranus 2000

Iacob Cotoiu,Valerica Olteanu

3.Marketing financiar bancar Iuliana Cetina ed.Economica 2005

4.Marketing Florescu C. ed.Independenta

Economica 1997

5.Marketing financiar bancar Valeriu Olteanu ed.Ecomar 2003

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mediul de Marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
22 pagini
Imagini extrase:
20 imagini
Nr cuvinte:
4 708 cuvinte
Nr caractere:
29 894 caractere
Marime:
26.24KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, activitate economica, macroeconomie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
An de studiu:
II
Profesorului:
Baicu Mariana
Sus!